Harry Potter och Fången från Azkaban (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kvart över fyra åker jag.. jag skulle alltså helst behöva rösta då... ja det känns ju inte så lätt ;) jag får nog ta mig en tur till toaletten för att läsa och rösta sen :)
 
Kan ingen skriva nått så man har någon att rösta på :D Det borde vara som i Lets Dance.. ingen åker ut i första omgången!
 
En sak till att börja med är att rätt många säger att de inte kommer ha tid riktigt (särskilt inte idag)-
glömmerallt, Niyama, Lilltess, Idahoe, Snurrfian, Gabby_ossi och Lobelia (tror inte jag missade någon). Nu talar jag från mig själv, men som ulv tyckerjag att det är lite enklare att inte ha så mycket tid för leken. Nu är inte alla dessa misstänkta bara därför, men eftersom det är väldigt tyst på tankar ännu så noterar jag det.
 
En sak till att börja med är att rätt många säger att de inte kommer ha tid riktigt (särskilt inte idag)-
glömmerallt, Niyama, Lilltess, Idahoe, Snurrfian, Gabby_ossi och Lobelia (tror inte jag missade någon). Nu talar jag från mig själv, men som ulv tyckerjag att det är lite enklare att inte ha så mycket tid för leken. Nu är inte alla dessa misstänkta bara därför, men eftersom det är väldigt tyst på tankar ännu så noterar jag det.
Ja det är högst misstänkt att prioriera hästen och ridlektioner före ulvlekar. Vill du så kan du kolla gamla lekar och se mönstret att jag kör med den förklaringen många tisdagar och onsdagar ;)

Du är förresten misstänkt av samma anledning, vad jag minns har även du deklarerat bristande aktivitet :angel:
 
Ja det är högst misstänkt att prioriera hästen och ridlektioner före ulvlekar. Vill du så kan du kolla gamla lekar och se mönstret att jag kör med den förklaringen många tisdagar och onsdagar ;)

Du är förresten misstänkt av samma anledning, vad jag minns har även du deklarerat bristande aktivitet :angel:

Japp, tror vi ser ett klassiskt försök att avleda från sig själv genom att påpeka andras aktivitet! :angel:
 
Puh, har läst rollistan nu. Det här kan bli spännande!

Men, @Paddington / @CaisaLundblad - Blodgivaren får bara använda sin förmåga en gång - eller?

Fråga på ny roll är ju inte så konstigt, men jag tycker ändå att frågan är lite underlig - för mig som inte heller lekt med blodgivare förut tycker att det är ganska självklart att den bara kan ge blod en gång.

@Paddington

detta är en ny roll för mig-
betyder det att den kommer tillbaka och är med i lynchen också?
Alltså är med i leken igen sas?

En annan fråga runt samma roll - och sen ett konstaterande att det är tidernas godförklaring - kan inte annat än hålla med.

Konstarerar även att @Niyama tycker att rollen är :rage:

Själv tycker jag att det är strålande med en roll som kan återuppliva döda 'nnu bättre än spökväckre iom att förmågorna finns kvar, så himla trist att förlora viktiga roller tidigt i spelet.

Det som jag undrar är hur denna roll påverkar antalet goda/onda. jag befarar att den gör fördelningen till något fler onda än vanligt


Har hittat hit och hoppas just nu att jag inte kommer bli jägare. Känns som en roll med för stort ansar för mig :p

Jag tycker det är en lite underlig kommentar faktiskt.



Sitter och läser rollistan för att iaf försöka få grepp om vilka roller som är med. Men jag blir inte riktigt klok på Dolores Umbridge, ingår hon i lyan så hon får prata med dödsätarna eller är hon också utanför lyan?

Jag reagarar lite på det där också - jag tror att hon syftar på den onda spionen, men min spontana tanke var att också betydde - precis som jag är....
 
Ja det är högst misstänkt att prioriera hästen och ridlektioner före ulvlekar. Vill du så kan du kolla gamla lekar och se mönstret att jag kör med den förklaringen många tisdagar och onsdagar ;)

Du är förresten misstänkt av samma anledning, vad jag minns har även du deklarerat bristande aktivitet :angel:

Det var inte högst misstänkt alls - jag bara noterade det för att ha NÅNTING att börja med. Och jag tycker det är intressant att du hugger så hårt direkt. Jag vet att du har hästen på tisdagar och onsdagar - och du också bara sa att du skulle ha låg aktivitet idag.

För övrigt har jag sagt att jag kommer vara inne konstiga tider förhoppningsvis inte att ha bristande aktivitet.
 
Japp, tror vi ser ett klassiskt försök att avleda från sig själv genom att påpeka andras aktivitet! :angel:

Jag har inte påpekat andras aktivitet, bara deras kommentar om bristande aktivitet.
Alltså man måste inte skriva en kvadrlijon inlägg alls och man får ha ett liv utanför leken också.
Det var bara nånting som jag noterade för att ha nånting att börja med för det blev så påfallande många
 
Fråga på ny roll är ju inte så konstigt, men jag tycker ändå att frågan är lite underlig - för mig som inte heller lekt med blodgivare förut tycker att det är ganska självklart att den bara kan ge blod en gång.



En annan fråga runt samma roll - och sen ett konstaterande att det är tidernas godförklaring - kan inte annat än hålla med.

Konstarerar även att @Niyama tycker att rollen är :rage:

Själv tycker jag att det är strålande med en roll som kan återuppliva döda 'nnu bättre än spökväckre iom att förmågorna finns kvar, så himla trist att förlora viktiga roller tidigt i spelet.

Det som jag undrar är hur denna roll påverkar antalet goda/onda. jag befarar att den gör fördelningen till något fler onda än vanligt




Jag tycker det är en lite underlig kommentar faktiskt.





Jag reagarar lite på det där också - jag tror att hon syftar på den onda spionen, men min spontana tanke var att också betydde - precis som jag är....

Jag syftade självklart på den onda spionen där det stod tydligt vad som gällde angående lyan. Tanken var att jämföra med den onda spionen, men eftersom jag såg att chefen var på väg in på mitt kontor fick jag lite bråttom att avsluta inlägget.
 
Jag har inte påpekat andras aktivitet, bara deras kommentar om bristande aktivitet.
Alltså man måste inte skriva en kvadrlijon inlägg alls och man får ha ett liv utanför leken också.
Det var bara nånting som jag noterade för att ha nånting att börja med för det blev så påfallande många

Hoppsan, jag försökte bara skoja vidare på en kommentar från @Lobelia som jag upplevde som ett försök att skoja :)
 
Artline har hittat leken och vill inte bli jägare pga ansvaret. Troligen innan hon fick sin roll.
Glömmerallt - är lite sliten och aviserar bristande uppmärksamhet.
LenaH - har hittat fram
Snurrfian - Han med tåget och vill att dödsätare ska göra bort sig under dagen. Jag är benägen att håla med men leken är tunn.... Snurris aviserar att hon troligen hnner hem till DL
bollen__ Fick för sig att vi har en tråd om relationer och diskuterar samlag.
Idahoe Har ont om tid och tycker Every flavor beens är häftiga
Gabby_Ossy Kommer hem i god tid innan DL och har hittat hit.
Hjartagna - Har hittat hit och funderar över Dolores Umbridge, undrar om hon sitter i lyan.
Klara - Har hittat leken och läser den på dass.
Niyama -Förväntade sig en vanlig lek och ogillar rollen blodgivare - vill utrota den men tror sig slippa omvandlingar. Har ont om tid, så aviserar brist på teorier. Som de flesta andra alltså
Lilltess - Missade väggen (hur lyckas man missa en vägg? är det en hemlig kod tro?) och fick en bula. Lyckades inte hitta en teori vid 16 så satsar på teatertoaletten. Låter vågat med tanke på kön när jag varit på teatern, men det lär väl gå att rösta från toalettköer också.
fio - Hittat hit, efterlyser aktivitet (men bidrar måttligt) tror att det finns en hemlig underjordisk gång till kloakerna.
Koppen - Tänker köra en Hello Kitty lek med en otrogen HK, och vågar sig på att räkna onda/goda.
Cirkus - Tycker det är misstänkt att många har ont om tid i kväll och framförallt skriver om det. Att hon själv aviserat bristande aktivitet på samma vis verkar hon vilja sopa under mattan med motanklagelsen att jag hugger hårt. Påpekar att hon mest talat om tider, vilket i och för sig jag gjorde också.
Mirtai - hittade också till tåget, undrar om hon får rösta på sig själv, minns GAs rosa latexdräkt (tror alla gör det) och noterar Cirkus försök att avleda uppmärksamheten mot sig själv (angående aktivitet).
Habina - Hade internettrubbel eller om det var trubbel att komma genom väggen (mugglarvarning?) och undrar om rollen fallen ängel.
FiaM - Förhör sig om bula, dissar Every Flavour Beansoch delar ut en kram. Mycket godissnack men inte mycket mer.
BSF Frågar om blodgivaren, får en bula, äter chokladgroda, kommenterar namnet Hermione, är förvånad över folks lek och toalettvanor (mest kombinationen), biter på naglarna.
Q Toppar inläggslistan som vanligt, inte för att det ger särskilt mycket, mest OT och dessutom inte särskilt många. Undrar om blodgivaren, delar ut chokladgrodor, dissar Every Flavour Beans, Har McGonagall som favorit lärarinna.



Och ur detta ska jag lyckas få till en röst som inte är BOP och det snabbt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 694
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 854
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
10 236
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
17 055
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)
  • Valp 2024
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp