Harry Potter och Fången från Azkaban (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Niyama får jag lite godvibbar ifrån, men det är för att hon teoriar bra om artline. Jag är däremot osäker på om artline är ond, tycker ändå hon förklarat hur hon tänkte igår. Men om artline är ond, så är niyama med största sannolikhet god. Eller tvärtom också för den delen.

Och hej och hå - jag håller med om detta också.
Jag har lite svårt att tänka mig att Niyama skulle göra så om hon inte var tämligen säker på att Art är någfon form av ond. För skulle Art åka och det visar sig att hon är god så lär ju blickarna riktas en hel del på Niyama.

jag tänker i allafall en i taget - vi kan ta Art imorgon O_o

Tycker det är intressant att @Niyama drog upp artline som tjuv. Det är väldigt stor chans att ron siat just art och det är ingen som satt sig emot, så ingen har nog siat henne God (obs, det har hunnit komma rätt många inlägg sedan jag skrev detta)

Tycker att det är lite intressant att just du svarar på detta eftersom att du var en av dom som röstade på mig, och jag lyfte ju att det kunde finnas ett samband. Jag tycker inte där finns något i mitt inlägg som säger att jag siat fio utan snarare att det är någon i strömmen som jag är misstänkt mot :)
Nu läser jag ikapp så jag vet inte om du svarat på detta och jag vet ju att du är god men jag reagerar faktiskt alltid på spelare som utgår från att någon är ond bara för att de fått flera röster.
Särskilt när det gäller DL1.

Dessutom skulle jag inte säga att jag följt någon ström, jag la min röst på @Artline innan jag sett din röst och om jag tyckte hennes röst var märkligt svag så framstod ju din som ännu svagare som följde den! Därför gjorde jag min röständring - Artlines röst var svag men din ännu svagare.

Och som jag tidigare påtalat - just igår hade jag nog lagt en enkel uddaröst som så många andra om jag varit ulv, goda brukar kunna lyncha varandra DL1.

Detta gör att jag känner mig säker på att fio i alla fall inte är siad av Lilltess, snarare tror jag nog att just LenaH kan vara det.
Och är det så så gissar jag att hon är god.
Själv tror jag inte att jag är siad av @Lilltess men jag kanske blir! :D
Skämt åsido, om Artline är ulv och skulle blivit räddad så lär det ju inte vara jag som är hennes lyakompis för då skulle jag ju inte ha lagt en röst på henne från början.

Därmed inte sagt att hon sitter i lyan för det vet jag inte men för att svara på resonemanget.

LenaH var en gemensam nämnare på dom som följt strömmen på både mig och Lobelia och var den som kommenterade när ja skrev det. För mig är det = hon försöker försvara sig. Det var därför jag citerade henne, för jag tyckte det var lite intressant :)
Återigen, följde strömmen?

Nu läser jag ikapp så jag vet inte om du svarat på detta och jag vet ju att du är god men jag reagerar faktiskt alltid på spelare som utgår från att någon är ond bara för att de fått flera röster.
Särskilt när det gäller DL1.

Dessutom skulle jag inte säga att jag följt någon ström, jag la min röst på @Artline innan jag sett din röst och om jag tyckte hennes röst var märkligt svag så framstod ju din som ännu svagare som följde den! Därför gjorde jag min röständring - Artlines röst var svag men din ännu svagare.

Och som jag tidigare påtalat - just igår hade jag nog lagt en enkel uddaröst som så många andra om jag varit ulv, goda brukar kunna lyncha varandra DL1.

Svarat på vad? Jag har inte nämnt något om din röst på art. Även om du röstade på mig för att du tyckte att jag var skum så ingick du i strömmen. Du kunde lika gärna låtit din röst stå kvar på art eftersom jag åkt ändå.

Svarat på vad? Jag har inte nämnt något om din röst på art. Även om du röstade på mig för att du tyckte att jag var skum så ingick du i strömmen. Du kunde lika gärna låtit din röst stå kvar på art eftersom jag åkt ändå.
Ja det hade jag kunnat om jag hade varit rädd för att sticka ut. ;)

jag tänker i allafall en i taget - vi kan ta Art imorgon O_o

Du ser inte ett problem med att tjuven finns kvar i leken och kan sno en sia från Lilltess? Med teorin att Lobelia tabbat sig som ulv, och att Art enligt tidigare teorier bör vara ond utanför lyan, bör det vara bättre att ta Art idag och Lobelia imorgon.

Jag tror också på Lobelia som ulv men jag tycker det är mer prioriterat att rösta ut tjuven. Art och Lilltess var ju mina huvudmisstänkta igår, och som jag var inne på kan ju Lilltess spela lite skumt oavsett roll. Att hon visade sig vara god gör därför inte att jag misstänker Art mindre. Jag tror helt enkelt Art helt medvetet spelade lite udda (genom att dra upp en teori som baserar sig på vad jag tycker om en roll) för att lyan skulle uppmärksamma henne. Dvs att hon är ond utanför lyan. Om jag har rätt i det finns det två roller hon kan ha, så 50% chans att pricka ficktjuven som jag tycker det är angeläget att lyncha.

Därför:
Niyama röstar på Artline

Du tror alltså mer på att artline är ond utanför lyan än i den?
Min egen fundering var ju om hon blev räddad igår, men det bör hon väl inte blivit som ond utanför, eller?

Du ser inte ett problem med att tjuven finns kvar i leken och kan sno en sia från Lilltess? Med teorin att Lobelia tabbat sig som ulv, och att Art enligt tidigare teorier bör vara ond utanför lyan, bör det vara bättre att ta Art idag och Lobelia imorgon.

Jag sitter här och velar, visst är det bättre att få ut tjuven (eller spionen, kanske) i första hand, en ulv mer eller mindre påverkar inte lyan än så länge. Jag vet bara inte om jag känner mig så säker som du verkar vara - om jag ska våga lita på dig.
Men samtidigt är du i lite samma sits som fio, kan jag tycka - om Artline är god så har du ögonen på dig.

Funderar lite till, ska läsa igenom leken lite mer också.

Du tror alltså mer på att artline är ond utanför lyan än i den?
Min egen fundering var ju om hon blev räddad igår, men det bör hon väl inte blivit som ond utanför, eller?

Jag sitter här och velar, visst är det bättre att få ut tjuven (eller spionen, kanske) i första hand, en ulv mer eller mindre påverkar inte lyan än så länge. Jag vet bara inte om jag känner mig så säker som du verkar vara - om jag ska våga lita på dig.
Men samtidigt är du i lite samma sits som fio, kan jag tycka - om Artline är god så har du ögonen på dig.

Funderar lite till, ska läsa igenom leken lite mer också.

Ja, jag tror på Art som ond utanför lyan, jag tror att det var därför hon spelade så udda. Vet när jag var ond utanför lyan en gång så spelade jag bara helskumt och onda (iaf Hedinn) fattade direkt att jag var ond, men goda fattade inte. Därför tror jag att vi har 50% chans att få ut tjuven om vi röstar ut Art.

Lobelia kan vänta till imorgon.

Jag röstade ju på Artline igår och jag tycker Niyama har en poäng i det hon skriver idag.
Det vore väldigt bra att få ut tjuven så den inte tjuvar en sia av Lilltess för siorna behövs. Och eftersom Niyama verkar säker att Art är ond på ett eller annat sätt så följer jag henne idag.
Jag tror alltså att Artline är ond utanför lyan pga att hon drog fram en teori mot Niyama igår som egentligen inte hade med just denna lek att göra. Det var skumt spelat och ev. ett sätt att meddela sig till lyan?!
bollen__ röstar på Artline

DL 2
08:40 fio röstar på Lobelia
08:52 cirkus röstar på Lobelia
08:58 quarter4ever röstar på Lobelia
09:01 Blacksmithfarm röstar på Lobelia
09:03 Koppen röstar på Lobelia
10:24 LenaH röstar på Lobelia
10:28 Snurrfian röstar på Lobelia
11.38 Artline röstar på Lobelia
16.20 Niyama röstar på Artline
17.23 FiaM röstar på Lobelia
17.42 glömmerallt röstar på Artline
18.30 Habina röstar på Lobelia
20.16 bollen__ röstar på Artline

Lobelia: 10
Artline: 3

Det sa jag inte, men att vara en i strömmen på först mig och sedan Lobelia, det är det skumma.
Aha. Ja, idag ser jag henne som det säkraste alternativet men om du har ett bättre? Det var ju därför jag frågade som jag gjorde tidigare i tråden. Jag tror ju inte fio hittar på men du verkade tveksam och då undrade jag eftersom vi alla vet att du har tillgång till facit även om du bara får ett kapitel i taget. :p

Ja, jag tror på Art som ond utanför lyan, jag tror att det var därför hon spelade så udda. Vet när jag var ond utanför lyan en gång så spelade jag bara helskumt och onda (iaf Hedinn) fattade direkt att jag var ond, men goda fattade inte. Därför tror jag att vi har 50% chans att få ut tjuven om vi röstar ut Art.

Lobelia kan vänta till imorgon.
Okej, den leken vet jag inte om jag var med i. Men jag väljer att lita på dig idag. Håller med om att det är viktigare att bli av med tjuven snabbt.

Därför

Blacksmithfarm ändrar röst till Artline

För att jag tror att det ligger något i Niyamas teori om att Art har spelat underligt för att signalera till lyan att hon är ond. Och de onda utanför lyan är bra att bli av med snabbt.

Lilltess röstar på artline

Jag tycker att LenaH har försvarat sig lite halvkasst idag och jag tycker att något är skumt när hon är med i två strömmar i rad. Min erfarenhet av henne är lite mer eget tänk och inte följa så mycket. En röst på henne skulle inte göra någon skillnad idag så därför väljer jag ikväll att följa Niyama med att artline kan vara ond utanför lyan. Jag tror att hon vet något eftersom hon är så säker. Jag skulle vilja kunna sia någon inatt också och tycker därför att det är viktigt att få ut tjuven.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 639
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
18 046
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 878
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 617
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka