Harry Potter och Fången från Azkaban (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jo kanske. Kollade på "äntligen tillbaks" inlägget nu och det ser ju aningen märkligt ut, så att något annat stått där från början är väl inte så långsökt. Om hon bara råkat posta för tidigt borde väl det stått i andra inlägget?

Ja, jag minns också att jag reagerade på inlägget, just för att jag helt missat att hon varit iväg någonstans. Men jag satte det inte i något samband förrän fio kom med sin information.

Vågar mig nog på att sätta fio något mer åt det goda hållet baserat på det, dock ändras det förstås om lobelia skulle visa sig god.

Sedan är det väldigt lätt att lita blint på lilltess. Men faktum är väl att hon inte hunnit sia alla 20 deltagare. Det kommer iaf jag ha i beaktning.
Jag hoppas att kunna tolka hennes kommande teorier som mycket säkra och mest funderingar.
ALLT är inte siat så vida hon inte är inrutad på en enda person :)
Fast jag tycker inte att jag litar blint på Lilltess? Jag reagerade på hur BSF tolkade hennes inlägg...

Dessutom lär väl tjuven stjäla av Lilltess idag om vi inte lyckas lyncha tjuven idag.

Alltså, tänk om den som spelar tjuven inte tänkte så långt som att stjäla från mig. Då var det ju inte så smart av dig att skriva ut det såvida du inte vill att tjuven ska tjuva från mig?

Jag tror också på Lobelia som ulv men jag tycker det är mer prioriterat att rösta ut tjuven. Art och Lilltess var ju mina huvudmisstänkta igår, och som jag var inne på kan ju Lilltess spela lite skumt oavsett roll. Att hon visade sig vara god gör därför inte att jag misstänker Art mindre. Jag tror helt enkelt Art helt medvetet spelade lite udda (genom att dra upp en teori som baserar sig på vad jag tycker om en roll) för att lyan skulle uppmärksamma henne. Dvs att hon är ond utanför lyan. Om jag har rätt i det finns det två roller hon kan ha, så 50% chans att pricka ficktjuven som jag tycker det är angeläget att lyncha.

Därför:
Niyama röstar på Artline

Och tjuven vet ju numera vem som är siare :(

MEN om du @Lilltess inte har siat just Lobelia så får din första sia (som jag antar du fått med NattDL idag ) bli lite vägledande imorgon tänker jag. Du bör inte bli käk utan du borde få beskydd.

.Hjartagna har jag inte sett så mycket av, så håller neutral så länge
quarter4ever jag!
Habina har jag inte funnit något misstänkt med så här långt. också neutral för stunden
bollen__ har inte skrivit så mycket, finner inget konstig med henne så här långt
Snurrfian känns som hon är med och vänder och vrider idag, men inte tillräckligt för att jag ska hålla henne för något annat än neutral
Lilltess Siare! Ja henne vågar jag godförklara! Att bli lynchad och därefter återuppstå med en given roll , det kan inte bli klarare :D skulle vilja se ett rejält teoriinlägg som visar hur hon tänker nu efter att haft en sia inatt ( eller har tjuven snott den- så hon ingen har? Kan ju vara så också!) Lobelia verkar ha gjort en riktig blooper om man ska tro fio, och det ser jag ingen anledning att inte göra. håller Lobelia som trolig ulv pga detta!
FiaM får jag inte riktigt grepp om, något med hennes inlägg får mig att hålla ögonen på henne, även om jag inte kan sätta fingret på det
Idahoe har lite dåligt med tid för leken, i de få teoriinlägg hon gjort så ser det ut som hon letar ulvar men går inte att hålla för annat än neutral tills vidare
Gabby_Ossi verkar också ha ont om tid, men väldigt lite från henne som tyder på att hon letar ulvar så här långt, får hålla ögonen på henne!
fio Var vaken inatt och såg att Lobelia gjorde bort sig. Har väldigt svårt att se att hon som ond skulle sätta igång en sådan sak mot en god? Så håller henne åt det goda hållet iom detta.
LenaH verkar som vanligt vettig och hänger med i diskussionerna. Dock skaver det lite med hennes röständring igår från Artline till Lilltess Men blir inte klok på om hon är en smart ond, som flera verkar vara inne på?, eller om hon är god? Det känns inte som om Lilltess siat henne alls hittills , tycker Lilltess borde kunnat teoriat fram något som sätter henne mer synligt åt det goda/ onda hållet i så fall. Får definitvit hålla ögonen på LenaH framöver!
glömmerallt en av de som ändrade sin röst igår från Artline till Lilltess och väldigt kompis med Niyama i tråden. Svårt att veta på vilken sida hon står, tycker hon brukar spela lika både som ond el god. Håller för neutral tills vidare , har inte varit inne än idag.....
Mirtai var mer än lovligt virrig igår, blandade ihop vem som skrivit vad när hon skulle rösta. Inte varit inne idag och väldigt lite att hitta i hennes inlägg. Kan vara en god som var ofokuserad, men får hålla ögonen på henne också.
Blacksmithfarm varit på tapeten idag och antog snabbt att LenaH skulle vara siad av Lilltess. Hon har insett att hon kanske drog lite för snabba slutsatser ,men jag känner att jag håller ögonen även på henne
Koppen har jag inte sett något skumt av ( nästan skumt i sig, jag brukar tycka hon är skum) hon verkar i allafall tänka lite längre i spelet än många som bara fastnat i gårdagens lynch och Lobelias blooper idag. Håller henne neutral så långe
Artline Var väldigt msistänkt igår efter att Lilltess lynchades. Hon var också den första att rösta på Niyama med en konstig teori, Lilltess följde efter och vi vet ju att hon är god. frågan är om Artline är det? Hon har känts väldigt avvaktande efter igår, och kanske är väldigtt nöjd med att fokus ligger på Lobelia idag istället? Jag har inte släppt mina misstankar på Artline, det känns som hon ligger väldigt lågt idag!
Cirkus som vanligt vettig och det verkar ialla fall som hon har fokus på att leta ulvar, lägger andra rösten på Lobelia idag håller henne försiktigt åt den goda sidan så länge, men håller ändå ögonen på henne då jag vet att hon spelar oerhört bra som ond också.
Niyama var i högsta grad inblandad i röstkalabaliken igår då artline och Lilltess röstade på henne med i stort sett samma dåliga teori, Niyama ändrar sin röst till artline efter att artline röstat på henne. Niyama verkar väldigt med och har framfört mycket i diskussionerna som verkar vettigt. Men tillhör också de där som spelar väldigt bra även när de är onda. Jag håller henne iaf försiktigt åt det goda hållet tills vidare

phu det tog sin lilla tid att skriva, ska gå tillbaka till tråden nu och se vad som händer!

Dessutom får ni tänka på att jag får varken god eller ordförklaringar någon utan motivering och det kan vara svårt om man inte har något att gå på!

Jag tror också på Lobelia som ulv men jag tycker det är mer prioriterat att rösta ut tjuven. Art och Lilltess var ju mina huvudmisstänkta igår, och som jag var inne på kan ju Lilltess spela lite skumt oavsett roll. Att hon visade sig vara god gör därför inte att jag misstänker Art mindre. Jag tror helt enkelt Art helt medvetet spelade lite udda (genom att dra upp en teori som baserar sig på vad jag tycker om en roll) för att lyan skulle uppmärksamma henne. Dvs att hon är ond utanför lyan. Om jag har rätt i det finns det två roller hon kan ha, så 50% chans att pricka ficktjuven som jag tycker det är angeläget att lyncha.

Därför:
Niyama röstar på Artline
Men Lilltess hade samma teori och hon var god. Själv tycker jag inte att min teori var mer udda än de rösterna som berodde på ot. Att den blev uppmärksam beror på er andra :)

Men Lilltess hade samma teori och hon var god. Själv tycker jag inte att min teori var mer udda än de rösterna som berodde på ot. Att den blev uppmärksam beror på er andra :)

Ja, men som jag skrev redan igår under röstningen så brukar Lilltess kunna spela lite udda även som god.

DL 2
08:40 fio röstar på Lobelia
08:52 cirkus röstar på Lobelia
08:58 quarter4ever röstar på Lobelia
09:01 Blacksmithfarm röstar på Lobelia
09:03 Koppen röstar på Lobelia
10:24 LenaH röstar på Lobelia
10:28 Snurrfian röstar på Lobelia
11.38 Artline röstar på Lobelia
16.20 Niyama röstar på Artline

Lobelia: 8
Artline: 1

Ja, men som jag skrev redan igår under röstningen så brukar Lilltess kunna spela lite udda även som god.
Det kanske jag också kan :p Jag vet att det var en dålig röst men jag behövde rösta. Hade jag haft tid att sitta vid DL så hade jag kommit med något bättre :)

Regler
*Hintar är förbjudna och kan straffa den egna sidan. Ni får t.ex. inte god- eller ondförklara någon helt utan teorier och teorin måste finnas i samma inlägg.

Information från LL

Eftersom jag nu gått på påskledighet så känner jag mig ovanligt positivt inställd och kan se mellan fingrarna för vissa sk regelöverträdelser här på Hogwarts :angel:.

Jag kommer därför att lätta på ovanstående regel när det gäller rena godförklaringar av @Lilltess (av förklarliga skäl - även om det skulle vara jäkligt kul att se era försök att skriva ihop en teori utan att hinta om hennes roll :D)

Detta kan dock komma att ändras om jag bestämmer mig för twista till det med en omvandlingsroll.... :devil:

:p

Att man inte behöver motivera varför man håller Lilltess som god tog jag för givet - lite meningslöst när ALLA vet det och det är helt öppet vilken roll hon har.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
18 541
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
18 483
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
15 544
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 656
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka