Hår i ansiktet

Rakning ”ökar” ofta hårväxten och gör att hårstråna blir tjockare. Vaxning, trådning och plockning med pincett triggar inte att det växer mer hår utan snarare mindre hår då man drar bort hårroten (kallas det så?). Jag har tex vaxat bikinilinjen senaste 7 åren och har idag betydligt mindre hår på det område jag vaxar.
Rakning gör inte stråna grövre, det är en myt. De känns mera eftersom de får en skarp spets då håren skurits av, istället för att hela håret följer med som vid vaxning.
 
Rakning gör inte stråna grövre, det är en myt. De känns mera eftersom de får en skarp spets då håren skurits av, istället för att hela håret följer med som vid vaxning.
Jaha, det var vad jag fick höra/lära mig av personer som jobbar med hårborttagning. Tycker även stråna på mins underbenen är grövre än stråna på låren som jag aldrig rakat :confused:.
 
Jaha, det var vad jag fick höra/lära mig av personer som jobbar med hårborttagning. Tycker även stråna på mins underbenen är grövre än stråna på låren som jag aldrig rakat :confused:.
Ja, såklart det blir efter som du kapar håret där det är som tjockast.

När ett hår växer ut växer det ju ut med en tunnare topp och en tjockare rot. När du kapar vid roten blir det stubb. Vaxar du och drar ut håret börjar det om från början och är mjukt igen. Inte svårare än så.

Sen är det ju så att man på olika delar av kroppen har olika typer av hår. På underbenen har jag mörka hårstrån, vilket jag ju inte har på låren.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag håller på med ett kreativt projekt där jag har behov av några bilder. Själv har jag god tillgång på egna foton, men just detta...
Svar
0
· Visningar
296
Senast: Myrten
·
Övr. Barn Har ett litet dilemma. När jag var i tonåren var ett av mina främsta komplex att jag hade som mörka fjun på överläppen (är ljushyad)...
Svar
14
· Visningar
2 150
Senast: Sel
·
Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 130
Senast: super
·
Kropp & Själ Jag har sedan tonåren velat ha på mig bikini med "vanlig" skärning när jag badar, men känner mig inte bekväm med synligt hår utanför...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 992
Senast: Gandalf
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp skäller på män
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp