Sv: Har ni NÅGONSIN?
Detta är inte lätt , min tanke efter att ha läst igenom tråden och hur mina tankar är ,så hamnar jag i ett mellanläge.
Jag är absolut ingen människa som anser att djur överhuvud taget är slit o slängsaker.
Har jag skaffat ett djur är det på livstid , men jag har också insett att livet har sina överraskningar och man vet inte riktigt vad som händer i framtiden.
Tyvärr fick jag också se en film om häst slakt trp till italien på youtube ,dessa hemska bilder finns kvar i mitt huvud fortfarande
Jag är helt hysteriskt rädd att om jag behöver sälja min häst , att hon skulle hamna på en slakt transport till italien.
Nu är det inte meningen att hon ska härifrån , men om nu det av någon anledning blir så , hade jag aldrig vågat släppa taget om henne.
I det läget hade de blivit antingen som foderhäst till någon jag litar till 100 procent på eller någon trotjänar avlivning, hemska tanke.
Jag sitter ofta o läser hästannonser för skoj skull , och får ibland rysningar genom hela kroppen när jag läser ,tex en ardenner för 5000 kr, ser hästen framför mig på en slakt transport.
Jag tror allt bråket i tråden bottnar i rädslor ,rädslan att hästar behandlas som slit o släng eller rädsla vad hästen kommer att uppleva i framtiden pga den värld vi lever i .
Mina tankar bottnar också i rädsla , egentligen önskar jag inget annat än att hon får ett långt o underbart liv med mig även också utan mig