Bukefalos 28 år!

Håranalys?

Sv: Håranalys?

Nej, homeopatiska läkemedel baserar sig enbart på placebo och är direkt bedrägliga sina påståenden om vad deras läkemedel har för effekt. Det inses ganska lätt för någon som uppnått gymnasienivå i sina studier och är studerat noggrant i studier - och effekten är exakt noll utöver placebo.

Åh vad många inlägg i den här tråden som behöver en "gillaknapp"! :)
 
Sv: Håranalys?

Det märkliga är inte att det betraktas som kvacksalveri i Sverige, det märkliga är att det är mer accepterat i en del andra länder. Detta pga. vad vi rent vetenskapligt vet om homeopati.

Det är rent av skrämmande att läkare får skriva ut homeopatiska medel i sin yrkesroll. I sjukvården ska man arbeta efter evidens och beprövad erfarenhet.

Word!!

/Migo
 
Sv: Håranalys?

Märkligt egentligen att något, dvs homeopati i många länder, t ex Tyskland som ju får anses vara hyfsat civiliserat, anses helt okay och säljs i apotek och skrivs ut av vanliga läkare, här i Sverige anses som kvacksalveri?

Det beror på att "ingen påvisad effekt" övertrumfar "poppis i Tyskland".
 
Sv: Håranalys?

Det beror på att "ingen påvisad effekt" övertrumfar "poppis i Tyskland".

:rofl:

Dessutom är Sverige något av ett föregångsland om man jämför med Tyskland, även om homeopatifrälsta brukar hävda motsatsen. "I Tyskland täckte tidigare den allmänna sjukförsäkringen homeopati och andra former av alternativmedicin, men sedan 2004-01-01 gäller inte detta längre."(Wikipedia) Förnuftet brukar alltid komma ikapp.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 288
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 820
Senast: Grazing
·
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
Svar
11
· Visningar
1 927
Senast: Pilot
·
Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 212
Senast: iNTOHiMO
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppfödare som slutat svara
  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp