Bukefalos 28 år!

Håranalys?

Sv: Håranalys?

Hehe, kände igen det där om han var på väg att sluta.

Jag köade där länge och fick en tid men just då hade jag börjat en ny behandlingsinriktning så jag valde att avvakta med besöket.

Iofs är väl en smärtläkare inte förstahandsval för en migräniker men jag blev tipsad om honom av någon med lite insyn. Och som du så famlar jag efter halmstrån (dock ej håranalyser och liknande, sånt betraktar jag som humbug;))

Hoppas du får bättre tur med din nya VC!

Ja jag har själv tipsat ganska många här på buke om honom för han är verkligen helt fantastisk. Egentligen, ifrån början så tog han ju bara förvärvad smärta, dvs. inga sjukdomar och så utan bara skador men han är ju duktig på det också så han har fått rubba på den regeln genom åren för att så många sökte hans hjälp.

Det är så synd om han nu inte får förlängt för han behövs verkligen. All annan smärtvård är ju i stort sett nedlagd. Det finns ingen smärtvård idag där man kan bli inlagd t.ex. All kunskap och all personal är spriden för vinden. Allt är nedlagt för vi med så svåra smärtor kan ändå inte gå tillbaka till jobb och då är vi inte värda att lägga några resurser på tragiskt nog. Det var till och med en kurator som sa det rakt ut till mig när jag sökte hennes hjälp för att bearbeta all sorg över förlorade kroppsfunktioner. Sådan hjälp finns inte att få alls längre utan det får man hantera så gott det går själv numera. Det är inte konstigt att människor med smärtproblematik har gått om psykiskt sjuka i självmords statistiken :(

Ja den nya vc;n hade till och med en som jobbat som smärtläkare tidigare knuten till sig så det låter riktigt lovande :banana:
 
Sv: Håranalys?

Ja, men vad har det med håranalyser att göra? 99 procent av befolkning i Sverige har inte näringsbrist. Det är, om man ska hårddra saken, bara människor med dåligt näringsupptag som får det. De flesta förkortar sina liv genom att ta tillskott som inte gör någon nytta och bara kostar pengar. Det är statistiskt bevisat.

Har du nån källa på dessa påståenden ?

Vad jag hört så är det väldigt många som har just näringsbrist pga av all skräpmat/stress osv
 
Sv: Håranalys?

I samma program fanns även ett inslag om homeopater som sade sig kunna undersöka hästars hälsotillstånd genom att känna ”vibrationerna” från avklippt tagel. En homeopat meddelade att Victory Tilly, en av världens främsta travhästar, var halt.


Hahahahaaa...å vad hände sen då ??? Oj då...Victory Tilly small i gaffelbandet vä bak i just elitloppet...Hoppsan !!!!!!!!!!!!!

..förresten avklippt nagel ?? Så har då aldrig homeopathúset arbetat...manprov är det ....du borde vara bättre påläst innan du skrattar högt :banana::banana:

den döda hästen var ju sjukt, men det var inte ens samma personer som gjorde testet på VT o den döda.
 
Sv: Håranalys?

Du menar alltså att man inte bara kunde känna på taglet att hästen var halt - man kunde även känna det i förväg, alltså att hästen skulle bli halt?

Det var bannemej inte dåligt:bow::rofl:

Fast jag skulle själv inte ens behöva hårprov för att våga säga att en häst någon gång kommer att bli halt;)
 
Sv: Håranalys?

Håranalys....har du aldrig hört talas om det ???

Victory Tilly hade enl honom en cirkulationsstörning i vä bak....hahaha...det var väl jätteroligt. Mindre roligt var ju gaffelbandsskadan o att han hoppa på tre ben efter loppet....
 
Sv: Håranalys?

Tja, jag skrattar väl ungefär likadant som dina bananer....

Så eftersom hästen skadade sig i elitloppet så hade homeopaten rätt. Jag börjar förstå hur ni får ihop er världsbild;)
 
Sv: Håranalys?

Hahaha..ja det är ju jätteroligt....eller nåt.

Jag är ganska imponerad över hur mycket du vet om en del saker som du absolut inget vet om
 
Sv: Håranalys?

Tja, jag såg tv-programmet jag skriver om. Eftersom jag såg det kan jag säga att jag vet något om det - om programmet alltså.

Och att du försvarar en enda sekund av det är helt galet, det fanns ingen som inte blev helt bortgjord i programmet. Du hade kommit undan bättre om du sagt att programmet var t ex hårdvinklat och inte gav en rättvisande bild.
 
Sv: Håranalys?

..förresten avklippt nagel ?? Så har då aldrig homeopathúset arbetat...manprov är det ....
.

Här tolkar jag det som om du tror att de tar nagelprov, och menar att de ska använda sig av manprov, dvs tagel.

Och det stod ju faktist tagel i texten, bara du har nämnt nagel.
 
Sv: Håranalys?

Den här gången var det faktiskt läkarens förslag men det finns en hel del behandlingar och tester som jag har förfrågat och ibland tom tjatat mig till genom att ge bra argument för varför och framförallt inte ge mig för lätt.
När det gäller testa D-vitamin så är det ju bara att veta utgångsvärdet (borde vara högt nu när det varit sommar så är det lågt så bör man räkna på ännu mindre till vintern) för får man för höga halter av D-vitamin och tar tillskott så kan kroppen bli för effektiv att binda kalciumet och förkalka organ i kroppen. Vet man utgångsvärdet så har man också lättare att räkna på hur mycket man kan behöva skjuta till i tablettväg.

Sedan så säger jag alltid "Jag skulle vilja, jag önskar, jag skulle vara väldigt tacksam om" när det är något som jag vill ha igenom.
Är läkaren då oresonlig och kan vara viktigt i min behandling för att bli bättre så byter jag läkare. Det är min rättighet och den utnyttjar jag.

Jag tror att be om att testa "mineraler" utan specificera vilka kan göra att läkaren tycker det är onödigt. Jag tror att om du frågar efter något mer specifikt och där symtom som du har kan matcha upp så blir det lättare att få igenom prover på just detta.
 
Sv: Håranalys?

Tja, jag såg tv-programmet jag skriver om. Eftersom jag såg det kan jag säga att jag vet något om det - om programmet alltså.

Och att du försvarar en enda sekund av det är helt galet, det fanns ingen som inte blev helt bortgjord i programmet. Du hade kommit undan bättre om du sagt att programmet var t ex hårdvinklat och inte gav en rättvisande bild.

Alltså...det om Victory Tilly var ju faktiskt sant....varför bräckte han ner i det benet som Hans talade om att det var fel ??

Så eftersom du såg Insider så vet du allt ? Trodde du var källkristisk . Det är ju mer galet att tro på allt man ser på TV.
 
Sv: Håranalys?

Här tolkar jag det som om du tror att de tar nagelprov, och menar att de ska använda sig av manprov, dvs tagel.

Och det stod ju faktist tagel i texten, bara du har nämnt nagel.

Ja, eller hur....Jag vet inte vad det är du inte förstod ?
Jag läste fel....såg du inte att jag skrev det ? Du verkar ju vara väldigt uppmärksam.
 
Sv: Håranalys?

Men ge dig, du försöker ju inte ens förstå vad jag skriver. Jag såg programmet, alltså vet jag något om programmet, det är vad jag skrev. Jag har inte sagt ett ljud om vad jag "tror på".

Jag lägger ner här, tänker inte bidra till att förstöra TW:s tråd. Aschbergs program är bara en lustifikation i sammanhanget
 
Sv: Håranalys?

Den här gången var det faktiskt läkarens förslag men det finns en hel del behandlingar och tester som jag har förfrågat och ibland tom tjatat mig till genom att ge bra argument för varför och framförallt inte ge mig för lätt.
När det gäller testa D-vitamin så är det ju bara att veta utgångsvärdet (borde vara högt nu när det varit sommar så är det lågt så bör man räkna på ännu mindre till vintern) för får man för höga halter av D-vitamin och tar tillskott så kan kroppen bli för effektiv att binda kalciumet och förkalka organ i kroppen. Vet man utgångsvärdet så har man också lättare att räkna på hur mycket man kan behöva skjuta till i tablettväg.

Sedan så säger jag alltid "Jag skulle vilja, jag önskar, jag skulle vara väldigt tacksam om" när det är något som jag vill ha igenom.
Är läkaren då oresonlig och kan vara viktigt i min behandling för att bli bättre så byter jag läkare. Det är min rättighet och den utnyttjar jag.

Jag tror att be om att testa "mineraler" utan specificera vilka kan göra att läkaren tycker det är onödigt. Jag tror att om du frågar efter något mer specifikt och där symtom som du har kan matcha upp så blir det lättare att få igenom prover på just detta.

Nej det fungerar ju inte att bara proppa i sig en massa för då blir det fel åt något annat håll.
Jag ska ta upp detta med läkaren när jag kommer dit. Jag får försöka lägga fram det så att hen förstår att det enda jag vill är att min kropp ska ha de bästa förutsättningar för att fortsätta kämpa och helt enkelt orka vara sjuk. Det är ju inte så att jag tror att om min mineral, fett och vitaminbalans är perfekt så blir jag frisk men jag tror att om kroppen är balanserad så mår jag bättre och orkar kämpa mer.
Som du skriver får jag nog bli snabbare med att byta läkare men det är väl det att jag satsar och får jag då ingen hjälp så har det tagit så mycket energi att jag inte har energi nog kvar att bara ringa nästa läkare. Då tar det lång tid innan jag har samlat tillräckligt med energi för att orka be om hjälp en gång till.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 435
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 150
Senast: Grazing
·
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
Svar
11
· Visningar
2 058
Senast: Pilot
·
Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 247
Senast: iNTOHiMO
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp