Har eran häst haft kot/knäledsinflammation?

Sv: Har eran häst haft kot/knäledsinflammation?

Idag har vi varit på återbesök, behandlingen hade gett mycket bra resultat.

När vi kom första ggn:
2 grader halt i kota, 2 grader halt i knä. (hade missuppfattat förut, han var bara en halv grads halt utan böjprov)

Nu på återbesöket:
Helt klockren i knäet, 1 grad halt i kotan.

Så en återbehandling och box 2 dar, minihage 2 veckor och därefter bete en vecka innan återbesöket.

Vad tror ni om min lilla pojkes odds att bli bra på denna behandling? :)
 
Sv: Har eran häst haft kot/knäledsinflammation?

jag har en ponny som hade kot och knäledsinflammation. Knäet blev bra på en behandling och kotan på två. Hon vilade totalt i minst 4 månader, endast skritt promenader för hand 20 minuter 2 ggr/dag. efter friskförklaring var hon igång helt efter ungefär 4 månader till.
 
Sv: Har eran häst haft kot/knäledsinflammation?

Jag tror att han kan bli bra, men jag skulle vila honom MYCKET längre än den rekommendation du har fått. Alltså vila även efter ÅB.
 
Sv: Har eran häst haft kot/knäledsinflammation?

Okej, vad skönt. :) Hoppas på att han blir bra.

Menar du vila honom i minihage? För jag har inte skrivit nånstans hur länge han ska vila innan igångsättning.
 
Sv: Har eran häst haft kot/knäledsinflammation?

jag har en ponny som hade kot och knäledsinflammation. Knäet blev bra på en behandling och kotan på två. Hon vilade totalt i minst 4 månader, endast skritt promenader för hand 20 minuter 2 ggr/dag. efter friskförklaring var hon igång helt efter ungefär 4 månader till.



Alltså, vilade hon 4 månader innan hon blev friskförklarad? Och sedan satte du igång henne och hon var helt igångsatt efter 4 mån?

Hur länge skrittade du henne?
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! För att göra historian kort så har jag haft mitt sto utlånad på foder i ca 2,5 år till en tjej som tagit föl på mitt sto. Jag har...
Svar
11
· Visningar
1 282
Senast: nexxa
·
Hästvård Har en unghäst som är 4. Varit väldigt bunden till sin mamma trots att han tex varit iväg på lösdrift/bete ett år osv. Nu var det dags...
Svar
11
· Visningar
1 449
Senast: Roheryn
·
Hästvård Snälla hjälp mig att stilla mina tankar genom att bara dela med er av erfarenheter. Jag vill ha lite hopp eller en hand att hålla i...
2
Svar
23
· Visningar
1 677
Senast: Sirap
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
432
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Katter och spädbarn
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp