Harry Potter och Fången från Azkaban (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fråga på ny roll är ju inte så konstigt, men jag tycker ändå att frågan är lite underlig - för mig som inte heller lekt med blodgivare förut tycker att det är ganska självklart att den bara kan ge blod en gång.



En annan fråga runt samma roll - och sen ett konstaterande att det är tidernas godförklaring - kan inte annat än hålla med.

Konstarerar även att @Niyama tycker att rollen är :rage:

Själv tycker jag att det är strålande med en roll som kan återuppliva döda 'nnu bättre än spökväckre iom att förmågorna finns kvar, så himla trist att förlora viktiga roller tidigt i spelet.

Det som jag undrar är hur denna roll påverkar antalet goda/onda. jag befarar att den gör fördelningen till något fler onda än vanligt


.

Givetvis påverkar den fördelningen, men jag tror inte den påverkar mer än andra starka goda specialroller. Jag tror också på ganska många onda, dels pga flera goda specialroller och dels pga att två av de onda är utanför lyan och inte känner till den eller varandra. Ganska troligt att någon/några onda ställer till det för varandra så jag skulle gissa på 7-8 onda. Jag har dock ont i huvudet om mår allmänt dåligt så har inte analyserat rollistan så noga som jag gör ibland så det är mest en uppskattning efter att ha läst igenom rollistan.
 
Och ur detta ska jag lyckas få till en röst som inte är BOP och det snabbt.

Vill bara påminna alla om att det är strängt förbjudet att rösta på rektorskollegiet, men idag skulle jag kunna ge ett undantag från regeln och öppna upp för röstning mot @CaisaLundblad pga att hon kommer upp med tanken att hela leken är ett aprilskämt!

Vette fabian om jag inte ska lägga första rösten själv...

Paddington röstar på CaisaLundblad




:p:D:laugh:














Och nej - det är fortfarande inte tillåtet att rösta på rektorskollegiet...
:D
 
Senast ändrad:
Lobelia röstar på Lilltess.

Tycker hennes inlägg är en aning lite skumt, hur kan man missa en vägg - inte en gång utan 2 gånger. Är det en hint eller en hemlig kod?
 
Vill bara påminna alla om att det är strängt förbjudet att rösta på rektorskollegiet, men idag skulle jag kunna ge ett undantag från regeln och öppna upp för röstning mot @CaisaLundblad pga att hon kommer upp med tankten att hela leken är ett aprilskämt!

Vette fabian om jag inte ska lägga första rösten själv...

Paddington röstar på CaisaLundblad




:p:D:laugh:








Och nej - det är fortfarande inte tillåtet att rösta på rektorskollegiet...
:D
En kort stund hade du räddat min dag fram tills jag läste sista meningen :meh:
 
Vill bara påminna alla om att det är strängt förbjudet att rösta på rektorskollegiet, men idag skulle jag kunna ge ett undantag från regeln och öppna upp för röstning mot @CaisaLundblad pga att hon kommer upp med tankten att hela leken är ett aprilskämt!

Vette fabian om jag inte ska lägga första rösten själv...

Paddington röstar på CaisaLundblad




:p:D:laugh:








Och nej - det är fortfarande inte tillåtet att rösta på rektorskollegiet...
:D

!!!!!
:eek: :eek: :eek:
Ulv! Uuulllvv! UUUULLLLV!!! :rage: :rage: :rage:

Det var ju mitt enda aprilskämt idag ju. :cry:

Caisa röstar på Paddington

För att hon förvränger mitt OT-skämt till något det inte är! :mad:
 
Jag reagarar lite på det där också - jag tror att hon syftar på den onda spionen, men min spontana tanke var att också betydde - precis som jag är....

Bara så jag hänger med. Du menar att hon skulle vara onda spionen? Läser ikapp, så ber om ursäkt om någon annan frågat. :)
 
Bara så jag hänger med. Du menar att hon skulle vara onda spionen? Läser ikapp, så ber om ursäkt om någon annan frågat. :)

Jag menar ingenting mer än att första gången jag läste inlägget så reagerade jag spontant så, andra gången insåg jag att så var det nog inte och sen har ju @Hjartagna dessutom bekräftat hur det var.
 
eh??
Vart har jag sagt att CaisaLundblad är bäst???
menar du att Mcgonagall är min favoritlärarinna? möjligen?
Det jag nämnde i samband med chokladgrodorna ?
Det har bara med figuren att göra och är inget fjäsk till LL!
Mer konstigt då att du tycker det är skumt att ha en favorit som är en god roll i böckerna Harry Potter!
 
Nä, nu är jag så mätt efter middagen att jag måste sova. God natt alla! Vad f*n var det för lösenord nu igen?
Nu ärdet ju så att lyan har några kumpaner att leta fram den här leken. Med det i bakhuvudet så reagerade jag på Habinas kommentar om att vara "mätt efter middagen".
Kan det vara så att hon är en dödsätare som lite diskret vill signa lera till dolores och draco?

Blacksmithfarm röstar på Habina


Nu skrev hon dessutom om smulor...
Suck, jag som hade hoppats på någonting, vad som helst, en liten smula... :arghh:
 
Ålrajt, jag behöver rösta ganska snart - det är hyffsat sent här och WiFi finns bara på ett ställe så här sitter jag och sambon och han gör väl nytta och jag leker. Han är snart klar och nattvakten som också är här är så jävla läskig och jag vågar faktiskt inte vara här själv med honom. (alltså igår när jag satt här utan sambon så drog han igång en p-rulle på sin mobil....och ni kan ju tänka er hur skraj jag blev när jag upptäckte vad han yttermera pysslade med)
 
menar du att Mcgonagall är min favoritlärarinna? möjligen?
Det jag nämnde i samband med chokladgrodorna ?
Det har bara med figuren att göra och är inget fjäsk till LL!
Mer konstigt då att du tycker det är skumt att ha en favorit som är en god roll i böckerna Harry Potter!

Haha, men ge mig någonting annat att gå på då?! :banghead: Det är ju helt hopplöst första DL.

Vad jag alltså menade var att du tyckte McGonagall var bäst och i den här leken är hon ju LL:s högra hand. Därav min fantastiska slutledning att du fjäskade. :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 712
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 869
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
10 243
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
17 060
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp