Hår/huvudbonad för julbord.

Bukefalos 30 år!

R

Raderad medlem 320

I början på December så har min arbetsplats Julbord.
Och det finns en frivillig dresscode att man ska ha en hårdekoration eller huvudbonad som är jul inspirerad.
Och jag har ingen aning Vad jag ska ha på mig så inspiration mottages gärna.
Allt jag har är ett diadem från ett tidigare evemang men jag tycker inte att den passar.
1762883843907.webp

Hade lätt haft diademet, gärna med en sån där diod batterislinga runt den yttre bågen. Men så är jag en "hej jag syns människa".

Annars bara glitter ala "tärna i luciatåg" ...

Bild för fler ideer på "huvudbonader" ;) Ala Luciatåg...

1762884901927.webp

Det känns ju som att man kan ha hur mycket som helst! Diademet på bilden, varenda butik säljer ju julgrejer på diadem just nu. Glitter i håret eller så söker på på Head piece DIY om du är pyssligt lagd så finns det hur mycket alternativ som helst.

Och det finns en frivillig dresscode att man ska ha en hårdekoration eller huvudbonad som är jul inspirerad.
Allt jag har är ett diadem från ett tidigare evemang men jag tycker inte att den passar.
Visa bifogad fil 176900
På Rusta och typ Dollarstore finns diadem med julgran, tomteluva, julgranskulor m.m.

Jag tycker absolut att diademet funkar!

Jag hade sannolikt kört på tomteluva. En brun hög hatt med vita kanter a la pepparkaksgubbe är en mycket roligare tanke men jag hade troligen fegat ur.

Visa bifogad fil 176900
Systrarna Grene har såg jag och KappAhl brukar ha julhårspännen och sådant i rött om det är så att du vill ha mer julröd look. Annars kanske man kan skapa någonting med sina julgranskulor och glitter och ståltråd :)

(jag hade nog kört på ett julhårspänne eller tomteluva eller glitter :), fast luciakrona kanske vore kul!)

Ditt diadem är btw jättefint och har ju stjärnor, så lite juligt. Men du skulle kunna knyta röda rosetter mellan stjärnorna om du inte alls tycker det är juligt?

Systrarna Grene har såg jag och KappAhl brukar ha julhårspännen och sådant i rött om det är så att du vill ha mer julröd look. Annars kanske man kan skapa någonting med sina julgranskulor och glitter och ståltråd :)

(jag hade nog kört på ett julhårspänne eller tomteluva eller glitter :), fast luciakrona kanske vore kul!)

Ditt diadem är btw jättefint och har ju stjärnor, så lite juligt. Men du skulle kunna knyta röda rosetter mellan stjärnorna om du inte alls tycker det är juligt?
Diademet hade jag på en fest i somras med mina vänner. det var ett grekisk/romersk tema. men jag börja förstå att den kan vara till använing till en julfest. Ska verkligen kolla in ditt tips.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXXXVII
  • Valvaka!
  • Dejtingtråden 39

Barn

Hund

• Att vara en usel hundförare/tränare
  • Valpkull!

Katt, Andra Djur