Ipalollipop
Trådstartare
Min häst har till å från haft låsningar i bogen/stelhelt i länden på motsatt sida. I onsdags förra veckan gick hon orent i skritt och tog ut en eqie som då kände att hon var spänd vänster bog och länden höger sida. Misstänker de kommer ifrån bakdelen. Detta kommer till å från så nu bokade jag tid hos klinik för att se om där ligger något bakom. UA på böjprov och longera henne i ridhus och på hårt underlag hon visade lite kortare steg på vänster bak. Veterinären pratade någonting om sekundär, men han såg inget allvarligt. Tog även blodprov för att kolla något med muskler. Hon ska få metacam nu en vecka och vi ska skritta en vecka ut på lång tygel i skogen. Hon såg inte lika uren ut idag som hon gjorde igår. De kommer liksom och går. Har börjat träna för tränare nu så jag får med bakbenen då hon lätt kan gå på bogarna, krulla ihop sig. Men känns som hon blir överanstängd lätt, om vi varit på långritt eller hubertusjakt så kan hon knappt röra sig dagen efter å blir låst så får alltid ta ut eqie igen. Någon som känner igen sig? Han sa blir de inte bättre nu så kan man röngta/ultraljud vänster bak som han misstänker de kommer ifrån. Igår tyckte jag hon hade ont och var väldigt sur men idag var hon glad och visade inget. Så de är konstigt?