Bukefalos 28 år!

Har Postnord inga skyldigheter alls?

Det står postnords stämpel på kuverten som hamnar fel.

Beställningen gjordes över en månad före flytt, och trots att vi nu bott här i över en månad så funkar det inte än.

Som vanligt när man kommer med berättigad kritik mot postnord är det aldrig fel på deras rutiner, syatem, personal eller posthantering.
Har lite svårt också hur du kan veta att det står Postnord på kuverteten när du skriver från början att försändelserna blir stulna🤔
 
Eftersom jag citerade ditt inlägg så ja, jag syftade på det du skrev :)
Har du koll på att det finns stora delar av landet där inga andra aktörer delar post? Och om det funnits fler andra där TS tidigare bodde, tror du inte att postnords första reaktion hade varit att skylla på dem snarare än att säga att de ska prata med sina brevbärare när klagomål nu framförs?
Tycker tvärtom att ledningen i Postnord varit usla på att försöka förklara/försvara när klagomål/kritik framförs. Som jag tidigare sagt så självklart begås misstag, vi är bara människor. Men allmänheten tror ofta att det bara finns en leverantör av post i Sverige.
 
Tycker tvärtom att ledningen i Postnord varit usla på att försöka förklara/försvara när klagomål/kritik framförs. Som jag tidigare sagt så självklart begås misstag, vi är bara människor. Men allmänheten tror ofta att det bara finns en leverantör av post i Sverige.
Vet du om det går att se någon slags "täckningskarta" över landet som visar vilka orter som har flera aktörer och var postnord är ensamma? Försökte googla men hittade bara en som visade för Citymail.
 
När jag jobbade som brevbärare så hörde det också till ovanligheterna att det blev fel, förutom med vissa brevbärare som uppenbart slarvade mer än vad som kunde vara ok. Det var också tydligt att vissa företag sällan uppdaterade sina register då vi kunde söka i vår databas på sådant som verkade fel och då få fram att personens eftersändning upphört flera år(!) tidigare :meh:

Men. Inget av det spelar roll. Det är fullständigt irrelevant om så 99,9% av posthanteringen skulle gå utan minsta fel. Nu beskriver TS tydligt hur det inte alls fungerar och att det fått negativa konsekvenser. Frågan är ju då vad som går att göra åt det. Jättebra om det för andra fungerar men det hjälper inte i det här läget.
Ja men precis, det hade varit hundra gånger lättare att acceptera misstag om man hade kunnat ringa, tala om det och de rättat till sina misstag så att det inte skett igen. Som i detta fall tex, att man ser till att eftersändningarna faktiskt görs efter första misstaget och samtalet.
Oavsett var felet sker i kedjan, i sorteringscentralerna eller brevbäraren etc.

Så är det ju uppenbarligen inte :cautious:
 
Har lite svårt också hur du kan veta att det står Postnord på kuverteten när du skriver från början att försändelserna blir stulna🤔
Jag får foton skickade till mig av min stolta stalker som trivs med att jag vet att de har mina tillhörigheter. Oftast iallfall.

Fint med ny användare som dyker upp och försvarar postnord in absurdum och dessutom inte tror på oss som beskriver problem. Fint för er trovärdighet.
 
Ja men precis, det hade varit hundra gånger lättare att acceptera misstag om man hade kunnat ringa, tala om det och de rättat till sina misstag så att det inte skett igen. Som i detta fall tex, att man ser till att eftersändningarna faktiskt görs efter första misstaget och samtalet.
Oavsett var felet sker i kedjan, i sorteringscentralerna eller brevbäraren etc.

Så är det ju uppenbarligen inte :cautious:
Exakt! Jag har haft SÅ mycket strul med postnord genom åren, inte en enda gång har de sagt "Oj, vi har gjort ett misstag som vi genast ska försöka rätta till och se till att du blir kompenserad".

När jag som företagare skickade varor som de slarvade bort
När jag som företagare skickade varor som de aldrig gav mottagaren någon avisering om
När jag som privatperson inte fick aviseringar om saker
När min post lades i slumpmässig låda i byn, och jag slumpmässigt fick grannarnas i min
När eftersändning inte fungerar
När saker kommer fram, men är trasiga
När brev kommer fram - men flera veckor försenade

osv osv osv

Aldrig har de tagit ansvar. Paketen brukade dock "mystiskt" dyka upp när jag skickade krav på ersättning för innehållet :cool:

(Min relation till postnord här i N börjar typ likadant, betalar för hemleverans och får sen avisering om att mitt paket finns att hämta ut på lilla servicebutiken vid hytteområdet uppe på fjället, istället för nere i byn :banghead::banghead::banghead:)
 
Vad gäller post från vården så har jag ställt in i 1177 att jag endast vill ha elektronisk kommunikation från dem, inga brev tack då det var en salig röra på min gamla adress och jag har fått betala för flera besök där jag uteblivit men inte fått kallelsen eller fått kallelsen efter att besöket skulle ha ägt rum. Kan vara olika i olika regioner förstås (jag är i VGR) men logga in och kolla. Löser inte alla problem förstås men det kan ju vara skönt att eliminera en bit.
 
Vad gäller post från vården så har jag ställt in i 1177 att jag endast vill ha elektronisk kommunikation från dem, inga brev tack då det var en salig röra på min gamla adress och jag har fått betala för flera besök där jag uteblivit men inte fått kallelsen eller fått kallelsen efter att besöket skulle ha ägt rum. Kan vara olika i olika regioner förstås (jag är i VGR) men logga in och kolla. Löser inte alla problem förstås men det kan ju vara skönt att eliminera en bit.
Jag har också bett att få alla kallelser digitalt, men vården skickar brev ändå..
 
Antar att du syftar på mitt inlägg "alla skyller på oss trots att vi aldrig gör något fel"
Självklart händer det att det blir fel ibland, men allmänheten förstår inte alltid att det nuförtiden finns fler aktörer än Postnord som levererar post.

Här finns det bara en aktör, nämligen Postnord. Och det blir tämligen ofta fel samtidigt som Postnord är väldigt obenägna att ta på sig skulden för de fel de gör.

Jobbar du på Postnord?
 
Skulle rekommendera att du fixar den post som går att få digitalt istället. De avsändare du vet om skickar post till din gamla adress hade jag själv personligen ringt och informerat om ny adress. Sedan hade jag fortsatt att klaga hos svensk adressändring. För det är väl ändå hos dem du betalat för eftersändning? Sedan att postnord inte sköter resten får ju svensk adressändring ta med dem själva så länge du fortsätter att klaga till svensk adressändring att tjänsten du betalar för inte funkar.

Jag hoppas det löser sig för dig, det låter inge roligt alls. 🥺
 
Antar att du syftar på mitt inlägg "alla skyller på oss trots att vi aldrig gör något fel"
Självklart händer det att det blir fel ibland, men allmänheten förstår inte alltid att det nuförtiden finns fler aktörer än Postnord som levererar post.
Menar du att allmänheten kan välja att anlita ett annat bolag istället om de är missnöjda med er service. Det gör många redan eller så väljer de helt andra lösningar (ffa elektroniskt) - men jag kan ju inte alltid bestämma hur andra skickar "post" till mig och vilka alternativ som finns beror på var man bor.

OM du nu jobbar på Postnord - med den attityden kommer företaget snart inte att ha några kunder (åtmonstone inga som har andra val). I klartext de mest lönsamma kunderna kan välja typ Citymail, kvar finns de som ingen annan vill ha och som Postnord måste serva pga sitt samhällsuppdrag.
 
Jag tycker det är viktigt att tänka på att inte gå till personangrepp mot de som arbetar på PostNord eller någon annan aktör för den delen. Även om personer vill skydda sin arbetsgivare så är det inte okej att gå så hårt på. :idea:

Jag har själv arbetat på PostNord inom kundservice och jag har fått mottaga hot om våld, sexuella trakasserier och pratat med väldigt otrevliga människor. Ändå sitter jag här och försvarar de som ringer in för att jag vet att de är arga på PostNord och inte mig. Men det är inte okej ändå det som man får höra eller mottaga från folk som saknar brev.
Har även pratat med folk som hotar att mörda och slå ihjäl brevbäraren eller paket chauffören. Jag förstår folkets ilska men det flyger hot hit och dit och onödiga personangrepp. :down:

Det jag tror att @sumpanhammer menade med sitt inlägg är att det finna fler aktörer och att man bör kolla på sina brev hur de är uppmärkta för jag och säkert ni andra vill kanske inte sitta i fel kundservice kö i onödan om man ska rapportera postproblemet.

Håll god ton mot varandra även när ni är oense. Det blir mycket roligare bukefalos miljö då! :up:
 
Jag tycker det är viktigt att tänka på att inte gå till personangrepp mot de som arbetar på PostNord eller någon annan aktör för den delen. Även om personer vill skydda sin arbetsgivare så är det inte okej att gå så hårt på. :idea:

Jag har själv arbetat på PostNord inom kundservice och jag har fått mottaga hot om våld, sexuella trakasserier och pratat med väldigt otrevliga människor. Ändå sitter jag här och försvarar de som ringer in för att jag vet att de är arga på PostNord och inte mig. Men det är inte okej ändå det som man får höra eller mottaga från folk som saknar brev.
Har även pratat med folk som hotar att mörda och slå ihjäl brevbäraren eller paket chauffören. Jag förstår folkets ilska men det flyger hot hit och dit och onödiga personangrepp. :down:

Det jag tror att @sumpanhammer menade med sitt inlägg är att det finna fler aktörer och att man bör kolla på sina brev hur de är uppmärkta för jag och säkert ni andra vill kanske inte sitta i fel kundservice kö i onödan om man ska rapportera postproblemet.

Håll god ton mot varandra även när ni är oense. Det blir mycket roligare bukefalos miljö då! :up:
Ingen här har gjort några personangrepp.
 
Skulle rekommendera att du fixar den post som går att få digitalt istället. De avsändare du vet om skickar post till din gamla adress hade jag själv personligen ringt och informerat om ny adress. Sedan hade jag fortsatt att klaga hos svensk adressändring. För det är väl ändå hos dem du betalat för eftersändning? Sedan att postnord inte sköter resten får ju svensk adressändring ta med dem själva så länge du fortsätter att klaga till svensk adressändring att tjänsten du betalar för inte funkar.

Jag hoppas det löser sig för dig, det låter inge roligt alls. 🥺
Det är kanske lite otydligt för det står i ett svar nånstans mitt i tråden. Självklart har jag sedan många år gjort allt jag kan för att få all post digitalt. Postnord kostade mig många tusen i förseningsavgifter i flera åra tid, så jag hoppade på "min myndighetspost" så fort det gick. Tyvärr får jag ändå papper skickade ibland, av olika skäl.
 
Jag tycker det är viktigt att tänka på att inte gå till personangrepp mot de som arbetar på PostNord eller någon annan aktör för den delen. Även om personer vill skydda sin arbetsgivare så är det inte okej att gå så hårt på. :idea:

Jag har själv arbetat på PostNord inom kundservice och jag har fått mottaga hot om våld, sexuella trakasserier och pratat med väldigt otrevliga människor. Ändå sitter jag här och försvarar de som ringer in för att jag vet att de är arga på PostNord och inte mig. Men det är inte okej ändå det som man får höra eller mottaga från folk som saknar brev.
Har även pratat med folk som hotar att mörda och slå ihjäl brevbäraren eller paket chauffören. Jag förstår folkets ilska men det flyger hot hit och dit och onödiga personangrepp. :down:

Det jag tror att @sumpanhammer menade med sitt inlägg är att det finna fler aktörer och att man bör kolla på sina brev hur de är uppmärkta för jag och säkert ni andra vill kanske inte sitta i fel kundservice kö i onödan om man ska rapportera postproblemet.

Håll god ton mot varandra även när ni är oense. Det blir mycket roligare bukefalos miljö då! :up:

Har inte lusläst allt, men ingen har väl gått till personangrepp här? Att klaga på Postnord är inte detsamma som att gå till angrepp på enskilda personer inom företaget.

Och som redan nämnts flertalet gånger så är vi många som faktiskt bara har Postnord att tillgå. Och därmed är det på Postnord felen begås och inte hos nån annan. Vad alla fel beror på kan man undra och det borde vara en punkt i det ständigt pågående kvalitetsarbetet för att få mycket högre kvalitet på sina tjänster och därmed nöjdare kunder.

Det är självklart aldrig någonsin ok att hota nån.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp