Jag är här, har inte varit inne på Buke (alltså forumet aka här och nu) på evigheter pga flytt, jobb dag & natt samt annhörig som varit illa sjuk. Nu skall jag väll se till att ta mig i kragen igen, tycker bara att det är lite patetisk att det är en sådan hets på ett så löjligt spel så att säga. Har inte alla här saker o göra i sin vardag liksom? Är man sjukskriven så visst men har man ett "större liv" med jobb, vänner, släkt och intressen så kommer ju hayday mer som en avslappning inför att gå o lägga sig eller när man hinner på bussen liksom. Borde inte vara ett problem.

Vad tycker ni är viktigast, att stå på pallen eller att vara i en hög liga? För min del så tycker jag det är roligare i en hög liga, man får göra ett uppdrag till och så många poäng som vi brukar ta så kommer vi alltid till den sista belöningen som vi alltså kommer få varje vecka. Och så är det najs o slippa se till o åka ner varannan vecka då såklart. Den veckan blir ju klurig o ta poäng för belöningar fast inte för många så att man inte hamnar bland de 3 sista (eller vem som nu åker ner).

Jag är här, har inte varit inne på Buke (alltså forumet aka här och nu) på evigheter pga flytt, jobb dag & natt samt annhörig som varit illa sjuk. Nu skall jag väll se till att ta mig i kragen igen, tycker bara att det är lite patetisk att det är en sådan hets på ett så löjligt spel så att säga. Har inte alla här saker o göra i sin vardag liksom? Är man sjukskriven så visst men har man ett "större liv" med jobb, vänner, släkt och intressen så kommer ju hayday mer som en avslappning inför att gå o lägga sig eller när man hinner på bussen liksom. Borde inte vara ett problem.
Alla får ju spela precis så mycket man vill. Både lite och mycket. Men i bukefalos supreme startade vi just för att vi som ville spela och satsa på derbyt skulle kunna göra det. Nu kommer jag inte ihåg om du är med i det kvarteret/vad du heter spelet. Men iaf har vårt kvarter vart tydliga med ända från början att vi satsar på derbyt och vill att våra medlemmar också gör det. Självklart kan man ha annat som kommer emellan ibland men vill man vara spela 10 min innan sovdags så är inte bukefalos supreme rätt kvarter :)

Vad tycker ni är viktigast, att stå på pallen eller att vara i en hög liga? För min del så tycker jag det är roligare i en hög liga, man får göra ett uppdrag till och så många poäng som vi brukar ta så kommer vi alltid till den sista belöningen som vi alltså kommer få varje vecka. Och så är det najs o slippa se till o åka ner varannan vecka då såklart. Den veckan blir ju klurig o ta poäng för belöningar fast inte för många så att man inte hamnar bland de 3 sista (eller vem som nu åker ner).
Jag håller med, självklart vill man hamna på pallen det är ju roligt. Men ser hellre vi tar alla hästskor och inte trillar ber en liga :) mycket roligare med fler uppdrag och mer belöningar!

Jag har börjat köra ny strategi i byn, skickar iväg alla som har 3 hus dom vill besöka, för att inte bli av med så mycket grejer och för att få bonusar snabbare :) förutom att jag som vanligt sätter dom som vill till present butiken där först för jag vill inte riskera att dom vill ha halsband eller andra smycken. Vill dom ha det åker dom ut :laugh:

Jag säljer ändå alltid för snabbt slut på mina grejer så det gör inget m lite färre besökare :D
Samma här, fast jag säljer det oftast inte till lastbilen eller båten, om jag inte har sånt uppdrag eller om det inte är evenemang. Då är det bybesökarna som får allt annars. Men det går fort när man har ett helt gäng som vill ha ex olika pizzor, då får man aldrig tillräckligt med ost :wtf:

Alla får ju spela precis så mycket man vill. Både lite och mycket. Men i bukefalos supreme startade vi just för att vi som ville spela och satsa på derbyt skulle kunna göra det. Nu kommer jag inte ihåg om du är med i det kvarteret/vad du heter spelet. Men iaf har vårt kvarter vart tydliga med ända från början att vi satsar på derbyt och vill att våra medlemmar också gör det. Självklart kan man ha annat som kommer emellan ibland men vill man vara spela 10 min innan sovdags så är inte bukefalos supreme rätt kvarter :)
Det är ju just det, jag är med i kvarteret för att jag gillar derbyna och att vinna lite "gratissaker", men hur hårt ska vi trycka på det? Tycker inte att jag har problem med uppdragen fastän jag mest spelar småstunder under dagen. Det jag däremot har problem med är oärliga spelare!..

Det är ju just det, jag är med i kvarteret för att jag gillar derbyna och att vinna lite "gratissaker", men hur hårt ska vi trycka på det? Tycker inte att jag har problem med uppdragen fastän jag mest spelar småstunder under dagen. Det jag däremot har problem med är oärliga spelare!..
Ja jag spelar inte heller hela tiden, jag har skola/praktik, men det blir ju på raster och på kvällarna, och jag har inga problem att hinna med mina uppdrag. Förstår att alla inte kanske kan spela "hela tiden" men tar man uppdrag man vet man klarar så går det. Är nog mest när man tar vatten över huvudet som man får det svårt. Och ja, oärliga spelare är ju ingen höjdare.

Den här nivån vi är på nu, tycke rjag inte vi behöver använda extra diamanter för att ta extra uppdrag, bara vi håller oss flytande i översta ligan så blir det ju bra med belöningar.

Det är diamantanvändandet jag är känslig för. Det skall verkligen inte kännas att man måste använda diamanter för att få fram stora uppdrag/hinna med stora uppdrag. Som det ser ut i högsta ligan måste man nästan göra så för att hamna i topp tre.

Om vi ser realistiskt till derbyt och vårt deltagande kan det vara läge att gå ner en division, vinna en topp tre plats på sju uppdrag, gå upp en liga, ta minimala uppdrag för att hamna sist, och gå ner igen för stt vinna, osv. Det tar lite planering och strategi men vi kommer ha svårt att hävda oss i högsta ligan och då bli det ändå aldrig så att vi får extra bonusar på slutet.

Om vi vill ha extra belöningar måste vi gå ner, tror jag. Det skall ju inte kännas som att man måste stressa och ta jätteuppdrag som man inte hinner med. Förvisso har vi ju Supreme för oss som satsar på derbyt men det är skillnad på att satsa på att vinna en "vinnbar" division med dem medel och tid vi har, och att vinna en division där alla använder diamanter, spelar 10 timmar om dagen, och har en lägstanivå på 80 för kvartersmedlemskap. Sådana är ju inte vi (som tur är!).

Men är alltså enbart de grejerna man får på pallplatsen viktiga tycker ni? Man får ju 8 belöningar på nivå 8, 7 på nivå 7 osv.

Tycker inte heller vi ska använda diamanter på löpande band. Inte ta extrauppdrag som standard heller. Men även om vi rensar alla under 300 första 3 dagarna o 280 nästa 3 dagar så innebär iaf inte det för mig att man inte får ta uppdrag under! Men rensar man inte så kommer ju inte nya m chans på högre :)

Det var en bra strategi, Connemara! Alltså, rensning efter en viss ordning. T.ex, allt under 300 på måndag, allt under 280 tisdag, allt under 260 onsdag, osv. Om man bara hinner spela lite på torsdag fredag lördag har man då ändå chans att spela ihop en del poäng.

Jag tycker verkligen inte att vi skall trycka på att diamanter måste användas för att få fram uppdrag snabbare. Det är då folk blir ovänner och verkligen börjar sura. Vi vill ju ha ett trevligt kvarter.

Håller absolut med att man skall kunna ta ett lågt uppdrag på måndag också, men då får man vara med på att folk rensar snabbt.

som jag skrev i chatten, tror inte att de som leder använder sig av mycket diamanter för att få de poäng de har för att vinna. Nu när vi är i elitligan så har vi 8 uppdrag om man klarar av att ta alla över 300 så är det minst 2400 poäng. Har man då ett kvarter med 30st i s¨å blir det 72000 poäng utan att använda diamanter.

Nu förstår jag att alla inte kan ta alla över 300, men är övertygad att man kan vinna utan diamanter.

Jag använder inte diamanter till derbyt mer än om jag ibland tar extrauppdrag.

Jag tycker som jag skrivit tidigare i chatten att vi ska
Rensa uppdrag tis, ons, tor allt under 300. Utom by 280 då många vill ha dem kvar.
Rensa fre, lör allt under 280
Ha max en 320 båt liggande samtidigt (inte många som tar dom)
Oavsett dag så får alla ta vilket uppdrag de vill, oavsett om det är båt på 320 eller vete på 89.

Nä absolut inte diamanter till o få fram uppdrag! Eller ja, vill man använda diamanter får man ju göra det såklart, jag har tex haft mycket tid denna veckan i ville göra ett extra uppdrag o tyckte jag hade råd m det.

Det var landet som föreslog följande rensning:
Tis-Tor alla under 300
Fre-Sön alla under 280

Det gillar jag! Vad tycker ni?

Måndag vad vill vi ha kvar då? Rensa alla under 200 kanske? Jag brukar faktiskt rensa även låga hjälpuppdrag o typ lastbilar, dvs sådan man kan få hjälp av kvarteret med o klara även höga poäng. Tycker vi är bra på o hjälpas åt så uppdragen blir klara :)

Sen undrar jag när alla vill att vi rensar båtar? Alltså när slutar ni ta båtuppdrag? Ska vi rensa alla båtar Fre-Mån?

Jag gillar mest grejorna som man får på poängskalan, inte så viktigt för mig att ha pallplats, men ju mer poäng man får ihop, ju fler grejer blir det.
Använder helst inte diamanter i onödan utan kan ta ett extra uppdrag de gånger man ser att det är realistiskt.
Sen så får man ju faktiskt kasta ett uppdrag och ta ett nytt om man har tagit i för mycket och inte hinner, bättre att göra det i tid så att man hinner de nya uppdragen istället. Jag tar aldrig båtar för jag hinner inte, men kan ta uppdrag där man samlar på sig material innan och sen bara kör i en tio minuter.
Strategi att gå upp och ner i ligorna har jag inga problem med, men någon får i såfall hålla koll på strategin. Tyvärr kan jag inte ta på mig det då jag är en katastrof när det gäller sånt.

Jag röstar också för rensning som connemara skriver. Men för min del Jan vi rensa alla båtar. Det är ju ett uppdrag som kräver tid, och mycket resurser. Jag lägger heller inte diamanter på extra uppdrag, och ingen ska känna sig tvingad att göra det.

På sista dagen (mån) kan vi ju rensa allt som inte går snabbt att fixa, typ vete gruva och by? Kan ju vara mer som går snabbt men kommer inte ihåg just nu :confused: jag blir ju oftast klar med mina under tors/fre så mig kvittar det.
Och självklart får folk ta lägre uppdrag, men man kan ju vara realistisk, ex så ger getmjölk och skörda tomater lika mycket poäng, men har olika lång tid på sig. Så om folk tänker efter, och planerar så tror jag många kan ta högre upodrag än dom tror :)

Dock tycker jag att om det är någon som bara vill ta 100poängs uppdrag kan byta kvarter. Det låter kanske elakt men känns onödigt att andra kämpar och vill ta så mycket som möjligt och så blir det lite poäng totalt pga det

Liknande trådar

• Låst
IT & mobiler När jag går och lägger stänger jag oftast av mobilen på nätterna. Känner inget behov av att vara nåbar på nätterna. Händer det något... 7 8 9
Svar
160
· Visningar
6 223
Senast: Mineur
·
IT & mobiler Ni som har bredband på bundet avtal hos Tele2, kolla eran mail!! Det har gått en propp i huvet på nån chef på Tele2 för de tänker höja... 2
Svar
25
· Visningar
1 004
Senast: Enya
·
IT & mobiler Jag hittar inte det personliga valvet längre, det som hade en extra inloggning. Nån som känner igen? Har de avskaffat det och var finns...
Svar
0
· Visningar
160
Senast: Rosett
·
IT & mobiler Nu för tiden kan man ju styra nästan allt med mobilen, hur mycket av elektronik och annat i hemmet styr ni med telefonen? Vi kan... 2
Svar
34
· Visningar
983
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Vilken hundras?
  • Guldfasanerna