har jag blivit tokig? (låångt)

Sv: har jag blivit tokig? (låångt)

Breccia_ skrev:
alltid något :p haha.
tur det!

Jag lånade ut mitt halvblod just för att han inte ville tävla och för att jag ville det.
Nu känner jag inte alls att jag behöver tävla. Att bara lyckas rida ett någolunda bra pass ger mig mer än tävlingspoängen.
Jag tror att tävlingssuget kommer tillbaka men just nu är det helt borta :crazy:
 
Sv: har jag blivit tokig? (låångt)

Jag har en jättebra tränare, hon bryr sig inte så mkt eg. om tävlingsresultat men hon påpekar på ett trevligt sätt att det vore kul att se vad vi hade fått för poäng om det hade varit en tävling o.s.v.
Ingen pressar mig, dom är mest uppmuntrande - jag däremot pressar mig själv något extremt!
Ett exempel är att när jag bestämde mig för att sälja/låna ut Ubble försvann all press och det gick ruskigt bra!
 
Sv: har jag blivit tokig? (låångt)

äsch. man måste inte tävla. jag tycker att det är helt värdelöst att tävla, en massa stress och jobb för att kanske vinna nån liten rosett? Nä, det är det inte värd... :p

Tror det där med tävlingsinstinkt inte har spec mkt med hästen att göra, men med en själv, hur en är som person. Gillar du tex att tävla i andra sporter? Jag skiter i om jag vinner eller förlorar, det finns så himla mkt viktigare saker att tänka på här i världen... Det viktigaste är ju att hästen går bra!
 
Sv: har jag blivit tokig? (låångt)

strunta i att tävla,bara träna på hemmaplan sålänge..nån gång kommer väl tävlingslusten tillbaka..och gör den det är det väl inte hela världen heller..;)
 
Sv: har jag blivit tokig? (låångt)

Hej!

Vill du byta??
Du kan få min tjocka skogshäst att bara mysa och ta det lugnt med så tar jag din och tävlar med???

Jag hade hoppats kunna tävla, men min dam behagar vara halt ca 1 gång/år och varje gång hon är igång är vi där igen, så nu rider jag bara i skogen...

Men allvarligt, ta en paus, ha lite kul, ta lite ledigt om pålle verkligen vill tävla kan du kanske hitta nån som vill tävla med han?

Man måste inte tävla jämt, eller för den delen alls och har du ingen lust så strunta i det.. / Lavinia, som oftast inte gör saker hon inte vill
 
Sv: har jag blivit tokig? (låångt)

Men jag hatar nästan att rida i skogen :o Jag lever för träningen och för att vidareutvecklas, det är själva tävlingsbiten som känns fel.
Hästen ska prestera på max i ett annorlunda sammanhang. Förrut var det roligt, nu känns det som ett onödigt ont så att säga.
Jag trivs verkligen som jag har det och får göra som jag vill med allt.

Centaur: alltså jag är tävlingsmänniska ut i fingerspetsarna, för mig är hela livet en tävling och allt vad det innebär :angel:
jag är världens värsta förlorare och hemskare när jag vinner. så tävlingsmänniska är jag... men just nu skiter jag i det bara :p
 
Sv: har jag blivit tokig? (låångt)

18 år gammal och redan ha givit upp framtiden. Det låter ju inget vidare. Kanske har du haft det lite väl tufft med tävlandet som barn och inte haft tid att leka? Låt tiden ha sin gång, träna det som är kul och se var ni hamnar, ta en dag i taget. Vad tjänar det till att tänka 10 eller 20 år framåt? Låt oss säga att du är klar för GP om tio år, då du är 28 år (hemska tanke). Då kanske du tycker att den ekonomiska satsningen är fullt överkomlig och har jättelust att visa vad du kan. Eller så är du klar för GP men har fortfarande inte lust att tävla men gillar fortfarande att träna. Spelar det nån roll idag? Lev i nuet och gör det du vill idag...
 
Sv: har jag blivit tokig? (låångt)

alltså jag är inte ett sånt barn som pressats och fått tävla för mycket eller vad man ska säga, jag tycker mina ponnyår var underbara.
ge upp har jag väl aldrig påstått att jag vill göra? om det var så du uppfattade det var det iaf fel, är ju mer tränings o ridsugen än nånsin ;)
 
Sv: har jag blivit tokig? (låångt)

Men då kommer nog lusten tillbaka. Men vänta med att tävla till du verkligen Vill det!
 
Sv: har jag blivit tokig? (låångt)

jag tror att antingen så behöver du bara tvinga dig till att tävla och se om det är det långa halvdana tävlandet/uppehållet som gjort att du fortfarande är ur fas.
eller som andra sagt skita i tävlingarna helt ett tag.

antingen eller! :p

Själv är jag så sugen nu så det finns inte! åhhh vad jag önskar att amanda kunde sin galopp så att jag kunde ge mig ut! Finns det inte typ en LE eller nåt utan galopp? :crazy:
 
Sv: har jag blivit tokig? (låångt)

Jo det finns det... Fast jag är inte säker på om det bara är funktionshindrade som får rida det?
 
Sv: har jag blivit tokig? (låångt)

ja jag tror också den kommer tillbaka men det är nog bra för mig med ett break, när jag bestämmer mig för sådana saker så släpper de flesta av mina spänningar/låsningar och så flyter ridningen bättre.
då kan jag ju vänta tills jag vet att det känns bra och ändå strunta i resultatet p.g.a. hans orutin.
kommer säkert åka iväg på programridningar o så :)
 
Sv: har jag blivit tokig? (låångt)

Jag tror att du inte känner för att tävla därför att du blir så nervös som du skriver. Med Wille var det lätt, det var inga krav alls för det var hans första tävlingar, men det kanske blir skillnad nu när du själv ställer lite mer krav. Även om man rider LC vill man visa upp sin fina häst.
Jag tror, utifrån min erfarenhet med extrem prestationsångest: Du måste bestämma dig - ska du tävla eller inte. Om du ska, vem tävlar du för? Du ska inte tävla för att hästen tyckte det var kul, han skiter i det innerst inne. Gör du det för din skull så är det enda du rätta du kan göra att gå på mental träning, prestationspsykologi! Det gjorde jag i ett halvt år och det är en sån skillnad!!! Man pratar om att vara i balans, vad som är det aboslut värsta som kan hända, hur man förbereder sig osv.
Jag tror att har man såna låsningar som du har så är det enda sättet - om man vill tävla. Det måste du bestämma först, känner du dig avig för att du verkligen inte vill eller för att det känns "jobbigt"? Jag bestämde mig för att absolut ville tävla .... och det här har hjälpt mig. PMa om du vill ha tips.
 
Sv: har jag blivit tokig? (låångt)

lizan skrev:
Själv är jag så sugen nu så det finns inte! åhhh vad jag önskar att amanda kunde sin galopp så att jag kunde ge mig ut! Finns det inte typ en LE eller nåt utan galopp? :crazy:

LE utan galopp, det hade jag också kunnat tänka mig :o
 
Sv: har jag blivit tokig? (låångt)

Hon kan galopp, men hon måste ta fattningarna ;)
 
Sv: har jag blivit tokig? (låångt)

Hej!

Om du inte vill tävla så låt bli.. Ta en break, träna och kör på som vanligt och berätta för de som undrar att du inte har lust att tävla just nu, utan hellre vill utvecklas "hemma". Man måste inte tävla för att utvecklas.. (eller för den delen rida i ridhus.. jag rider dressyr ute i skogen för att undvika voltspår och öva på andra saker än "stenhård dressyr"..)

Hästen lär inte må sämre av att inte tävla, men du skulle kanske må bra av en självvald break och inte som innan en break pga hästen..

/ Lavinia, som vill tävla men har svårt att få ihop tid, pengar och ork just nu..
 
Sv: har jag blivit tokig? (låångt)

Fast det sista har hon tagit fattningarna helt ok.. men att galoppera genom en kortsida däremot... :p

hon är för söt den lilla damen :love:
 
Sv: har jag blivit tokig? (låångt)

tycker det mera låter som du har prestationsångest.
Om du inte vill tävla, prova o låta en annan bra ryttare få rida några starter. Så kan du bara va med och titta. Kan ju va kul o slippa pressen att rida själv. Men samtidigt får hästen komma ut. Sen kommer suget kanske tillbaka, eller inte. Men det märks ju då!
 
Sv: har jag blivit tokig? (låångt)

jag vet att det låter så men jag upplever det inte så. har fått det förslaget att låta någon annan tävla honom men för det första har jag ingen aning om vem det skulle vara :crazy: min tränare har inte så mkt tid och kommer knappast åka ut på lokala tävlingar.
jag tror faktiskt att det är så simpelt att jag bara inte har någon lust. allt runtomkring tycker jag är skitkul, träningarna och vardagsridningen men tävlingen känns bara... jag orkar inte engagera mig i det.
följer allt som oftast med min bästa kompis när hon tävlar och det tycker jag är superkul, iofs tävlar hon hoppning men det är ju lite roligare att genomlida måste jag erkänna.
 
Sv: har jag blivit tokig? (låångt)

min gamla arbetsgivare har mental träning på programmet på sina kurser, iofs hopptränare men h*n föreläser ju även för grupper. Kanske kan var något? (C-län)
 

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 423
Senast: zarmino
·
Dressyr Ja alltså, det här är tyvärr ”som vanligt”. Han började med det här på förra stället och 80 % av alla pass kastar han sig minst två...
Svar
19
· Visningar
685
Senast: tuaphua
·
Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
774
Senast: Nova123
·
Hästmänniskan Hej! har fått ett otroligt bra erbjudande på en fd hopphäst. Tävlade sparsamt upp till 120 tidigare år men har nu hobbyridits senaste 5...
2
Svar
25
· Visningar
2 286
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp