Bukefalos 28 år!

Hår på fleecetäcke?

irma

Trådstartare
Har fått en massa hår på dyra fleecetäcket, efter att ha lagt det under ett annat hårigt täcke. Men hur 17 får man bort håren? Har provat att tvätta, dammsuga och använda roller. Tips mottages med tacksamhet!!
 
Kanske testa med en sån där klädborste? Har själv inte testat men funkar super bra när hunden fäller. :)
 
Jaha, förlåt :o. När jag hör roller tänker jag på en sån där klibbig, m tejp eller vad man ska säga.
 
Ja, det var en sån jag menade. Funkar det alltså med en "vanlig" klädborste tror du?
 
hm.. har aldrig provat på fleece, men häromdagen märkte jag ett en ryktsten är fenomenal till att ta bort en massa hår från schabrak med!! fleece kanske iofs är för "mjukt" för att det ska funka, men prova går väl alltid?!
 
När man tvättar håriga saker i tvättmaskinen så släng med en tvättsvamp också. När man tvättat klart sitter flertalet hår i den i stället! :)
 
Med en massa fällande islandshästar har jag kommit undefund med att hundens sk "fällkarda" är det allra bästa att ta bort håren på fleece med.

Den ser ut som en rektangulär borste med skaft och har massvis med tunna tätt sittande ståltrådar som är böjda.
 
Testa blöta en svamp eller ta en fuktig hand och dra över täcket?
Kom ihåg att jag gjorde så på min mammas svindyra fleece-väst...
Råkade slänga med den i tvätten tillsammans med lite schabrak....villket inte blev så lyckat...
Jag blötte handen och drog den över tyget och den blev sig lik igen efter det och mamma märkte inget :angel:

Värt ett försök i alla fall ;)
 
Torktumla är som sagt ett bra råd!! Ibland känns det som att ingenting biter på detta... helt hopplöst kan man tycka...!! Därför önskar jag dej ett lycka till!! :D
 

Liknande trådar

Utrustning Min shettis har märkbart varit störd av sin tjocka päls (väldigt kliig, vill rulla sig när hon rör sig etc), men hon har inte kommit...
Svar
16
· Visningar
1 114
Senast: Ise
·
Kropp & Själ Mitt hår gör mig galen. På dagen är det torrt och statiskt och varje morgon är det flottigt och stripigt som om jag sovit i ett...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 027
Senast: CaisaCax
·
Kropp & Själ Jag söker alla tips på hur man på ett mindre smärtsamt sätt reder ut trassligt hår. Källan till problemet är ett litet barn med...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 935
Senast: Ms_Antrop
·
Utrustning Tjo, jag sitter och velar på om jag ska skaffa mig en ridkjol, men det finns ju några olika sorter. Jag har ridit i min regnrock ett par...
Svar
8
· Visningar
665
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp