Hantverkare och toalettbesök (utbruten från Störiga saker vi stör oss på, del 29)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag vill bli tillfrågad först.
Av praktiska orsaker.

Varför är det så oerhört besvärligt?
Besvärligt och besvärligt, det är väl mer att det inte finns garantier. Jag kan inte sitta här och skriva att alla kommer att kontakta dig först, ingen kan ge sådana garantier.

Då "jobbar" jag med verkligheten och tänker på vad man kan göra för att se till att folk inte går på fel toa och minimera risken.
 
Ser det förresten som helt självklart att hantverkare får låna toaletten. Vad gäller att fråga först tycker jag att det är lite olika beroende på sammanhang.

Om en person kommer hit en enstaka gång för typ ett mindre serviceärende som tar 15 minuter då hade jag blivit förvånad om personen utan att fråga först hade använt toaletten. Men jag hade inte blivit upprörd utan det hade mer blivit en knasig story på Buke :p Och jag hade givetvis sagt ja självklart om jag fått frågan!

Men för längre/större arbeten är det en annan sak. Vi har de senaste åren vid flera tillfällen haft hantverkare som varit hos oss på heltid i ett par veckors tid. Om de hade ringt upp mig på jobbet och frågat om de fick gå på toa så hade jag nog trott att de skämtat 😅

Och har man gäster eller är gäst hos någon för första gången så brukar jag också fråga ifall det finns en toalett jag kan låna. Men det är ju mer ett artigt sätt att fråga var toan ligger. Har inte ens tänkt tanken att det inte skulle vara ok.
 
Självklart är det bara att låna toaletten, man behöver inte fråga innan, allt annat vore ju vansinne. Samma med micro för att värma lunch och ta ett glas vatten. Våra hantverkare har huserat här sedan januari nu då de har dock boat in sig i källaren med kaffemaskin, egen micro och vattendunk för att slippa springa upp och ned, men enda toan är på markplan.
 
Ser det förresten som helt självklart att hantverkare får låna toaletten. Vad gäller att fråga först tycker jag att det är lite olika beroende på sammanhang.

Om en person kommer hit en enstaka gång för typ ett mindre serviceärende som tar 15 minuter då hade jag blivit förvånad om personen utan att fråga först hade använt toaletten. Men jag hade inte blivit upprörd utan det hade mer blivit en knasig story på Buke :p Och jag hade givetvis sagt ja självklart om jag fått frågan!

Men för längre/större arbeten är det en annan sak. Vi har de senaste åren vid flera tillfällen haft hantverkare som varit hos oss på heltid i ett par veckors tid. Om de hade ringt upp mig på jobbet och frågat om de fick gå på toa så hade jag nog trott att de skämtat 😅

Och har man gäster eller är gäst hos någon för första gången så brukar jag också fråga ifall det finns en toalett jag kan låna. Men det är ju mer ett artigt sätt att fråga var toan ligger. Har inte ens tänkt tanken att det inte skulle vara ok.
Precis!
 
Självklart är det bara att låna toaletten, man behöver inte fråga innan, allt annat vore ju vansinne. Samma med micro för att värma lunch och ta ett glas vatten. Våra hantverkare har huserat här sedan januari nu då de har dock boat in sig i källaren med kaffemaskin, egen micro och vattendunk för att slippa springa upp och ned, men enda toan är på markplan.

Sorgligt att de har behövt boa in sig :(
 
Vad är sorgligt?

Långvariga jobb = bra för företaget och för arbetarna. Sedan är det gissningsvis rätt skönt ändå som hantverkare att vara på ett och samma ställe, ha ett eget space för fika, lunch, komma in i stadiga rutiner etc.
Sorgligt för att det betyder att min källare inte blivit klar än eftersom den översvämmades igen gissar jag 😔
 
Jag låser tråden tillsvidare då den behöver rensas rätt rejält. Tveksamt att jag öppnar den igen eftersom det, såhär 29 sidor senare, känns som att ämnet är tämligen färdigdiskuterat? Är det någon som absolut vill fortsätta så går det bra att skicka ett PM till mig med minst ett gott argument till att tråden ska öppnas igen ;)

/Mod
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 101
Senast: Whoever
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 762
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
657
Senast: Trassel12
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 007
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp