Bukefalos 28 år!

Håranalys?

Sv: Håranalys?

Har full förståelse för att energin inte finns. Sist jag fick "fel" läkare så fick jag medicin som gjorde mig sjukare och jag gav faktiskt upp ett tag. Tills jag var så dålig att jag bara var tvungen att ta tag i det vilket var 5 månader.
Då fick jag en trevlig läkare och han hade jag i flera år tills vi nyligen flyttade. Han har skrivit såpass i mina journaler så medicinering gick flexibelt att flytta över.
Kan du ha med sambon, något av dina barn, vän eller liknande till VC så kan det vara lättare att få igenom det man känner är nödvändigt. Jag brukar inte ha med mig sambon för jag är ändå rätt bra på att prata men jag i min tur brukar vara med sambon för han har svårare att hålla ihop allt och minnas vad han skall fråga efter. Det kan vara skönt att ha stöd med sig helt enkelt.
Det helt underbara med att hitta rätt läkare som passar är att man slipper den där ångesten när man skall ta upp något och man inte har en aning om hur det skall tas eller om det tas alls.

Glömde, självklart så bör det vara optimalt att ha allt balanserat och det i sin tur kan ha inverkan på dina andra problem.
 
Senast ändrad:
Sv: Håranalys?

Har du nån källa på dessa påståenden ?

Vad jag hört så är det väldigt många som har just näringsbrist pga av all skräpmat/stress osv

En kompis till min kille fick skörbj ugg i tonåren. Han hade någon knäpp så han åt enbart två saker Och inget av det var direkt nyttigt. Tydligen är extremt ovanligt att lyckas att få det i ett mordernt land så det var nästan en sensation...
 
Senast ändrad:
Sv: Håranalys?

Hahaha..ja det är ju jätteroligt....eller nåt.

Jag är ganska imponerad över hur mycket du vet om en del saker som du absolut inget vet om

Fast just homepoati vet man väldigt, väldigt mycket om genom den forskning som bedrivits. Det positiva är att man VET att homeopatiska läkemedel är biverkningslösa - ju dyrare medel, desto säkrare. Och att den teoribildning som ligger bakom är helt tokig och felaktig.

Fast det är ju ungefär lika lätt att förutspå en hälta på häst genom analys av tagel eller man, som genom den kristallkula man kan köpa på Kiviks marknad. Annars finns det riktiga metoder att tillgå, som veterinär undersökning med eller utan röntgen. Även då är det ganska svårt att sia om framtiden.
 
Sv: Håranalys?

puttar på tråden igen.....Är det ingen som blivit hjälpt av homeopati???Hade en homeopat som även sa att man kan se problem genom att kolla ögonen. Någon som har erfarenhet av det? Jag vill ha svar av dom som blivit hjälpta!!(lätträknade)? Jag är nära att testa på min eksemhäst eftersom de har nån blandning som gör dem motståndskraftiga mot mygg..
 
Sv: Håranalys?

puttar på tråden igen.....Är det ingen som blivit hjälpt av homeopati???/QUOTE]

Jag fick hjälp mot en gräslig migrän av homeopati (och en lindrig depression som jag inte ens var medveten om). Plus att två av mina hundar har blivit hjälpta, och, tja, placebo borde väl inte funka på hundar? Så ja, jag tror att om man hittar en BRA homeopat, som analyserar personligheten och inte bara sägar "jaha, hosta, då ska du ha det här" så kan det funka. Finns dock många som bara slår upp i en bok och egentligen inte har en aning om vad de håller på med. Liksom akupunktörer förresten.
 
Sv: Håranalys?

puttar på tråden igen.....Är det ingen som blivit hjälpt av homeopati???Hade en homeopat som även sa att man kan se problem genom att kolla ögonen. Någon som har erfarenhet av det? Jag vill ha svar av dom som blivit hjälpta!!(lätträknade)? Jag är nära att testa på min eksemhäst eftersom de har nån blandning som gör dem motståndskraftiga mot mygg..

Nej, homeopatiska läkemedel baserar sig enbart på placebo och är direkt bedrägliga sina påståenden om vad deras läkemedel har för effekt. Det inses ganska lätt för någon som uppnått gymnasienivå i sina studier och är studerat noggrant i studier - och effekten är exakt noll utöver placebo.

Du ska inte lägga pengar på homeopatiska läkemedel (bevisat helt utan effekt, enda positiva är att det också är helt utan biverkningar - om man inte får tag på orena preparat från dålig tillverkning - de kan vara direkt livsfarliga med rester av tungmetaller). Det finns mer effektiva medel mot eksem på hästar, som fungerar olika bra.
 
Sv: Håranalys?

puttar på tråden igen.....Är det ingen som blivit hjälpt av homeopati???/QUOTE]

Jag fick hjälp mot en gräslig migrän av homeopati (och en lindrig depression som jag inte ens var medveten om). Plus att två av mina hundar har blivit hjälpta, och, tja, placebo borde väl inte funka på hundar? Så ja, jag tror att om man hittar en BRA homeopat, som analyserar personligheten och inte bara sägar "jaha, hosta, då ska du ha det här" så kan det funka. Finns dock många som bara slår upp i en bok och egentligen inte har en aning om vad de håller på med. Liksom akupunktörer förresten.

Hundarnas ägare kan få placeboeffekt.
 
Sv: Håranalys?

Så ja, jag tror att om man hittar en BRA homeopat, som analyserar personligheten och inte bara sägar "jaha, hosta, då ska du ha det här" så kan det funka. Finns dock många som bara slår upp i en bok och egentligen inte har en aning om vad de håller på med. Liksom akupunktörer förresten.

Ehm? På vilket sätt påverkar personligheten hur hosta ska behandlas? Jag skulle bli rätt ställd om en läkare tittade i min hals och sen sa "ok, nu ska du få fylla i ett personlighetstest så kan jag sen avgöra hur vi ska kunna hjälpa dig".

Eller sa till en cancerpatient typ "egentligen tror jag att cytostatikabehandling vore bra men jag ser att du är stenbock så det passar nog inte så bra ihop med din personlighet".

Tillägg: Tror dock du har rätt i att en bra homeopat är duktig på att analysera folks personlighet, om de är experter på något så är det ju att blåsa folk.
 
Senast ändrad:
Sv: Håranalys?

det beror väl på vad man söker...söker du vita blodkroppar/infektioner så är ju ett blodprov bäst ...söker du droger/doping/mineralanalyser så kan du se långt tillbaka ...medans ett blodprov visar statusen som är istort sett aktuell, sen finns det ju såklart oseriösa på marknaden, men man får väl leta o jämföra som med allt annat om man vill ha tag på seriösa människor.

Problemet är nog att inte alla ämnen vi har i kroppen kommer ut i hårstråna. Mineraler är nog ett av dem. Hårstrån består av keratin. Verkar inte så troligt att kroppen skulle läcka ut en massa mineraler i dött material.
Doping och mediciner är ju material som sprider sig i kroppen, det hör ju inte dit, kanske därför det hamnar i håret också.
Om detta stämmer så innebär det att man inte kan analysera alla kroppens ämnen i håret.
Blodprov är nog bättre för att få reda på kroppens status med andra ord.
 
Sv: Håranalys?

puttar på tråden igen.....Är det ingen som blivit hjälpt av homeopati???Hade en homeopat som även sa att man kan se problem genom att kolla ögonen. Någon som har erfarenhet av det? Jag vill ha svar av dom som blivit hjälpta!!(lätträknade)? Jag är nära att testa på min eksemhäst eftersom de har nån blandning som gör dem motståndskraftiga mot mygg..

Jag har provat eftersom jag provat allt annat.
Dumheter, rent ut sagt! Köpte alla preparat hon rekommenderade, för att verkligen ge det en chans. Blev inte ett dugg bättre.
Spara pengarna till istället!
 
Sv: Håranalys?

Vitaminer , mineralr och antioxidanter bygger upp försvaret mot förgiftningen kvicksilver. Det är bra om magen fungerar bra oxå så att mer kvicksilver inte "når" kroppen. Det är likadant om du är utsatt för radioaktivitet. Vi har jod tillsatt i saltet av någon anledning som jag inte kommer på justnu. Jod tillsätts för sköldkörteln ska fungera och varför ..jag kommer inte ihåg.

Jag har lärt mig att jod tillsätts vid förväntade exponeringar för hög radioaktivitet eftersom jod lagras i sköldkörteln. När det radioaktiva jodet hittar in i kroppen och sköldkörteln inte är mättad lagras radioaktivt jod, och kan göra skada under lång tid framöver. För att förhindra detta mättas sköldkörteln före exponering.

Det har alltså ingenting med brister att göra.

Angående kvicksilvret så har jag ingen aning, men jag gissar att man även där "mättar" något så att kvicksilvret inte tas upp.
Jag tycker inte att förgiftningar har något med tråden att göra.
 
Sv: Håranalys?

Det stämmer helt angående jod, det lilla jod vi får i oss av saltet räcker inte för att mätta sköldkörteln vid en olycka i kärnkraftsverk (till exempel).


Kvicksilver lagras in på olika sätt i kroppen. Metalliskt kvicksilver tas upp via inandningsluft och viss del hud, och metylkvicksilver som är fettlösligt och tar sig in i fettrika organ och vävnader (även vidare till eventuella foster, in i hjärnan etc) oftast via mat. Man kan inte "hindra" kroppen från att ta upp kvicksilver om man väl fått det i sig som Tara skriver. Kvicksilver skiter i antioxidanter, vitaminer och mineraler.
 
Sv: Håranalys?

Det stämmer helt angående jod, det lilla jod vi får i oss av saltet räcker inte för att mätta sköldkörteln vid en olycka i kärnkraftsverk (till exempel).


Kvicksilver lagras in på olika sätt i kroppen. Metalliskt kvicksilver tas upp via inandningsluft och viss del hud, och metylkvicksilver som är fettlösligt och tar sig in i fettrika organ och vävnader (även vidare till eventuella foster, in i hjärnan etc) oftast via mat. Man kan inte "hindra" kroppen från att ta upp kvicksilver om man väl fått det i sig som Tara skriver. Kvicksilver skiter i antioxidanter, vitaminer och mineraler.

Frågan är om man kan hindra Hg från att tas upp av kroppen? Jod är ju också kört när det väl är inne.
 
Sv: Håranalys?

Nej det kan man inte. Om nu inte samtliga fettrika organ redan är mättade av kvicksilver, då skulle nytillkommet kvicksilver inte drivas in. Men har man så mycket kvicksilver i organen har man större problem än mer kvicksilver för troligen är man redan död.
 
Sv: Håranalys?

Nu är ju detta OT eftersom tråden handlar om håranalys men ändå: Min migrän försvann så gott som helt, och det var jag helt nöjd med.
Angående min hund hade han problem med urinblåsan, bortsett från kristaller i urinen (aldrig stenar) så rann kisset bara rakt ner - jobbigt för en hanhund som vill markera HÖGT upp :D Så länge han fick preparatet kunde han kissa långt, eller högt, beroende på situationen. Därav "mätbart". När preparatet var slut trodde jag han var botad, men icke, kisset rann rakt ner igen efter några dagar. Köpte nytt preparat - kunde kissa bra. Tog slut igen... Etc.
Märkligt egentligen att något, dvs homeopati i många länder, t ex Tyskland som ju får anses vara hyfsat civiliserat, anses helt okay och säljs i apotek och skrivs ut av vanliga läkare, här i Sverige anses som kvacksalveri?
 
Sv: Håranalys?

Märkligt egentligen att något, dvs homeopati i många länder, t ex Tyskland som ju får anses vara hyfsat civiliserat, anses helt okay och säljs i apotek och skrivs ut av vanliga läkare, här i Sverige anses som kvacksalveri?

Det märkliga är inte att det betraktas som kvacksalveri i Sverige, det märkliga är att det är mer accepterat i en del andra länder. Detta pga. vad vi rent vetenskapligt vet om homeopati.

Det är rent av skrämmande att läkare får skriva ut homeopatiska medel i sin yrkesroll. I sjukvården ska man arbeta efter evidens och beprövad erfarenhet.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 191
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 079
Senast: Grazing
·
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
Svar
11
· Visningar
2 022
Senast: Pilot
·
Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 233
Senast: iNTOHiMO
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp