Harry Potter och Fången från Azkaban (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag är jag glad att jag har en "säker ond"att rösta på, för ikväll är jag upptagen.
Därför kommer jag att lägga rösten nu, så att jag inte glömmer det.
(och skulle något annat mer misstänkt dyka upp så kan jag ju alltid ändra om jag hinner)

Blacksmithfarm röstar på Lobelia

För jag tror att hon gjorde en tabbe som fio såg. Att fio käkades bekräftar min tro om att fio inte skulle ljuga om en sådan sak - här tycker jag ulvarna har spätt på misstankarna mot Lobelia genom sitt käk.

Sådär, då var det gjort. Nu ska jag läsa igenom leken igen.

Har för mig att någon nämnde innan DL1 att hen gissat en roll redan - det var jag nyfiken på, tror inte det kommit en uppföljning på det? Ska se om jag hittar det inlägget.
Och så var det något mer som gnager i bakhuvudet - får leta och se om jag hittar...

Sedan inväntar jag Niyamas taknar kring glömmerallt.jag tvivlar som sagt på Ga's godhet...

Jag har lite ont om tid för ulvlek idag, så jag röstar redan nu. För att även teoria lite så kommer det i samma inlägg. Skall försöka närvara vid dl men törs inte garantera.

Niyama lägger jag åt goda sidan efter hennes envisa inlägg om tjuven. Efter att ha läst rollistan igen tror jag att jag har en passande roll åt henne.
Mirtai är jag fortsatt kluven över. Har inte framkommit mer sedan dl1 som hjälp.
Lilltess är god. Det vet vi. ;)
Lobelia är jag rätt övertygad om är ond, se teori nedan.
Resten av er är jag sjukt osäker på.

Habina röstar på Lobelia

Då jag tror fio såg henne göra en blunder och skriva i fel tråd + att Lobelia inte försökt försvara sig själv igår.

Nu kom jag på vad det var jag fundera över på @Blacksmithfarm , det var ju hennes fullständiga godförklaring av @LenaH som fick mig att fundera. Om det nu är som @cirkus menar att LenaH är dödsätare så skulle jag nog nästan vilja säga att även BSF är det också och hennes godförklaring av LenaH igår var ett försök att godförklara en kollega. Det kan även vara ett missförstånd av Lilltess men jag vet inte riktigt hur det skulle ha gått till...

Har inte hittat det inlägget jag letade efter, så jag fortsätter mitt sökande.
Passar på att ta upp dt här:
Å nu kom uppdateringen, välkommen tillbaka @Lilltess !

Då kan vi ju dra slutsatsen att blodgivaren troligtvis är någon som varit inne i tråden sista timmen eller så, det verkar rimligt tycker jag.
Tror det är svårt att dra någon slutsats om detta nu, kanske senare... Samtidigt så måste ju inte blodgivaren ha skrivit i tråden...

Nu kom jag på vad det var jag fundera över på @Blacksmithfarm , det var ju hennes fullständiga godförklaring av @LenaH som fick mig att fundera. Om det nu är som @cirkus menar att LenaH är dödsätare så skulle jag nog nästan vilja säga att även BSF är det också och hennes godförklaring av LenaH igår var ett försök att godförklara en kollega. Det kan även vara ett missförstånd av Lilltess men jag vet inte riktigt hur det skulle ha gått till...
Okej, jag skriver från min mobil som är dum så im det ser konstigt ut har autocorrect varit i farten..
Jag tolkade det som att Bsf missförstod vad Lilltess skrev? Det var väl någon diskussion där med någon annan där bsf senare skrev att de tolkade Lilltess olika och att hon ev. missförstått?
@Blacksmithfarm vad tror du om LenaH idag?

Jag tycker mig läsa att Lilltess siat henne ond. Men vi kan ju bara ta en i taget så lika bra ta Lobelia idag.. Jag tror iaf inte att hon siat henne god. Isåfall inte siat henne alls.
Men det kanske klarnar senare måste ju vara jättesvårt för Lilltess att skriva något!

Sorry snurrigt inlägg, avskyr att skriva från mobilen..

Okej, jag skriver från min mobil som är dum så im det ser konstigt ut har autocorrect varit i farten..
Jag tolkade det som att Bsf missförstod vad Lilltess skrev? Det var väl någon diskussion där med någon annan där bsf senare skrev att de tolkade Lilltess olika och att hon ev. missförstått?
@Blacksmithfarm vad tror du om LenaH idag?

Jag tycker mig läsa att Lilltess siat henne ond. Men vi kan ju bara ta en i taget så lika bra ta Lobelia idag.. Jag tror iaf inte att hon siat henne god. Isåfall inte siat henne alls.
Men det kanske klarnar senare måste ju vara jättesvårt för Lilltess att skriva något!

Sorry snurrigt inlägg, avskyr att skriva från mobilen..
Jag tror att LenaH kan vara ond, mest baserat på Lilltess protest mot mitt antagande att hon var siad god.

jag blev så lite carried away när jag insåg att jag trodde att Lilltess hade siat LenaH, att jag antog att hon var siad god i och med att Lilltess inte skrev att hon tyckte något var misstänkt just där och då. Men jag har insett att det ju inte var så lätt för henne om hon skulle följa reglerna. :p

Ja det var ju troligt att fio var god efter gårdagens avslöjande om Lobelias blooper
Ingen större överraskning så sett...
Och iom att hon var tvilling så kan man ju avskriva att hon skulle siat Lobelia, ( errols brev dröjer ju en dag enl beskrivningen så kan inte ha hunnit fram som jag tolkar det iaf)
Så det framstår ju än mer att fio verkligen såg bloopern!

Just det, brevbärar rollen är lite annorlunda i denna lek. Om brevbäraren skickade ett paket dygn 1 så hittade det inte fram förrän dygn 2?! Lite fördröjning alltså..

Jag tror att LenaH kan vara ond, mest baserat på Lilltess protest mot mitt antagande att hon var siad god.

jag blev så lite carried away när jag insåg att jag trodde att Lilltess hade siat LenaH, att jag antog att hon var siad god i och med att Lilltess inte skrev att hon tyckte något var misstänkt just där och då. Men jag har insett att det ju inte var så lätt för henne om hon skulle följa reglerna. :p

Hehe :p men det var precis så jag uppfattade dig igår. Så där håller jag inte med Snurrfian att det skulle tyda på någon ondhet hos dig. Vet dock inte om det kan säga något om Snurris att hon tar upp det..

jag har gått igenom Habina då jag tycker att hon verkar spela väldigt avvaktande
Samt att jag ser att både Niyama och Lilltess också varit fundersamma kring henne
Ffa känns det som att hon "försvarar" LenaH lite från att ha blivit siad som ond
Oj, det känns lite långsökt... :p

Hon verkar också ha en aning om hur lyan resonerat?
Jag funderade också på det först. Men kan det vara så enkelt att ulvarna inte märkte av någon reaktion i tråden och därför trodde att ingen sett?

Och väldigt ovillig att se det rimliga i att Artline skulle kunna vara ond, och även tveka om Niyama att hon skulle kunna vara värd att följa?
det fortsatte hon och även Hjartagna att göra genom kvällen.
Jag borde göra lite vettiga saker ikväll (öh, städa?) så jag tänkte rösta medan jag fortfarande kommer ihåg det.

Jag känner mig inte alls säker på att artline är ond, även om teorin niyama presenterar låter intressant. Så jag röstar istället på en jag är rätt övertygad är ond.

Habina röstar på lobelia

Då jag tror att fio såg lobelia göra en blooper som ulvarna trodde att ingen uppfattade. Lobelia har inte heller förklarat sig på något bra sätt i tråden, utan jag är rätt övertygad om att hon faktiskt är ulv, att ulvarna offrar henne nu och att hon vet att det är kört för henne ikväll.

Niyama funderar över Habina, jag undrar om du funderat färdigt? :)
Nä, klart du inte vet men du brukar vara skärpt som god. Så jag tycker det skaver.

Fast va? Jag kan ju inte vara säker på dig, bara för att du tror att artline är tjuv? Det är ju en teori bland flera. Förstår inte varför min osäkerhet plötslig gjort att du tycker att jag är skum? Jag har inte siat dig, alltså kan jag inte vara säker.

BSF funderar i samma banor som jag
Habina, Idahoe och Hjartagna ligger lite illa till i statistiken, tycker jag. De lägger sena röster på Lobelia efter det att teorin kring Artline har tagits upp...

Jag tror ju att Lobelia är ond baserat på fios observationer, men för lyan är det ju bättre att offra en ulv än en ond utanför - därför är jag skeptisk till de som röstar på Lobelia sent.

Sedan kan det ju så klart gömma sig en onding i början också...

Som sagt så avvaktar jag att Niyama kommer in i leken, är nyfiken på vad hon har att säga om Habina idag?
I vanliga fall är det ju inte bättre för lyan att offra en utanför men just nu så hade det helt klart gynnat onda om de hade kunnat sno Lilltess sia. Och Lobelia ändå verkade körd. Håller med om Habina, Ida har jag för mig kan göra lite (i mina ögon) konstiga val och Hjarta har jag noll koll på. Men Habina verkar skum.

till sist en notering att Lobelia antingen försvarar Habina eller försöker misstänkliggöra henne?
Kan du förklara detta lite närmre? Varför passade min motivering bättre på Habina? Och vad skulle det ha och göra med Habina om den var det?

Ah, superintressant!

Det känns som om vi har lite att nysta i.

Jag kommer inte kunna vara så mkt mer aktiv idag, jag åker iväg och äter middag med vår nya indiska vän som lämnar Auroville ikväll - men jag hoppas komma i sent (för mig) om sambon vill sitta vid WiFi't ett tag med mig...

Jag reagerar lite på Q som sade att kunna tänka sig att ändra röst men lät det bli lottning ist. För det blev det väl? Om inga nära. Specialgrwjer kom i mellan vill säga.
nu har jag redan skrivit ett inlägg imorse i tråden där jag förklarar hur det var igår, men svarar dig även här, kortfattat
Vi var bortbjudna igår till svärfar som faktiskt inte har internet, vi skulle åka vid 9-tiden hem, men det blev inte riktigt så, istället oplanerad övernattning då påskölen var god :angel:
Ingen mobilladdare med, två barn som spelade på min och mannens mobiler- simsalabim tillbaka till stenåldern utan kontakt med cybervärlden:crazy:
Hade kikat in då Idahoe precis röstat, och just då fann jag ingen anledning att ändra min röst.
Avvaktar nu mer input från både dig och Niyama innan jag lägger min röst idag.
Jag ser att du redan röstat på Lobelia, så antar att du inte hittat någon mer suspekt under natten? Lobelia först låter som en bra idé, och jag anar att LenaH är nästa på din lista .
Som sagt ser fram emot ett rejält teoriinlägg senare:)

Ah, superintressant!

Det känns som om vi har lite att nysta i.

Jag kommer inte kunna vara så mkt mer aktiv idag, jag åker iväg och äter middag med vår nya indiska vän som lämnar Auroville ikväll - men jag hoppas komma i sent (för mig) om sambon vill sitta vid WiFi't ett tag med mig...

Och verkligen intressant att bsf kommer några inlägg ner och förklarar sig med en rimlig förklaring.
@Snurrfian - kan du plocka fram inlägget med den fullständiga godförklaringen?

Och jag håller för övrigt med både q4 och bsf om Habina - hon känns väldigt avvaktande och lite hal. Särskilt hennes försök att kanske försvara LenaH litegrann känns ju inte som något direkt plus.

Jag vill lägga till att Habinas sista teoriinlägg är väldigt märkligt, hon tar upp de som flera ser som självklart goda, en självklart ond - inga reflektioner runt LenaH (konstigt eftersom det diskuterats runt henne en hel del) men Mirtai tar hon upp och är "kluven" runt. Resten osäkra - just att ta upp Mirtai på det viset är ju underligt, varför nämna henne alls - istället borde hon väl hamnat bland de hon var osäker på, känns som utfyllnad. Jag misstänker att Habina kan ha kraftig hårväxt

Okej, så här långt ser min lya ut som följer:
Lobelia, LenaH och kanske Habina.

Sen är det ju en hel binge med folk som jag är jätteosäker på. Några känner jag mig säker på att de är goda.

Och verkligen intressant att bsf kommer några inlägg ner och förklarar sig med en rimlig förklaring.
@Snurrfian - kan du plocka fram inlägget med den fullständiga godförklaringen?

Och jag håller för övrigt med både q4 och bsf om Habina - hon känns väldigt avvaktande och lite hal. Särskilt hennes försök att kanske försvara LenaH litegrann känns ju inte som något direkt plus.

Jag vill lägga till att Habinas sista teoriinlägg är väldigt märkligt, hon tar upp de som flera ser som självklart goda, en självklart ond - inga reflektioner runt LenaH (konstigt eftersom det diskuterats runt henne en hel del) men Mirtai tar hon upp och är "kluven" runt. Resten osäkra - just att ta upp Mirtai på det viset är ju underligt, varför nämna henne alls - istället borde hon väl hamnat bland de hon var osäker på, känns som utfyllnad. Jag misstänker att Habina kan ha kraftig hårväxt

Okej, så här långt ser min lya ut som följer:
Lobelia, LenaH och kanske Habina.

Sen är det ju en hel binge med folk som jag är jätteosäker på. Några känner jag mig säker på att de är goda.

Det var efter att jag och Lilltess ifrågasatte hur hon kunde komma fram till att LenaH var god som hon ändrade och kom fram till att det inte var så och jag förstår inte hur man kan få:
Tror jag råkade dubbelcitera något men vågar inte ändra.från mobilen..

Tycker att det är lite intressant att just du svarar på detta eftersom att du var en av dom som röstade på mig, och jag lyfte ju att det kunde finnas ett samband. Jag tycker inte där finns något i mitt inlägg som säger att jag siat fio utan snarare att det är någon i strömmen som jag är misstänkt mot :)

@CaisaLundblad @Paddington ni måste säga till direkt om jag råkar säga för mycket. Det är skitsvårt att diskutera när alla vet vad man är och jag vill inte säga för mycket. :)
Till att lilltess skulle ha siat LenaH god. Men vad knepigt det blir när jag inte får med alla citaten... :crazy:

Detta gör att jag känner mig säker på att fio i alla fall inte är siad av Lilltess, snarare tror jag nog att just LenaH kan vara det.
Och är det så så gissar jag att hon är god.

Att du citerade inlägg från henne i samma inlägg som du skriver att du troligare har siat en av dem som röstade på dig, samtidigt som du skriver att Paddi/Caisa ska säga ifrån när/om du går för långt :)

Helt säker kan man väl aldrig vara, men just nu lutar jag i alla fall åt det hållet.

Jag tycker att det verkar som ett försök att godförklara LenaH och sedan ge sig när det ifrågasätts, sen kan det så klart vara som BSF skriver själv, men det får mig ändå att fundera.

Jag tror ju att jag kommer dö så måste få ur mig det här, annars kan jag inte sova :p

GA lutar åt goda hållet, pga vettiga teorier och att hon snabbt var med på min tanke om Art.

Cirkus, Habina och Mirtai är jag skeptisk till. Cirkus pga att hon verkade vilja rösta ut Lobelia först, men ändrade sig när hon verkade inse att det var skumt. Habina för att hon verkade fatta men inte riktigt ville hoppa på tåget och Mirtai pga rösttrasslet igår när hon blandade ihop saker, tycker hon känns skum men det gör hon iofs nästan alltid.
Tror inte heller GA är ond. Inte än iaf ;) och hennes röststatistik talar till hennes fördel.
Ser att flera nämner Habina så jag ska kika lite extra på henne och se om jag kan hittta nåt skumt där. Hennes spelsätt är lite annorlunda denna gången. Hon känns inte lika på.

Har funderat på leken under natten och nu vill jag skriva ner lite tankar innan jag tar en tupplur (;))

Det skrämmer mig lite att Niyama litar blint på glömmer allt och inte verkar reflektera över den onda spionen.
Vad vore bättre än att låtsas vara god spion, följa en god spelare (som senare blir godförklarad när ondingen åker ut) och med det själv bli godförklarad? Är inte det drömläget för den onda spionen?
Jag vågar i alla fall inte lita på glömmerallt baserat på att hon följde Niyama snabbast, och är faktiskt lite förvånad över att Niyama inte verkar ha tänkt i de här banorna?

Hur tänker du kring det nu, @Niyama??

Jag litar inte på GA, men hittills tycker jag både att hon följde mig och spelet i övrigt talar för att hon är god. Ond spion tror jag inte, jag har en annan kandidat för den rollen.

Vet inte riktigt vad du tror att jag fattade. Jag förstod att du trodde artline var tjuven, men jag tyckte fios argument var bättre/säkrare.

Varför är inte LenaH misstänkt som också resonerade som jag?

Jo, det är hon men leken är så stor så jag orkar inte ägna mig åt så många i taget. Dessutom verkar Lilltess ha ögonen på LenaH. Sen har jag dålig koll på hur LenaH spelar i ett sånt läge, men du brukar då inte spela sådär som god.

Jag blir tokig :arghh:

Jag tror mig veta att jag läste ett inlägg går som hade att göra med att *någon* (kan det ha varit Q??) inte skulle rösta på Mirtai för att hen trodde att M hade en viss roll/plats i ett pussel (kommer inte ihåg den exakta formuleringen) - men jag hittar inte inlägget !?
Det inläggen bör ju rimligtvis finnas efter Mirtais misstag och innan NattDL (det var därför jag hajade till ang. att personen trodde sig ha en roll till Mirtai) Nu har jag gått igenom tråden fram till DL igår... Och jag hittar det inte...:banghead:

Är det fler som redigerar sina inlägg på grund av misstag - eller har jag drömt ihop det inlägget? :confused:

Ingen av er andra som känner igen det?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
18 310
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
18 132
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 887
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 623
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka