Har hovslagare försäkring??

Jag har en 14-årig valack som är lugnet själv, så han är knappast något vilddjur. Ena gången jag var tvungen att ta ut veterinären var han bara för mycket verkad, kunde inte gå, men hovslagarn insisterade på att han fått fång :confused: (hmm...), andra gången fick han som sagt en söm in i benet (ja, han drog det åt sig). Jag menar inte att det hovis fel (eller kanske gör jag det :devil:, för jag tycker faktiskt att de borde vara proffsiga nog för att det inte skall hända), men det kostar en massa extra pengar och dessutom så är det jobbigt när han är halt och inte kan ridas.
 
Räcker även till otur, men inte alltid så fördelaktig att använda. Jag har förstått att självrisken är rätt kostsam, och många kan välja att göra upp i godo genom att betala själv eller annat.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag ska ha häst på foder för första gången i mitt liv och funderar på vad som bör stå i kontraktet. Hästägaren är en kär vän, vilket...
2
Svar
31
· Visningar
2 145
Ekonomi & Juridik Jag har aldrig råkat ut för det själv så jag undrar hur det funkar om man får en väldigt hög veterinärräkning.Säg att hästen måste...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 509
Senast: ako
·
Hundhälsa Doris fick för någon månad sedan diagnosen elakartad tumör som antagligen kommer sprida sig. Eftersom hon är 13 år kände jag inte att...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 275
Senast: Lillefrun
·
Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 403

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Köpa hus
  • Lunchtips till "matlådehatare"

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp