Hantverkare och toalettbesök (utbruten från Störiga saker vi stör oss på, del 29)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Elo

Trådstartare
Hade ventilationstekniker här igår, medan jag inte var hemma.

Inga problem.

Men. De hade lämnat toalocket uppe. Och dörren till toan öppen. Jag har katter.

Jag fick bada katter.

(varför kunde de inte återställa till hur det var när de gick in?)
 
Hade ventilationstekniker här igår, medan jag inte var hemma.

Inga problem.

Men. De hade lämnat toalocket uppe. Och dörren till toan öppen. Jag har katter.

Jag fick bada katter.

(varför kunde de inte återställa till hur det var när de gick in?)

Vad jag vet så får de inte använda toaletten när de är ute på jobb (iaf inte utan tillåtelse). Jag hade absolut tagit upp det med dennes chef.
 
Men var ska de stackars hantverkarna gå på toa då :confused: ? För mig hade det varit självklart att de fick låna min toa vid behov!

Arbetsgivaren är faktiskt skyldig till att hålla med sådant.

Nu är jag inget monster men med tanke på hur vissa hantverkare grisar ner rent allmänt så är jag inte intresserad av att sanera min toalett efteråt. Dvs är det någon jag känner och litar på så är jag ok med det, om inte så är det något de får lösa själva.

Edit: Jag är van att jobba med grovarbetare och givetvis "inte alla" men jo, det är alldeles för vanligt att de antar att någon annan (eller dennes mamma) städar gemensamma utrymmen.
 
Hade ventilationstekniker här igår, medan jag inte var hemma.

Inga problem.

Men. De hade lämnat toalocket uppe. Och dörren till toan öppen. Jag har katter.

Jag fick bada katter.

(varför kunde de inte återställa till hur det var när de gick in?)
Jag har levt, och lever, med katt. Jag har ALDRIG ens tänkt tanken på att stänga toalocket för kattens skull!
Toadörren står lite öppen och har gjort i de flesta bostäder jag haft.

Hade nån gruffat på mig för nåt sånt hade jag stått som ett gapande frågetecken. ;)
 
Jag har levt, och lever, med katt. Jag har ALDRIG ens tänkt tanken på att stänga toalocket för kattens skull!
Toadörren står lite öppen och har gjort i de flesta bostäder jag haft.

Hade nån gruffat på mig för nåt sånt hade jag stått som ett gapande frågetecken. ;)
Jag hade en kattunge som hoppade upp på ringen och lyckades med att både ramla i toan och stänga locket. Hade jag inte varit hemma hade han drunknat.
 
Jag har levt, och lever, med katt. Jag har ALDRIG ens tänkt tanken på att stänga toalocket för kattens skull!
Toadörren står lite öppen och har gjort i de flesta bostäder jag haft.

Hade nån gruffat på mig för nåt sånt hade jag stått som ett gapande frågetecken. ;)
Oj, det trodde jag var en självklar tanke som kattägare. Tycker iofs att det är rätt självklart att ha locket stängt även när man inte har djur.
 
Jag har levt, och lever, med katt. Jag har ALDRIG ens tänkt tanken på att stänga toalocket för kattens skull!
Toadörren står lite öppen och har gjort i de flesta bostäder jag haft.

Hade nån gruffat på mig för nåt sånt hade jag stått som ett gapande frågetecken. ;)
"Min" katt är uppvuxen med öppet toalock. Hon badade 2-3 gånger som kattunge innan hon lärde sig vad det innebär 😂 nu är hon typ 14 år och håller sig ifrån toaletten 😎
 
Jag har toalocket lika självklart nere som att inte lämna kyckling eller dylikt på köksbänken. En gång när vi inte var hemma så kom Megara i full fart och halkade ner. Fick snabbt upp henne och det var rent, men hon fick sig ändå en dusch. Varken människa eller katt var direkt själaglada.

Var tacksam för att ingen granne knackade på och skulle ingripa eftersom jag torterade en katt, en blivande seriemördare.
 
De kan låna toan på nån restaurang eller använda offentliga toaletter. Som alla andra som inte är hemma eller gäst nånstans.
Men det är ju fullkomligt orimligt att en hantverkare ska behöva åka iväg och leta upp en offentlig toalett (hur många såna finns överhuvudtaget i ens närområde?!) eller en restaurang som kan tänka sig att låna ut sin till någon som inte är matgäst.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 101
Senast: Whoever
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 762
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
657
Senast: Trassel12
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 007
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp