Har era hundar nått konstigt de är rädda för? :-/

YorkWann

Trådstartare
Min lilla håller på att skita på sig varje gång det är tips från coachen på Parlamentet :crazy:
 
Sv: Har era hundar nått konstigt de är rädda för? :-/

Min pappas hund gömmer sej under soffan när Barbro Börjesson är på tv.
 
Sv: Har era hundar nått konstigt de är rädda för? :-/

Min blir livrädd om man rullar ihop en tidning och säger tut i "röret" han blir också rädd om man drar nageln under en annan nagel så att det klickar till eller slår av askan på en cigarett med nageln.

Nu har vi tränat det här så nu blir han snarare busig av det men i början blev han livrädd och försökte gömma sig:(

Jag vet inte om det är någon händelse under hans första sex månader innan han kom hit som är orsaken eller om han helt enkelt bara tycker att det låter otäckt.
 
Sv: Har era hundar nått konstigt de är rädda för? :-/

får tillägga att resten av parlamentet går bra. :p

frazze; ja men Barbro kan allt vara lite skrämmande...
 
Sv: Har era hundar nått konstigt de är rädda för? :-/

Tror inte du sk aläsa in rädsla det utan ren och skär intelligens!
 
Sv: Har era hundar nått konstigt de är rädda för? :-/

Min är bara rädd för strykbrädan och min förra instruktör!
 
Sv: Har era hundar nått konstigt de är rädda för? :-/

Brutus är rädd för luftballonger. Det kom en lågt över oss som drog på brännaren konstant och han visste nog inte om han skulle fly eller stanna kvar och slåss med den så han sprang i cirklar och morrade. Efter det så morrar han dovt och håller koll på dom om han ser dom...

Vet faktiskt inte varför just luftballonger väckt sådan avsky, min teori är att han blev överaskad av att upptäcka den med en massa folk i som morrade över honom utan att han märkt att den kommit dit.

Det är nog det enda.


Ceasar är betydligt känsligare och går tex inte upp för nättrappor eller liknande om de inte är väldigt nära marken. Han har lite mer överlevnadsinstinkt men skulle inte duga till räddningshund eller liknande.
 
Sv: Har era hundar nått konstigt de är rädda för? :-/

Min hund har inga rädslor längre, tidigare tyckte hon att långa män var skrämmande men efter att vi skaffade oss en lång husse så löste sig det. Hon var också något skotträdd tidigare, men det löste sig genom en åldersrelaterad hörselnedsättning :p.

Min förra hund, en Cavalier, han var dock rädd för det mesta. Det mest udda han var rädd för var lukten av rostat bröd.
 
Sv: Har era hundar nått konstigt de är rädda för? :-/

Kl.

Ehh. Min hund blir alldeles knäckt när min sambo sträcker sig i sängen på morgonen och när han nyser.
Alla andras nysningar går honom obemärkt förbi, dock. :D
 
Sv: Har era hundar nått konstigt de är rädda för? :-/

Rådi gillar inte när vinden slår i sovrumsfönstret. Om fönstret far upp och slår i träpersiennen är livet extra pestigt. Särskilt nu när hon är rastlös av lång konvalescens går hon och blänger på fönstret för att se om det tänker fara upp.
 
Sv: Har era hundar nått konstigt de är rädda för? :-/

Jag brukar gå runt på stan och leta efter saker som kan skrämma unghunden (eftersom hon aldrig blir rädd för någonting öht..). Det enda jag hittills hittat som skrämt henne var en människa som var utklädd till isbjörn (det var någon "klimat-dag" inne i stan).

Damen är rädd för några olika saker, men ingenting konstigt.. Osäkerhet mot andra hundar och höjdrädlsa och rädsla för att gå på saker som inte är helt stabila är det enda jag kommer på nu egentligen.

-----

Tillägg.
Kom på att unghunden förut började skälla så fort jag hickade. Vad det beror på vet jag inte, men jag fick henne att sluta genom att en gång sätta mig så att mitt huvud var i jämnhöjd med hennes en gång när jag hickade. Då tittade hon bara konstigt på mig när hickan kom och sedan var det inget mer med det.
 
Sv: Har era hundar nått konstigt de är rädda för? :-/

Min hund är rädd för ost när min pojkvän och jag äter frukost om mornarna. Så fort osten åker fram springer hunden och gömmer sig- detta pga min att min pojkvän en morgon fick för sej att det var roligt att lägga osten på vovvens rygg istället för i munnen på honom (varför han tyckte det var kul är för mig fortfarande en gåta:confused:)
 
Sv: Har era hundar nått konstigt de är rädda för? :-/

KL

Våra är rädd för ångkokaren. När mamma ångkokar potatis hemma hos sig och pyser ut luften innan locket kan öppnas brukar vovven springa iväg och gömma sig under någon stol eller ett bord.

Annars är han rädd för när man blåser bubblor med tuggummi så att det smäller. Han tittar jätekonstigt på mig och slutar inte förrän han ser att jag tar ut tuggummit och visar tydligt för honom att jag slänger det i papperskorgen...
 
Sv: Har era hundar nått konstigt de är rädda för? :-/

Tillägg.
Kom på att unghunden förut började skälla så fort jag hickade. Vad det beror på vet jag inte, men jag fick henne att sluta genom att en gång sätta mig så att mitt huvud var i jämnhöjd med hennes en gång när jag hickade. Då tittade hon bara konstigt på mig när hickan kom och sedan var det inget mer med det.

Jag kom faktiskt på nu att min verkligen inte gillar när jag hickar. Inte så att hon blir rädd, men hon tycker att det är obehagligt, drar svansen mellan benen och lommar iväg.
 
Sv: Har era hundar nått konstigt de är rädda för? :-/

Min dobermanntant är nog för dum för att bli rädd. Hon reagerar inte på något i princip.

Min afghan däremot har blivit rejält skrämd en gång, men det var inte alls konstigt. Vi gick på perrongen och skulle med ett X2000-tåg. Preciiis där vi gick pös det till från tåget, så där högt så det gör ont i öronen nästan. Han blev jätterädd och jag hoppade faktiskt också till. :crazy: Så pysljud är inget han gillar.

Sedan blev han väldigt väldigt skeptisk till en sån där ballong med nån gas i som ser ut som ponnysar eller gubbar. En unge kom ombord på spårvagnen vid liseberg och hade en sån ballong med sig. Cerberus tyckte den var mäkta konstig, även om han inte reagerade så mycket mer än att han tittade och nog helst hade sluppit gå nära.
 
Sv: Har era hundar nått konstigt de är rädda för? :-/

Min hund springer och gömmer sig varje gång min mamma tar fram dammsugaren:pHon gömmer sig under en bänk som står precis brevid våran långa soffa och då när hon kommer närmare henne kryper hon längs med soffan för hon vill INTE träffa på den hemska dammsugaren:pfast det kanske är ganska vanligt att hundar är rädda för dammsugare:grin:
 
Sv: Har era hundar nått konstigt de är rädda för? :-/

min är rädd för katter sen han var liten..


han gick där i sin egna lilla värld, 4 månader gammal, helt plötsligt flyger mormors sabeltandade jätte tiger till katt ut från en buske o morrar, vilket satte djupa spår ^^

går dock bra med katter han fått känna och som inte är närgångna honom.
 
Sv: Har era hundar nått konstigt de är rädda för? :-/

Snoris flyr så långt bort hon kan komma om någon närmar sig henne med:
*Klotång
*Topps
*Borstar
*Andra misstänkt lika "hund-omskötnings-saker"
 
Sv: Har era hundar nått konstigt de är rädda för? :-/

Min är rädd för katten :) Stortjuter som att hon håller på att dö varje gång de kommer för nära
 
Sv: Har era hundar nått konstigt de är rädda för? :-/

Fjant är inte rädd men han gillar inte dammsugaren. Varje gång jag kör med den så har han fullt upp med att rädda sina ben och sin snutte-tiger från rum till rum efter hand som jag jobbar mig runt i lägenheten.

Roligast var en gång då han hade fått ett jätteben som han hade missat att plocka upp. Han smög fram till damsugaren och släpade benet baklänges upp i bädden :D
 

Liknande trådar

Övr. Hund Undrar hur ni gör efter stallet med era hundar. Leriga från topp till tå oftast, speciellt okt-april Tvättar ni dom med schampo varje...
Svar
19
· Visningar
1 033
Senast: Ketrawzc
·
Hundträning Hej, Vi hämtade hem vår lilla Australian Shepherd för fem veckor sedan. Hon är jätteduktig vid hundmöte, inkallning, lärde sig "sitt" på...
7 8 9
Svar
167
· Visningar
14 486
Senast: ildiko
·
L
Hundhälsa Dethär kanske är en lite konstig fråga! Men jag har en hund som är nästan ett år. Han är världens gladaste och snällaste hund och...
Svar
4
· Visningar
664
Senast: LiviaFilippa
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
731
Senast: Trassel12
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp