har jag blivit tokig? (låångt)

Sv: har jag blivit tokig? (låångt)

jag känner också lite sådär. just nu känns de enbart att ja äns har kvar hästen för min mammas skull. för att hon inte ska bli ledsen och arg på mej.. blir så besviken också varje gång det går dåligt på tävlingar också, för att jag vet att vi kan! man blir så putt sen de ggrna det går bra svävar jag på mål men det går ju mer dåligt än bra igentligen.. det är inteförens nu när jag haft ponnyn i två år vet hur ja ska rida honom på tävling och jag tror att det är nu det kommer bli kul.
 
Sv: har jag blivit tokig? (låångt)

Jag tycker det låter som om du kanske inte passar så super på tävlingsfronten för tillfället.

Gör som jag fixade för min kompis som hade en super häst (imp .tysk. e. Weltmayer) Hon hade det precis som du, nästan identiskt.

Jag erbjöd mig att hjälpa henne med tävlandet, vi kom överens om att jag skulle få rida 1-2 ggr i veckan och tävla när det passade oss båda (min vilade så jag hade tid). Vi kom också överens att om hon skulle bli sugen igen skulle hon "få tillbaka" hästen om inte så skulle hon börja utbilda hästar eftersom då behöver man sittsen och kunskapen men man behöver inte tävla och antingen sälja eller skaffa en medryttare som kunde tävla hästen åt henne (den tyckte också det var roligt.

Nu vill hon börja tävla och träningen har flytit på som vanligt, hon har blivit mer motiverad och viljestark. Det kanske funkar på dig också? :)

Hur länge har du kännt såhär?
 
Senast ändrad:
Sv: har jag blivit tokig? (låångt)

Oj vad jobbigt... Själv känner jag inte alls likadant - är mer taggad än nånsin!
Känner du aldrig att du vill visa upp din tjusiga häst och visa alla hur mycket jobb du lägger ner på honom? Tävling för mig är belöningen för allt slit under veckorna. Går det sen dessutom bra är det ju ännu roligare :angel:
Sen verkar det som att du känner att du borde tävla, och när du inte gör det blir du stressad, och då känns tävlingar ännu mer avlägset och negativt... Sluta tänk på att du "borde", åk runt och titta på riktigt bra tävlingsdressyr istället och bli inspirerad, vill du inte tävla sen så är du nog ett hopplöst fall ;)
 
Sv: har jag blivit tokig? (låångt)

Hehe, här finns villig tävlingshjälp! :angel: :p Dock är ju nivån inte den högsta direkt! :D

Mirage är ju halt för 3452a gången och prognoserna är inte ljusa. :(

Jag är så otroligt tränings- och tävlingssugen så det är jobbigt att bli hindrad av hästen hela tiden, men vad offrar man inte för sin ögonsten? ;)

Lite nyfiken eftersom vi håller till i samma trakter, var står du nu och vem tränar du för? PMa om du inte vill skriva här.

/Linda
 
Sv: har jag blivit tokig? (låångt)

svarar lite rent allmänt :p

jag vet inte riktigt varför han prompt MÅSTE tävla faktiskt :p
han har vart ute på två tävlingar, tror inte han kommer direkt sakna det, han gillar livet som det är nu verkar det som.
visst vore det kul att visa att jag slitit som ett djur det senaste 1½ året men det är ju långt ifrån bra (fröken överkritisk, jadå). det är svårt att rida fram honom, det är svårt att få honom ärlig o.s.v.
kan lägga till att jag gått på mentalträning eller fått hjälp med det av tränare + mental coach och det funkade - på dåvarande hästen. dock var inte problemet tävling utan snarare att jag inte litade på hästen.
näe vi får se. blir jag tävlingssugen kommer jag ju självklart tävla. men det får framtiden utvisa helt enkelt :p
 

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 423
Senast: zarmino
·
Dressyr Ja alltså, det här är tyvärr ”som vanligt”. Han började med det här på förra stället och 80 % av alla pass kastar han sig minst två...
Svar
19
· Visningar
687
Senast: tuaphua
·
Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
775
Senast: Nova123
·
Hästmänniskan Hej! har fått ett otroligt bra erbjudande på en fd hopphäst. Tävlade sparsamt upp till 120 tidigare år men har nu hobbyridits senaste 5...
2
Svar
25
· Visningar
2 286
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp