Har vi någon "policy" om en Bukefalist avlider?

Bukefalos 30 år!

Vad är det som gör att du inte talar om det här? Man behöver ju inte ge bakgrundshistoria utan räcker med vem så att säga? På så vis är det ju fortfarande anonymt på ett sätt.
Det är lite det jag var ute efter när jag skrev tråden. Att jag ville veta hur vi gjort och gör.
Att flera tycker att man ska utgå ifrån vad den som avlidit själv hade velat, gör mig tveksam. För jag har ingen aning om hur hen själv hade gjort. Vi har haft djupa diskussioner under åren men trots att min man dött har vi aldrig egentligen diskuterat döden.

Det är lite det jag var ute efter när jag skrev tråden. Att jag ville veta hur vi gjort och gör.
Att flera tycker att man ska utgå ifrån vad den som avlidit själv hade velat, gör mig tveksam. För jag har ingen aning om hur hen själv hade gjort. Vi har haft djupa diskussioner under åren men trots att min man dött har vi aldrig egentligen diskuterat döden.
Jag tänker att har familj lagt ut det offentligt så kan man lägga ut här med, iom att familjen uppenbarligen vill att folk ska veta om det.

Har man inte pratat om det är det ju svårt att avgöra och då tänker jag att det är lättare att berätta i en tråden än att svara på många PM, tror flera vill veta och undrar, vilket inte är en dålig sak. Jag tror vi är flera som också hade velat att buke visste.

Svår fråga. Jag håller med om att det bästa vore om någon som kände personen både IRL och här fick bedöma vad den tror att personen hade velat.

Om det inte finns eller den inte kan bedöma så tänker jag rent allmänt att jag tror att det skulle vara okej för de flesta att det blev känt här att personen bakom ett nick har gått bort. Men utan några som helst detaljer om hur, och helst med en viss tidfördröjning så att det inte går att förstå via det vem som varit bakom ett visst nick, för att man läst eller hört att någon dött IRL.

Jag tänker att det känsliga inte är ATT någon dött - det är ju en offentlig uppgiftet för våra IRL-personligheter, eller att någon försvinner från Buke - det märker vi ju. Utan det känsliga är om det blir möjligt att förstå vem som är/varit bakom ett användarnamn om den inte är öppen med det själv, och den informationen tycker jag att man ska skydda även efter att en person gått bort.

Och så tänker jag att om man är personen som kände hen IRL, så ska man vara varsam på om man berättar strikt för att andra här ska få veta, eller om det också är för ens eget behov av att få dela en hemsk nyhet då man själv fortfarande är i chock över den. I det senare fallet så ökar risken att man råkar dela med sig av pusselbitar man inte borde (av skälet ovan), särskilt när tråden fylls av varma minnesord, så därför menar jag att man bör tänka på det om man skriver ut.

Vila i frid, vem du än är :heart

Men utan några som helst detaljer om hur, och helst med en viss tidfördröjning så att det inte går att förstå via det vem som varit bakom ett visst nick, för att man läst eller hört att någon dött IRL.

Jag tänker att det känsliga inte är ATT någon dött - det är ju en offentlig uppgiftet för våra IRL-personligheter, eller att någon försvinner från Buke - det märker vi ju. Utan det känsliga är om det blir möjligt att förstå vem som är/varit bakom ett användarnamn om den inte är öppen med det själv, och den informationen tycker jag att man ska skydda även efter att en person gått bort.
Exakt det här menade jag också. Med en tidsfördröjning blir det inte lika uppenbart.

Den möjligheten finns ju naturligtvis, men ärligt talat känns den rätt långsökt för mig.
Det är många gånger jag kopplat ihop nån händelse irl med en person här så jag tycker inte det är långsökt. Men det beror ju på om personen var anonym här eller ej.

Liknande trådar

• Syskon
  • Långtidscovid postcovid - någon med erfarenhet?
  • När blir det mer än en dejt?
  • Aldrig haft en pojkvän

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka