Har ni badat Àn? :)

Neeej, det Ă€r för kallt Ă€n... jag Ă€r frusen och tycker oftast det Ă€r för kallt Ă€ven pĂ„ sommaren 😅 men jag Ă€lskar att bada
FÄr alltid plÄga mig ner i vattnet
 
Och vart bor ni? 😊

VÀrmen börjar ju komma nu, men Àn sÄ lÀnge kÀnns det inte som vattnet hunnit bli uppvÀrmt, inte hÀr i mellersta Dalarna iaf.... eller? NÄgon som hÀvdar motsatsen? ;)
Nu menar jag alltsĂ„ oss vanliga mĂ€nniskor, inte sĂ„na Ă„retrunt-badare som @pepp :laugh:;):DđŸ€—
Vinterbadade i april, dÄ var det 2,5 grader i vattnet. Gjorde samma sak igen igÄr (dvs bastu och sedan ultrasnabbt dopp) och dÄ var det 13,5 grader. En vÀldig skillnad, jag kÀnde t o m mina tÄr hela tiden.

Badar lÀnge för att det Àr skönt gör jag bara utomlands. Vill ha minst 25 grader i vattnet.
 
Och vart bor ni? 😊

VÀrmen börjar ju komma nu, men Àn sÄ lÀnge kÀnns det inte som vattnet hunnit bli uppvÀrmt, inte hÀr i mellersta Dalarna iaf.... eller? NÄgon som hÀvdar motsatsen? ;)
Nu menar jag alltsĂ„ oss vanliga mĂ€nniskor, inte sĂ„na Ă„retrunt-badare som @pepp :laugh:;):DđŸ€—

Vi har en ovanmark-pool som endast Àr soluppvÀrmd. Jag stoppade i fötterna och gick sen upp för det var alldeles för kallt enligt. Barnen har badat i den sen i söndags.
Vi bor i Skaraborg.
 
I Norra Dalarna var det lÀttdoppat i söndags, efter en 13.5km lÄng skogspromenad med tvÄ settrar, varav en sÄ hyperaktiv att nÀr det skulle Àtas grÀs kryssade hon fram i diket som en missil, och fÄngade grÀsstrÄn i flykten.

Det var samtidigt rÀtt lÀttuppstiget, dÄ vattentemperaturen laggade nÄgot gentemot lufttemperaturen.
 
Det Àr 11 grader i min del av MÀlaren och det Àr för kallt för min del. Jag har dock gÄtt och köpt mig en rank surfski som anlÀnder i dagarna varför det blir sÀkerligen ett och annat (ofrivilligt) dopp framöver (vilket ocksÄ förtÀljer varför jag hÄller koll pÄ vattentemperaturen). .
 
Och vart bor ni? 😊

VÀrmen börjar ju komma nu, men Àn sÄ lÀnge kÀnns det inte som vattnet hunnit bli uppvÀrmt, inte hÀr i mellersta Dalarna iaf.... eller? NÄgon som hÀvdar motsatsen? ;)
Nu menar jag alltsĂ„ oss vanliga mĂ€nniskor, inte sĂ„na Ă„retrunt-badare som @pepp :laugh:;):DđŸ€—
Åh herregud fĂ„r se om jag badar ALLS i Sverige i Ă„r! SĂ„ svar NEJ :nailbiting:
Jag Àr extremt frusen av mig, och jag ogillar att inte se botten nÀr jag badar....
SÄ ev ett snabbdopp pÄ vÀstkysten hos svÀrmor i juli.. Ev för kallt dock!
Men hon har pooool ocksÄ :D

Men hoppas pĂ„ en vecka i vĂ„rt andra hem i Grekland, DÅ badar jag massor! :D
 

Liknande trÄdar

  • Artikel
Dagbok Om jag vill slippa betala för parkering nÀr jag Äker till jobbet sÄ kan jag stÀlla mig pÄ en gratis infartsparkering som ligger ca 15...
Svar
3
· Visningar
1 924
Senast: Eloise
·
Kropp & SjÀl Jag har haft ont i hela kroppen i en veckas tid. Jag trodde först det berodde pÄ att jag sov nÄgra dagar pÄ soffan i början av förra...
2
Svar
36
· Visningar
4 784
Senast: Fibusen
·
  • Artikel
Dagbok Solen lyste sÀkert pÄ dig SoljÀvel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och gÄr RörochgÄrutanattfÀllaentÄr NÀr du...
Svar
2
· Visningar
1 605
Senast: Tofs
·
Lantbruksdjur Hej alla fÄrÀgare. Efter ett lÀngre uppehÄll i fÄrÀgandet skaffade jag fem stycken Gotlandslamm i höst som jag provisoriskt inhyste i en...
Svar
15
· Visningar
3 974
Senast: Efwa
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp