Har känslor för oss båda

S

samband67

Har tr en man i 9 månader. Vi har starka känslor för varandra. Det som är jobbigt är att han fortfarande tr en kvinna som han har haft en djupare relation till. Nu träffas dom 1-2 ggr i månaden. Dom har sex och umgås.
Han säger att han har mer känslor för mig än för henne.
Han kan inte riktigt släppa henne.
Jag har accepterat att hon finns,även om det är jobbigt.
Hon vet att jag finns och tycker likadant.
Jag hoppas med tiden att han släpper henne mer och mer. Hon har inte så mkt tid att tr honom på pga sina barn.
Är det ngn här inne som har varit med om ngt liknande? Hur hur blev det för er isf?
// 😊
 
Spring! Spring åt andra hållet.
Livet är för kort för att gå och hoppas.

Vet kvinnor som varit "den andra kvinnan" i tiotalet år. Och det blev inget för nån av dem. Trots ivriga försäkringar om att bara det där och det där ska ske först. SEN ska det bli de två.

Du är i verkligheten just den andra kvinnan, eftersom de där två fortfarande har ett förhållande (ses, har sex)
 
Jag hoppas med tiden att han släpper henne mer och mer.

Varför skulle han göra det? Det är väl ett superbekvämt läge för honom.
Jag har befunnit mig i samma situation ett par gånger när jag var yngre, men med samma resultat; det har inte fungerat. Att gå omkring och hoppas tär bara på dig själv, ingen annan och verkligen inte på honom.

Antingen accepterar du läget med någon form av poly-relation, eller så får du ju gå. Men att vänta på att han ska tröttna på den andra kvinnan, då väntar du förgäves. Han kan likagärna hitta en ny, annan som han börjar träffa på samma sätt eftersom du accepterar läget med en annan kvinna vid sidan om.
 
Nej, jag tycker inte att du ska sitta och vänta på honom... Allt blir ju på hans villkor... Bara det att du skriver att du hoppas att han släpper henne pga att hon inte har tid att träffa honom.... Vill du inte ha mer? Dvs vill du inte att han väljer att vara med dig för att han vill det? och inte för att hon inte har tid? Vill du vara ett andrahandsval?

Jag tror du måste våga tänka att han kanske inte släpper henne alls. Eller träffar någon annan. Vet du om han ens vill vara monogam? Har ni pratat om hur ni vill leva?
 
Spring! Spring åt andra hållet.
Livet är för kort för att gå och hoppas.

Vet kvinnor som varit "den andra kvinnan" i tiotalet år. Och det blev inget för nån av dem. Trots ivriga försäkringar om att bara det där och det där ska ske först. SEN ska det bli de två.

Du är i verkligheten just den andra kvinnan, eftersom de där två fortfarande har ett förhållande (ses, har sex)
Jo det vet jag. Men henne tr han väldigt sällan. Det är mer hon som är den andra kvinnan.
Jag vill mera veta om det är ngn annan som har varit i samma sits som mig?
Den andra kvinnan har sagt att han ska satsa på mig ist för hon kan inte ge honom mera tid än det han får
 
Nej, jag tycker inte att du ska sitta och vänta på honom... Allt blir ju på hans villkor... Bara det att du skriver att du hoppas att han släpper henne pga att hon inte har tid att träffa honom.... Vill du inte ha mer? Dvs vill du inte att han väljer att vara med dig för att han vill det? och inte för att hon inte har tid? Vill du vara ett andrahandsval?

Jag tror du måste våga tänka att han kanske inte släpper henne alls. Eller träffar någon annan. Vet du om han ens vill vara monogam? Har ni pratat om hur ni vill leva?
Han vill inte vara monogam. Han har stor sexdrift och han har inte den bästa självkänslan.
 
Nej, ångrade mig tydligen inte helt:
Nu är det mer svar på annat håll men nej, de flesta accepterar inte att behöva oroa sig hela tiden om pojkvaskern de träffar ska välja någon annan. Som accepterar att pojkvaskern ligger med någon annan flera gånger i månaden bara för att den inte vill släppa taget. Både pojkvaskern om en kvinna som gjort villkoren klara med enbart sex och den trånande TS som inte är ok med detta men som ändå kommer argumentera in i döden om att det är värt det.

Såvida man inte är poly brukar det inte accepteras eller någonsin funka, nej.
 
Han vill inte vara monogam. Han har stor sexdrift och han har inte den bästa självkänslan.
Ok och hur ställer du dig till det?
Det låter som du vill ha en monogam relation och vill att han ska förändra sig för din skull?
Jag tror att det finns vissa saker som man behöver vara överens om i en relation tex gällande partners. Kommer ni båda vara lyckliga om en av er måste leva på ett sätt som den inte vill? Kan man kompromissa om en sån sak?
 
Beror ju på vad du vill ska hända eller är du nöjd som det är nu?
Är du nöjd med hur det är nu idag så kör på.
Jag är inte helt missnöjd om jag ska vara ärlig men tycker att det är jobbigt att han har känslor för den andra kvinnan även han vet att det inte kommer att bli mellan dom . Även om har tr henne i ca 2 år så har träffat andra kvinnor som han har haft förhållande med
 
Ok och hur ställer du dig till det?
Det låter som du vill ha en monogam relation och vill att han ska förändra sig för din skull?
Jag tror att det finns vissa saker som man behöver vara överens om i en relation tex gällande partners. Kommer ni båda vara lyckliga om en av er måste leva på ett sätt som den inte vill? Kan man kompromissa om en sån sak?
Jag vet inte ännu. Det är nytt för mig. Ibland går det bra och andra ggr sådär.
 
Jag är inte helt missnöjd om jag ska vara ärlig men tycker att det är jobbigt att han har känslor för den andra kvinnan även han vet att det inte kommer att bli mellan dom . Även om har tr henne i ca 2 år så har träffat andra kvinnor som han har haft förhållande med
Grejen är väl att du inte kan förvänta dig något annat än vad du ser här och nu, han kommer inte bli någon annan. Så visst kan du hoppas på att han tillslut nöjer sig med "bara" dig men bli inte besviken på om det inte blir så.
 
Är du okej med det? Om inte så gå vidare.

Grejen är väl att du inte kan förvänta dig något annat än vad du ser här och nu, han kommer inte bli någon annan.
Nä det vet jag. Han är den han är. Tänker inte försöka att göra om honom.
Vi är båda närmare 58 år så vi är inga ungdomar längre. Det gör att jag iaf vill fortsätta och se vart det leder. Vill inte ge upp ännu
 
Han vill inte vara monogam. Han har stor sexdrift och han har inte den bästa självkänslan.
Ett tydligt besked, då kan du ju åtminstone helt lägga ner hoppet om att han ska släppa den andra kvinnan. Släpper han henne, eller om hon tröttnar på honom först och lägger ännu mindre tid på honom, då lär han söka någon ny. Självkänslan kan han förstås jobba på men vill han inte vara monogam så vill han inte. Bara att förhålla sig till det.
 
Ett tydligt besked, då kan du ju åtminstone helt lägga ner hoppet om att han ska släppa den andra kvinnan. Släpper han henne, eller om hon tröttnar på honom först och lägger ännu mindre tid på honom, då lär han söka någon ny. Självkänslan kan han förstås jobba på men vill han inte vara monogam så vill han inte. Bara att förhålla sig till det.
Absolut så är det. Jag har inga som helst problem med att han tr en annan kvinna och har sex med. Det som känns jobbigt är att han har känslor för henne. Mer för mig säger han
 

Liknande trådar

Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
6 092
S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
4 184
Senast: Sassy
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 135
Senast: Whoever
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 826
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp