Bukefalos 28 år!

Har känslor för oss båda

Känner också lite som "att du kollar om andra är ok med upplägget, för då så är du ok med det"

Om du är ok med det eller inte kan vi andra ALDRIG säga åt dej.

Har själv vart "den andra" kvinnan i flera år åt ett ex, medan han hade flera flickvänner, där de såklart inte visste om mej.
Han hade väl inga direkta känslor som så, men valde ju ändå att komma och ha sex med mig. Jag låg med andra. Jag hade ju inget förhållande eller nån att vara "trogen". Detta visste killen om (att jag hade sex med andra) ...
Sen slutade vi ha sex, inget som hände som anledning, vi baar slutade. Nu är jag i ett monogamt förhållande, bägge vill ha det så. Inget jag ifrågasätterm inte min sambo heller.
Men att ha ett förhållande med en som "ligger med andra" kan man enbart själv bestämma om man tycker det är ok.
JAG skulle ha svårt för det men ser inte varför alla ska ha svårt för det. Men det man som flera sagt ska ha i åtanke att det kan ju va så att de slutar ha sex. (vilket TS vill) MEN att det då innebär att han ger sej ut på marknaden efter en "ny nr 2" .. Han har ju sagt att han INTE är monogam. Och det är den stora springande punkten. Antingen är man ok med det eller inte.
 
Han har mkt känslor för mig... han bekräftar mig hela tiden. Han har även dåligt samvete för att han har oss båda.
Skulle ngn av oss kvinnor lämna honom så skulle han inte gråta blod har han sagt.
Jag tror att han har mer känslor än vad han vill erkänna för mig. Det är väldigt lätt att säga. "Han har nog inte dom rätta känslorna för dig"
Ingen här inne känner varken mig eller honom. Ni utgår endast från vad ni själva skulle ha gjort eller av egna erfarenheter
Sa han att "han inte skulle gråta blod" om han blev lämnad? För det innebär ju att han säger att han inte skulle bry sig så mkt och inte bli så ledsen etc.

Det låter ju som motsatsen till hur du tolkar honom dvs du skriver att han har nog mer känslor än han viII erkänna.

Jag tycker det verkar som du grundar mkt på det det du tycker utifrån tolkande och inte utifrån det han säger. Min erfarenhet har lärt mig att det kan vara farligt... det är lätt att tolka in något annat än vad personen menar.
 
Det är ngt han bara säger för att jag ska tro att han inte bryr sig. Han är väldigt känslig. Jag sa till honom häromdagen att jag är glad att han finns i mitt liv och att jag har träffat honom.
Han blev berörd och det kom tårar
Jag hade inte velat vara med en sån. En som inte kan vara älrlig i sina känslouttryck, som inte är angelägen om att vara med mig och som har svårt att tala om att jag är viktig. Tack men nejtack.
 
Han har sagt att han har blivit sårad förut och bestämt efter det att han inte vill tr bara en kvinna. Han är medveten om att det inte är helt lätt.. har har dåligt samvete emellanåt och undrar vad han håller på med
I princip varenda vuxen människa har blivit sårad. En man som har det som ursäkt för sitt dåliga beteende är BIG no no!!
I "sårad"-grejen är han absolut inte unik. Han är bara en stackare som tror det.
 
Om du hade känt att det var okej hade du inte startat tråden.

@samband67 - jag tänker att det kommer sluta med tårar för dig. Släpp honom och hitta någon annan som vill det du vill.
Trist när vissa personer här inne tror att det dom säger är rätt. Om ni hade läst inlägget hade ni 8nte svarat som ni gör (vissa av er)
Herregud säger jag bara... Ingen ide att vara inne på detta forum.
 
Trist när vissa personer här inne tror att det dom säger är rätt. Om ni hade läst inlägget hade ni 8nte svarat som ni gör (vissa av er)
Herregud säger jag bara... Ingen ide att vara inne på detta forum.
Såhär är det att skriva på ett forum, man får inte alltid bara de svar man önskar sig få. Frågar man dessutom relationsfrågor så måste man räkna med att man kan få svar som skaver.
 
Intressant tråd. I början tänkte jag "men herregud vad är det här för något, spring!". Sedan när det kom in lite andra perspektiv på det här med monogamins vara eller icke vara, samt andra intressanta infallsvinklar, tänkte jag mer "ok, det kanske är jag som är lite trångsynt, each to their own osv...". Men nu, med det du skriver i dina senaste inlägg @samband67 är jag dessvärre tillbaka till min första reaktion. Det låter som en mycket märklig karl som har lyckats göra det ganska bekvämt för sig. Naturligtvis kokar det hela ned till hur du känner och huruvida du är bekväm med det eller ej, vi andra kan ju bara bidra med våra tankar om det hela, men personligen återkommer jag hela tiden till ett citat som jag själv fick till mig när jag var i en snarlik situation för några år sedan: "Never make someone a priority when all you are to them is an option".

Jag funderar även på varför du hela tiden förkortar "träffar" till "tr"? Har funderat på det så länge nu att jag bara var tvungen att fråga, har aldrig sett den förkortningen förut!
 
Trist när vissa personer här inne tror att det dom säger är rätt. Om ni hade läst inlägget hade ni 8nte svarat som ni gör (vissa av er)
Herregud säger jag bara... Ingen ide att vara inne på detta forum.
Men jag tycker inte att du har fått särskilt konstiga svar, tvärt om, många olika infallsvinklar och det var väl det du ville ha?

För mig hade det nog skavt lite kring anledningen till att han vill ha ett öppet förhållande. Vem har inte blivit sviken liksom och jag hade inte velat vara en back up för att han inte ska riskera att bli ensam om han blir dumpad. För jag hade känt så även om han säger något annat. Tyvärr.
 
Har inte läst hela tråden nu, men låter som att han är poly och borde vara med någon som också är det, eller åtminstone är okej med att han är det?
 
Han har sagt att han har blivit sårad förut och bestämt efter det att han inte vill tr bara en kvinna. Han är medveten om att det inte är helt lätt.. har har dåligt samvete emellanåt och undrar vad han håller på med
Jag är inne på lite liknande spår som andra att det här är en ganska dålig anledning att ha flera, pga något slags obearbetat uppbrott efter vilket han bestämt sig för att skaffa x antal backups så han slipper vara själv eller slipper känna sig lika sårad om något tar slut. Framstår inte som helt stabilt. Det passar förstås in med att han inte ville berätta först av rädsla för att bli lämnad, samt med att han har låg självkänsla. Kanske terapi för att hantera de känslorna så hade han eventuellt kunnat ha mer hälsosamma relationer med alla sina partners, bland annat med dig då men övriga med.
 

Liknande trådar

Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
12 311
Senast: tott
·
S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
5 076
Senast: Sassy
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
19 586
Senast: Whoever
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 986
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Älgflugor
  • Dressyrsnack 17
  • Föl 2020

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp