Hästen o du

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare Bumbiiii
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 26
  • Visningar Visningar 1 618
Sv: Hästen o du

Förrutom vintervilan har vi tränat på som vanligt inför vårens tävlingssäsong.
Har min häst skodd med sulor och fyra brodd på varje hov. Det passar alldeles utmärkt till det jag använder henne till.

Mina hästar har vila, pga skada från min sida + påbörjad utb så när det börjar bli bättre väder sätts de igång igen, de brukar få vara lediga ett par månader vintertid och trivs ypperligt med det!

Våra hästar går ALLTID barfota.
Är det isigt så blir det ju mest skritt, men nu när snön kom så har vi ridit lite på de närliggande gärdena, även lite barbackaridning i skogen. (Har inte tillgång till ridhus, paddock)
Idag åkte vi släde efter en av fjordingarna :)
Nu är det ju jättemysigt ridväder!

Det har varit otroligt halt och snöigt och mörkt. Så det har bara blivit skritt och lite försiktig trav. Vilket araben jag rider inte uppskattade... Han ville galoppera...

Bumbiiii skrev:
Tack för alla underbara svar. Ser att det är inte många som har hästen barfota. Det stora intresset på vintern har jag nog kommit fram till att det är Galoppera i den djupa härligt vita snön :p

Mina går barfota! Fast det gör dom ju alltid. :D

gör inte så väldigt mycket på vintern, det blir mest att rida ut.. om det råkar vara mjukt blir det några pass på ridbanan. vi kör alltid med snösulor med luftkanaler och 2 brodd i varje sko på vintern.

Jag gör allt på vintern.. finns inga begränsningar, särsklillt inte när här är snö, ställer ALDRIG av mina hästar.. tycker inte det är nödvändigt, däremot mkt varierat arbete, har snösuler och broddar, och så åker vi titt som tet till ridhuset, och tränar och sen rider vi i snön och i skogen o så..

Liknande trådar

Ridning Hej hej! Hästen jag rider drar alltid upp huvudet när vi gör halt, han kan gå i jätte fin form men ger jag kommando för halt drar han...
Svar
11
· Visningar
558
Senast: iliedtoday
·
Ridning Hej hej! Jag är en liten tjej som inte alltid känner sig nöjd efter ridpass. Det första är att jag inte kan få hästen att trampa under...
Svar
8
· Visningar
573
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Hej alla, Efter några år av uppehåll med egen häst pga studier så går jag nu i tankarna att skaffa häst igen någon gång under de... 3 4 5
Svar
81
· Visningar
4 544
Senast: Ajda
·
Ridning Hej! Jag har precis köpt en häst på 6 år. Jätte lugn och snäll att rida, kommer om ett tag. Han behöver bygga lite mer muskler pga inte...
Svar
16
· Visningar
1 627
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka