Harry Potter och Fången från Azkaban (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag blir tokig :arghh:

Jag tror mig veta att jag läste ett inlägg går som hade att göra med att *någon* (kan det ha varit Q??) inte skulle rösta på Mirtai för att hen trodde att M hade en viss roll/plats i ett pussel (kommer inte ihåg den exakta formuleringen) - men jag hittar inte inlägget !?
Det inläggen bör ju rimligtvis finnas efter Mirtais misstag och innan NattDL (det var därför jag hajade till ang. att personen trodde sig ha en roll till Mirtai) Nu har jag gått igenom tråden fram till DL igår... Och jag hittar det inte...:banghead:

Är det fler som redigerar sina inlägg på grund av misstag - eller har jag drömt ihop det inlägget? :confused:

Ingen av er andra som känner igen det?
jag kan säga att det INTE var jag iaf?

Niyama röstar på Habina

för att jag inte känner igen hennes spel som god, hon brukar vara snabb att uppfatta vad som är bra att göra. Jag tror att hon också spelat udda för att signalera till lyan att hon tillhör deras sida. Alltså bör hon ha en roll utanför lyan, och eftersom Art var ficktjuv och det bara finns en roll till utanför lyan bör Habina vara ond spion. I så fall bör hon ha fattat att Art var ficktjuv (eftersom hon själv har den andra onda rollen utanför lyan) och förstod att det vore bra för onda sidan att ha kvar ficktjuven en natt till i alla fall. Därför tror jag att hon undvek att rösta på Art, trots att hon verkade förstå poängen med att rösta ut en som kan vara tjuv.

• Gilla
Reactions: fio
Aha.

om du har den rollen jag gissar, med tanke på din teori igår, och din röst nu - så tror jag att du har lite extra info att gå på.
Så därför kommer jag att välja att följa dig idag också. Tror att det är bra att bli av med den onda spionen tidigt :)

Därför

Blacksmithfarm ändrar röst till Habina
för att hon var ovillig att röstar på Artline igår, och för att jag tror att Niyama kan ha extra info, annars tror jag att hon hade röstat på Lobelia.

DL 3
11:17 cirkus röstar på Lobelia
11:20 Koppen röstar på Lobelia
11:21 Lilltess röstar på Lobelia
12:18 Mirtai röstar på Lobelia

12:50 Blacksmithfarm röstar på Lobelia
13:08 Habina röstar på Lobelia
14:55 Niyama röstar på Habina
15:01 Blacksmithfarm ändrar röst till Habina

Lobelia: 5
Habina: 2

Fattar inte det här? Är inte spioninfon typ "Siaren siar Caisa" utan "Siaren siar Caisa som är tvilling"?
Fast spioninfon är väl normalt som det första av dina alternativ, inte som det ändra?

Jag fattade det som att siaren som siar Caisa får veta att Caisa är ond (eller god) spion dvs det framgår vilken sida spionen tillhör i sian (trodde jag att det brukade göra iof?)

Fattar inte det här? Är inte spioninfon typ "Siaren siar Caisa" utan "Siaren siar Caisa som är tvilling"?

Jo? Frågan var väl om det syns om någon siar t.ex Lucius Malfoy att det var just Lucius man siade och inte bara att det är en ulv? :p

Jag fyllde i med att om en spion sias så får den som siat spionen veta om det är den goda eller onda spionen, tex "x är ond spion!" eller "y är god spion!"
:)

Fast spioninfon är väl normalt som det första av dina alternativ, inte som det ändra?

Jag fattade det som att siaren som siar Caisa får veta att Caisa är ond (eller god) spion dvs det framgår vilken sida spionen tillhör i sian (trodde jag att det brukade göra iof?)

Ja, men det lät som att det var annorlunda här?

Att den som siar får veta ond eller god spion gäller ju i princip alltid, det lär som att det var nåt annorlunda med spioninfon.

Jag blir tokig :arghh:

Jag tror mig veta att jag läste ett inlägg går som hade att göra med att *någon* (kan det ha varit Q??) inte skulle rösta på Mirtai för att hen trodde att M hade en viss roll/plats i ett pussel (kommer inte ihåg den exakta formuleringen) - men jag hittar inte inlägget !?
Det inläggen bör ju rimligtvis finnas efter Mirtais misstag och innan NattDL (det var därför jag hajade till ang. att personen trodde sig ha en roll till Mirtai) Nu har jag gått igenom tråden fram till DL igår... Och jag hittar det inte...:banghead:

Är det fler som redigerar sina inlägg på grund av misstag - eller har jag drömt ihop det inlägget? :confused:

Ingen av er andra som känner igen det?
har suttit och kollat igenom detta nu för detta har jag verkligen inte sett?
däremot så hittar jag att Klara skrivit:
så kan vara detta du bara kommer ihåg fel om, för namnen Klara Mirtai och Q (jag) är rätt iaf?
Självklart förstår jag att du inte vill åka ut först igen. Det är ju öken. Men jag kan ändå inte undvika att lägga märke till att du är ovanligt "bitig" i din respons.

Däremot kan även jag min Harry Potter och slogs av en tanke vid en till genomläsning av leken. Min röst kommer inte hamns på dig ikväll.

Så du röstar på mig för att? För att jag lyfte en tanke om Q4, på ett skämtsamt sätt och sedan inte röstade efter den? :confused:

har suttit och kollat igenom detta nu för detta har jag verkligen inte sett?
däremot så hittar jag att Klara skrivit:
så kan vara detta du bara kommer ihåg fel om, för namnen Klara Mirtai och Q (jag) är rätt iaf?

Ja, där var det! Tack :D

Då undrar jag vad hin hade för tanke, men det får hon ju inte svara på... Nåja, jag känner mig säker på min röst idag, så jag har tid att fundera kring det senare...

Nu ska vi se om jag lyckas feta min röst med mobilen :p
Jag tror att fio såg rätt och att Lobelia skrivit något här som eg skulle stå i lyan. Men jag ser Niyamas poäng i att få ut den onda spionen, då är lyan av med båda specialrollerna utanför lyan och kan inte få hjälp av dom längre.
Jag tror att man kan lita på Niyama då hon verkade så säker igår och hade rätt om Artline.
Jag vill också tro att Bsf är på den goda sidan eftersom hon dels följer Niyama, och lägger andra rösten, och att hon för spelet framåt med teorier, funderingar istället för att smyga runt.
Och lilltess vet man ju att man kan lita på.
Så jag tänker följa Niyama idag, då jag tror att hon har rätt i att Habina är den onda spionen. Det vore bra om vi fick ut den rollen så den goda spionen är den enda som får spioninfon.
Därför
Bollen__ röstar på Habina

DL 3
11:17 cirkus röstar på Lobelia
11:20 Koppen röstar på Lobelia
11:21 Lilltess röstar på Lobelia
12:18 Mirtai röstar på Lobelia

12:50 Blacksmithfarm röstar på Lobelia
13:08 Habina röstar på Lobelia
14:55 Niyama röstar på Habina
15:01 Blacksmithfarm ändrar röst till Habina
16.00 Bollen__ röstar på Habina

Lobelia: 5
Habina: 3

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
18 310
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
18 132
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 887
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 624
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka