Vad menas med "nivågräns uppnådd"? Har inte märkt något särskilt när jag når dessa streck förutom texten som ploppar upp. Har dessa gränser någon mening eller är det bara ett sätt att påpeka hur man ligger till XP-mässigt?

Fick min första katt igår :D Och nu fyller jag båtar på löpande band när det är ett sådant suveränt event där man får dubbla kuponger för varje båt. Vill ha den sköldpaddsfärgade katten!

Vad menas med "nivågräns uppnådd"? Har inte märkt något särskilt när jag når dessa streck förutom texten som ploppar upp. Har dessa gränser någon mening eller är det bara ett sätt att påpeka hur man ligger till XP-mässigt?

Man brukar få någon pryl vid delnivågränserna.

Vi ligger bra till just nu! Om någon med pågående uppdrag behöver hjälp är det bara att hojta.

Vi borde tänka på en strategi att få upp dem medlemmar med mindre gårdar ett par nivåer. Stora lador och stora fält hjälper ju megamycket i derbyt. Skall vi ta en inventering? Vi kan ju gå ihop och hjälpa dem med minst lador att bygga ut dem.

Min lada är på 1950, silon 1850, och fälten är 124 i antal. Det jag borde göra är jobba på att uppgradera byn, där jag är på nivå 23 men dem flesta byggnaderna bara på nivå 21-22, dock alla med sex st platser. Tåget är också litet och långsamt. Sett från ett derby/kvartersperspektiv tycker jag att min gård måste hållas väldigt lågprioriterad - ingenting som förhindrar mig att ta dem största uppdragen med lastbilarna, t.ex.

Jag har inte så mycket lagringsutrymme i silo/lada, men tar ändå höga uppdrag, tex lastbilsuppdrag på 305 poäng. Så i mitt fall känner jag att jag inte heller behöver prioriteras :)

Ska tillägga att jag säljer alla uppgraderingssaker till silo och lada ENDAST till er i kvartet. Ser jag något sådant i tidningen så köper jag det, för att kunna sälja det till er sen. Jag uppgraderar inget själv för jag blir galen av att hamstra dessa grejer, ladan svämmar över :D

Jag är på!!!

Har 800 i ladan o känner att det funkar rätt bra till vad jag prioriterar. Är rätt lugn m byn också, alla platser, många snabba ställen, helt utökat tåg/platser i byn.

Försöker sälja till kvarteret men missar ibland o ta bort annonsen o har dessutom det kvar för 3 stjärnor eller vad det nu är (o gröna buskar som är så t som går o påverka mera). Säljer gärna allt till kvarteret!

vad förvånad jag blev att man bara kunde ta ett extrauppdrag.

om alla klarar sina uppdrag de tagit åt sig tror jag vi tar första platsen denna vecka.

Hej alla! I'm back in buissnes ;) har under min semestervecka bara kunnat ta två gruvuppdrag på 168 resp 258 poäng, men tänkte det var bättre än inget. Ska försöka ta mina andra tre idag, påbörjar ett 304 poängs med att samla ägg :)

Jag är också med att hjälpa lägre nivåmedlemmar att komma uppåt! Min lada å silo är runt 18-1900 så klarar mig där å byn rullar på aktivt och bra så kan göra mig av med det mesta materialet.

Min lada och silo ligger runt 8-900 så har inga större problem där även om det såklart vore skönt med ännu större ;)

Men jag skulle behöva utöka mitt fiskeområde! Har ökat en del men det är fortfarande svårt att få plats!

Jag har 625 i lada och 425 i silo. Ladan är den som jämt är full. Har otroligt liten by men jag är aldrig där för jag tycker den är trist! gör inga sådana uppdrag i derbyt heller så det kan ju kvitta att den är lite :)

Jag kör järnet med byn (42 besökare får plats nu, max för mig på nivån jag är på) och tycker den är bra eftersom man får grejer av besökarna :) Jag kör däremot sällan båtar/lastbilar så lägger hellre mina varor i byn än på dom sätten där man inte får så mycket tillbaka :)

jag gillar oxå byn, ger mycket xp och massor av prylar. Lastar typ aldrig lastbil, men båtarna brukar komma iväg fulla.

Liknande trådar

• Låst
IT & mobiler När jag går och lägger stänger jag oftast av mobilen på nätterna. Känner inget behov av att vara nåbar på nätterna. Händer det något... 7 8 9
Svar
160
· Visningar
6 203
Senast: Mineur
·
IT & mobiler Ni som har bredband på bundet avtal hos Tele2, kolla eran mail!! Det har gått en propp i huvet på nån chef på Tele2 för de tänker höja... 2
Svar
25
· Visningar
1 001
Senast: Enya
·
IT & mobiler Jag hittar inte det personliga valvet längre, det som hade en extra inloggning. Nån som känner igen? Har de avskaffat det och var finns...
Svar
0
· Visningar
158
Senast: Rosett
·
IT & mobiler Nu för tiden kan man ju styra nästan allt med mobilen, hur mycket av elektronik och annat i hemmet styr ni med telefonen? Vi kan... 2
Svar
34
· Visningar
983
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tittar in i ditt kök del 27
  • Vad gör vi? Del CCXII
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur