Harry Potter och Fången från Azkaban (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tror också på Lobelia som ulv men jag tycker det är mer prioriterat att rösta ut tjuven. Art och Lilltess var ju mina huvudmisstänkta igår, och som jag var inne på kan ju Lilltess spela lite skumt oavsett roll. Att hon visade sig vara god gör därför inte att jag misstänker Art mindre. Jag tror helt enkelt Art helt medvetet spelade lite udda (genom att dra upp en teori som baserar sig på vad jag tycker om en roll) för att lyan skulle uppmärksamma henne. Dvs att hon är ond utanför lyan. Om jag har rätt i det finns det två roller hon kan ha, så 50% chans att pricka ficktjuven som jag tycker det är angeläget att lyncha.

Därför:
Niyama röstar på Artline

Jag håller med dig(suprise :rofl:) om att det är prioriterat att ta tjuven, den lär väl sannolikt sno från lilltess tills vi får ut den? Å det betyder juinte bara att hon blir av med siorna utan att tjuven kan använda dem. Håller med dig(:D) om artlines spel också, hm dock känns det ju inte som något säkert direkt

Jag har knasig dygnsrytm igen så har nyss vaknat måste nog piggna till läsa om och fundera en del på det här.

Jag håller med dig(suprise :rofl:) om att det är prioriterat att ta tjuven, den lär väl sannolikt sno från lilltess tills vi får ut den? Å det betyder juinte bara att hon blir av med siorna utan att tjuven kan använda dem. Håller med dig(:D) om artlines spel också, hm dock känns det ju inte som något säkert direkt

Jag har knasig dygnsrytm igen så har nyss vaknat måste nog piggna till läsa om och fundera en del på det här.

Tjuven får bara sno från en spelare en gång har jag för mig, men den lär väl typ garanterat sno från Lilltess idag och det är ju onödigt. Dessutom om den lyckas sno från ängeln så lär den försöka meddela ulvarna om att det är fritt fram att käka Lilltess.

Tjuven får bara sno från en spelare en gång har jag för mig, men den lär väl typ garanterat sno från Lilltess idag och det är ju onödigt. Dessutom om den lyckas sno från ängeln så lär den försöka meddela ulvarna om att det är fritt fram att käka Lilltess.
ja enligt rollistan är det så, klipper in det:
"Dolores Umbridge, även om hon inte börjat som lärare på skolan ännu så stryker hon omkring strax utanför och stoppar händerna där de inte ska vara. Tre gånger lyckas stölderna och om offret har någon specialförmåga övergår den följande natt på tjuven (om t ex siaren ficktjuvas får hon inte sia den natten, förmågan går över på tjuven). Dolores kan bara stjäla från en spelare en gång. Gör sitt val till DagDL och nyttjar ev förmåga kommande NattDL (Ficktjuv)"

Ja, det har du rätt i, det är bra! Men ja vi borde helst få ut den idag, det vore det klart bästa.

Ulvarna lär ju offra Lobelia idag om hon nu tabbat sig, och de är väl önskvärt för dessa att tjuven är kvar så de blir av med en sia inatt.

Ja, det har du rätt i, det är bra! Men ja vi borde helst få ut den idag, det vore det klart bästa.
Håller med både dig och Niyama här, ficktjuven borde ut. Det svåra är ju att lista ut vem som är ficktjuven!
Stor risk att vi lyckas rösta ut en god istället, som jag ser det?
Min röst står kvar på Lobelia så länge i alla fall, jag är övertygad om att hon är ulv efter den bloopern som fio säger sig ha sett.

Håller med både dig och Niyama här, ficktjuven borde ut. Det svåra är ju att lista ut vem som är ficktjuven!
Stor risk att vi lyckas rösta ut en god istället, som jag ser det?
Min röst står kvar på Lobelia så länge i alla fall, jag är övertygad om att hon är ulv efter den bloopern som fio säger sig ha sett.

Jag tycker ju jag har en bra teori om det, som iaf borde ge 50% chans att pricka tjuven.

1
Jag tycker ju jag har en bra teori om det, som iaf borde ge 50% chans att pricka tjuven.
ja jag såg det och jag har också misstankar mot Artline så grunnar på det och ser hur det ser ut senare idag när det kommer fler röster. Kan mycket väl tänka mig att ändra rösten om det behövs!

Visst ska det ju rent teoretiskt finnas minst 2 sior idag, både Lilltess och Älvan (Ron Weasley) har ju haft möjligheten att sia`
Försöker hitta inlägg som kan ge lite mer kött på benen sas, har inte sett mycket där, så avvaktar lite på om det kommer fram något under kvällen...

Lobelia röstar på Lilltess.

Tycker hennes inlägg är en aning lite skumt, hur kan man missa en vägg - inte en gång utan 2 gånger. Är det en hint eller en hemlig kod?
Varför är det mer skumt att Lilltess missar väggen än att Habina gör det?
Puh. Jag missade väggen en gång men lyckades andra försöket!

Jag har hittat hit, även om jag typ fick attackera väggen tre gånger. :( Skyller på mitt ursega internet, så håll tummarna för att det är bättre imorgon!

Det här i kombination med fios inlägg om att hon såg ett inlägg om att ta Klara som sedan försvann gör att även min röst kommer att hamna på Lobelia. Jag tyckte också att jag läste ett sådant inlägg men var tvungen att springa ifrån och när jag kom tillbaka var det borta så jag trodde att jag hade läst fel eller drömt.

FiaM röstar på Lobelia

Och om du har rätt i teorin ju betyder väl de andra 50% procenten också en ond roll? Även om det är tjuven vi vill ha ut är det väl ingen katastrof om vi får ut en annan ond istället.

Ja precis, och att Art drog upp den konstiga teorin igår gör mig ganska övertygad om att hon har en ond roll.

Har gått tillbaka och kikat lite och jag ser Niyamas poäng så jag väljer att följa henne. Dessutom så har jag ju själv(och andra också tror jag?) misstänkt henne som ulv,(samma anledning som varför niyama tror hon är tjuv+ att det blev så mycket röster på lilltess skulle kunna vara ett försök att skydda art, de var ju misstänkta för ungefär samma sak igår) så sammantaget så känns det som ett bra val av röst.

glömmerallt röstar på Artline

Jag borde göra lite vettiga saker ikväll (öh, städa?) så jag tänkte rösta medan jag fortfarande kommer ihåg det.

Jag känner mig inte alls säker på att artline är ond, även om teorin niyama presenterar låter intressant. Så jag röstar istället på en jag är rätt övertygad är ond.

Habina röstar på lobelia

Då jag tror att fio såg lobelia göra en blooper som ulvarna trodde att ingen uppfattade. Lobelia har inte heller förklarat sig på något bra sätt i tråden, utan jag är rätt övertygad om att hon faktiskt är ulv, att ulvarna offrar henne nu och att hon vet att det är kört för henne ikväll.

Om jag skall försöka få ihop lite teorier, så är de lätt värdelösa idag...

Niyama får jag lite godvibbar ifrån, men det är för att hon teoriar bra om artline. Jag är däremot osäker på om artline är ond, tycker ändå hon förklarat hur hon tänkte igår. Men om artline är ond, så är niyama med största sannolikhet god. Eller tvärtom också för den delen. :)

Mirtai är jag fortsatt mistänksam mot, men hon har inte teoriat något idag, så som jag nämnt innan kan det förstås ändras.

Fio som var smart nog att invänta nattdl-resultatet innan hon berättade om vad hon sett lobelia skriva, lägger jag åt godare hållet. Har mycket svårt att se en ulv göra så mot en kollega. Men därmed inte sagt att jag är hundra säker, man vet ju aldrig. ;)

Lilltess kan man lugnt säga är god. Blacksmithfarm får jag inget riktigt grepp om, hon verkar så övertygad om att LenaH är god och att lilltess siat henne. Jag är mer osäker, hoppas att lilltess får fram sina tankar bättre lite längre fram i leken. Vet själv hur förbaskat svårt det är som siare och i det här fallet vet ju alla hennes roll och går och väntar på "facit". Därför blir jag lite fundersam över om blacksmithfarm kan vara ond och försöka få sin ulvkollega LenaH godförklarad. Men som sagt, inte alls säker där heller.

Nu skall jag vara ordentlig och städa... Eller öh. Typ diska i alla fall...

DL 2
08:40 fio röstar på Lobelia
08:52 cirkus röstar på Lobelia
08:58 quarter4ever röstar på Lobelia
09:01 Blacksmithfarm röstar på Lobelia
09:03 Koppen röstar på Lobelia
10:24 LenaH röstar på Lobelia
10:28 Snurrfian röstar på Lobelia
11.38 Artline röstar på Lobelia
16.20 Niyama röstar på Artline
17.23 FiaM röstar på Lobelia
17.42 glömmerallt röstar på Artline
18.30 Habina röstar på Lobelia

Lobelia: 10
Artline: 2

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 409
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 925
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 798
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 055
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Uppdateringstråd 31
  • Leverera valp vid 12 veckor?