Har era hundar nått konstigt de är rädda för? :-/

Sv: Har era hundar nått konstigt de är rädda för? :-/

Ja alla mina tre tycker inte alls om när man anväder Soda streamen, fast bryr sig inte alls i andra Ljud..
 
Sv: Har era hundar nått konstigt de är rädda för? :-/

Fjant är inte rädd men han gillar inte dammsugaren. Varje gång jag kör med den så har han fullt upp med att rädda sina ben och sin snutte-tiger från rum till rum efter hand som jag jobbar mig runt i lägenheten.

Roligast var en gång då han hade fått ett jätteben som han hade missat att plocka upp. Han smög fram till damsugaren och släpade benet baklänges upp i bädden :D

:rofl: Aaw, men den elaka dammsugaren sväljer ju alla hår han har placerat ut i lägenheten ju, och sand och sånt. Klart han måste rädda sånt som han vill ha kvar då ju. :idea::D
 
Sv: Har era hundar nått konstigt de är rädda för? :-/

Hilda, som annars är tuff och glad i allt och alla, är rädd för folk som hoppar på kryckor och ganska misstänksam mot mörkhåriga kvinnor med en speciell frisyr.
Grundar sig i att min förra granne hade en dotter som gick med en krycka och Hilda tyckte att hon var konstig redan från första början, trots att dottern la undan kryckan, satte sig på huk och lockade så gick hon inte fram till henne. Det var lite lustigt för hon kunde ladda på samma sätt som hon gör när hon hälsar på andra, genom att vifta svans, skrika och göra allt för att ta sig fram... men sen när hon tittade upp i dotterns ansikte och fick syn på kryckan så var det verkligen som att trycka på en "off"-knapp.
Kan tillägga att såna som promenerar med stavar, skidåkare osv. inte är farliga utan det är just kryckor som hon reagerar på.
 
Sv: Har era hundar nått konstigt de är rädda för? :-/

Min springer hane är skogsrädd. Så fort han behöver jobba o skogen som sök, spår eller nånting så blir han jätte låg, lång och ibland morrar han till och med.
 
Sv: Har era hundar nått konstigt de är rädda för? :-/

*KL*

Limpan blir helt förskräckt av sina egna brakskitar:p
Snurrar runt snabt om attan och stirrar vilt omkring, sen kommer lukten och då brukar poletten falla ner:D

Underbart med djur!:rofl:
 
Sv: Har era hundar nått konstigt de är rädda för? :-/

Nellie gillar inte tonårsgrabbar med konstiga huvudbonader :D
Det kom en grabb med en sån där mössa med skärm och lappar
för öronen i fluffigt material.
Hon morrskällde och hade en väldigt mysko stil när hon närmade
sig sen tvärvände hon och satte sig bakom mig.

Grabben dog av skratt när hon med jämna mellanrum kikade fram
bakom mina ben.

Dammsugaren är opålitlig och blänger konstant när jag dammsuger.

Främmande katter är också lite lagomt otäcka.
 
Sv: Har era hundar nått konstigt de är rädda för? :-/

Castor tycker inte om Kolsyrade drycker och Damsugaren.
Hästar som vill hälsa är det värsta som finns :P
 
Sv: Har era hundar nått konstigt de är rädda för? :-/

Min förra hund, en Cavalier, han var dock rädd för det mesta. Det mest udda han var rädd för var lukten av rostat bröd.

En till!! Mammas hund går och gömmer sig och skakar i hela kroppen om vi ska rosta bröd :crazy:. Hon blir verkligen helt livrädd.
 
Sv: Har era hundar nått konstigt de är rädda för? :-/

mina egna är ganska orädda (förutom att rottisen hatar raketer men det är väl inget ovanligt direkt) men min systers hund är rädd för elvispen :p
 
Sv: Har era hundar nått konstigt de är rädda för? :-/

:D Min hund är också rädd för tuggummit. Ibland glömmer jag av det och gör högljudda bubblor. Då börjar han blänga och skaka i kroppen. Jag vet inte varför?

Dessutom är han rädd för metalliska ljud... ex om man tappar en gaffel i golvet eller i tallriken. Då flyger han upp och blänger :crazy:
 
Sv: Har era hundar nått konstigt de är rädda för? :-/

Min vovve är rädd för männsiskor som jag konstiga saker + männsikor som är handikappade (jäkla diskriminerings hund). Ex en gubbe som står och stretchar mitt på stigen i skogen kan vara jättehemsk och behöver verkligen en utskällning.

Sen finns det en hemskhet till STAVGÅNGARE :eek:. Denna fobi startade när matten (jag) började motionera med stavar. Vid ett tillfälle lyssnade inte lilla hund. Fick då en liten lätt pusch i sidan med ena staven. Förnedrande tyckte lilla hund. Så nu är alla idioter som går med stavar.

:laugh:
 
Sv: Har era hundar nått konstigt de är rädda för? :-/

*kl*

För ett tag sen var det en människa...
Häromveckan var det en stor sten...
Igår var det husse i sängen...
Ikväll var det en vägskylt...

(Hej, jag heter Apo och jag har en valp i spökåldern :angel:)
 
Sv: Har era hundar nått konstigt de är rädda för? :-/

Zita är rädd för rätt många saker faktiskt. :/

  • Klotången :P
  • Uppblåsbara reklamgrejjer, sånna stora saker som kan "hänga" uppe i luften över företag
  • Vissa lyktstolpar
  • Kompostgaller
  • Katter (så fort de vänder sig om eller rör på tassen, annars går det bra =)
  • Cyklar
  • Tjocka gubbar ;P
  • Hästar
  • Elstängsel (sticker till skogen om hon får en stöt, men trots att hon vet det måste hon bara gå under den :P

Är dom sakerna jag kan komma på nu, :P
 
Senast ändrad:
Sv: Har era hundar nått konstigt de är rädda för? :-/

*kl*

Det verkar som om många i denna tråd har ljudkänsliga hundar. Jobbar ni något på att förbättra detta, eller bara accepterat läget? Det hade varit intressant om ni skrivit vad ni har för hund och dess ålder! :)

Förutom min boxervalp som just nu är i spökåldern har jag även en gammal shih-tzu hane som är ljudkänslig, värst är raketer och skott som kan få honom närmast panikartad. Tappar man en kastrull i köket sticker han genast därifrån, dock är vi snabba på att kalla på honom och då kommer han fram igen. Dammsugaren är ingen hit, pga ljudet. Är man väldigt "hetsig" eller stressad till sättet blir han också det. På grund av hans ålder är det dock inget vi direkt jobbar utan mer undviker, även för våran egen skull.

Och nu när jag såg vad Elma_vip skrivit så måste jag lägga till kompostgaller! Han är väldigt tveksam till att gå förbi dem om vi håller på med dem, och går bara nära om han måste. Detta för att de skramlar förskräckligt och för att han även råkat få dem över sig.
 
Sv: Har era hundar nått konstigt de är rädda för? :-/

Normalt haar jag inte påstått, det finns rätt många hundar som är det. Det enda man kan göra med en sån hund är och träna! Dock bor vi i skogen och där är det inga problem!
 
Sv: Har era hundar nått konstigt de är rädda för? :-/

"Rätt många" hundar som är skogsrädda? Inom rasen, menar du?
 
Sv: Har era hundar nått konstigt de är rädda för? :-/

Vår 7-åriga Rhodesian Ridgebacktik är rädd när husse håller i el-flugracket, oavsett om knappen är intryckt eller inte. Om det är husse hon inte litar på eller om hon känner sig som en fluga vet jag inte.

Min gamla rottishanne (5 år) vägrade gå in till min mamma när hon hade en halv styckad gris i köket. Undrar vad han trodde den skulle göra :laugh:
 
Sv: Har era hundar nått konstigt de är rädda för? :-/

Hahaha man kunde ju tänka att doften av rått kött skulle vara lockande :D.


Ang. ljudkänsliga hundar så har nog våra aldrig varit direkt rädda för något sådant. I början var elvispen lite halvkonstig men när de lärde sig att man får slicka visparna efteråt så kommer de farande nu istället och väntar glatt. Fyrverkerier är heller ingen fara, det är lite konstigt men eftersom inget mer händer så struntar de i det. Eftersom vi bor på landet får vi skotträning titt som tätt, vilket är himla bra också :)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Undrar hur ni gör efter stallet med era hundar. Leriga från topp till tå oftast, speciellt okt-april Tvättar ni dom med schampo varje...
Svar
19
· Visningar
1 033
Senast: Ketrawzc
·
Hundträning Hej, Vi hämtade hem vår lilla Australian Shepherd för fem veckor sedan. Hon är jätteduktig vid hundmöte, inkallning, lärde sig "sitt" på...
7 8 9
Svar
167
· Visningar
14 487
Senast: ildiko
·
L
Hundhälsa Dethär kanske är en lite konstig fråga! Men jag har en hund som är nästan ett år. Han är världens gladaste och snällaste hund och...
Svar
4
· Visningar
664
Senast: LiviaFilippa
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
731
Senast: Trassel12
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Aktivering/leksaker
  • Lösa hundar
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp