Är du en aktiv hay day spelare som ger allt i derbyt? Vi gör alla uppdrag, vill du vara med så välkommen till: LINASDERBY
(Minst level 30)

eller så sparkar du ut alla, å får var och en som vill vara aktiv i derbyt söka in på nytt.
Radikalt på ett bra sätt. Jag var tidigare med i Bukefalos 2, ett skönt gäng där vi puttrade på och hade mysigt tillsammans. Men vår ledare hade lämnat kvarteret utan att utse medledare etc. Som sagt trevligt men helt utan chans i derbyt. Eller, fel, vi vann rookieligan och de runt om kring men kunde aldrig nå längre. Vad jag vill säga är att alla kvarter kanske inte kan ha samma inriktning?
Jag valde aktivt Bukefalos Supreme för at jag uppfattade er som ett kvarter som tycker det är kul att satsa i derbyt. Dom som inte vill vara så tävlingsinriktade finns det massor med kul alternativ för!!!
Jag vill absolut inte putta ut ngn, tvärtom - det finns kvarter för alla - det ska vara kul att vara med i Hay Day !

Hallå gott folk! Har pratat lite med fantasigården nu i chatten, och vi har funderar på hur vi skall bäst ordna med derbyt. Problemet är ju helt klart att vi har en del deltagare som är registrerade i derbyt men inte spelar. Vad tycker ni, kollektivt, att vi skall göra? Sparka ut dem? Hoppas att de kommer tillbaka snart? Be en bön till haydayguden?
Haydayguden skulle väl ordna så att de som varit inaktiva länge blev avregistrerade automatiskt? Tyckte att jag läste något om det? Själv är jag avbockad för att jag känner att jag inte hinner med alla uppdrag och då drar jag bara ner snittet, försöker hjälpa till om jag kan istället. Men som tidigare sagt i tråden får ni kasta ut mig om det behövs. :)

Haydayguden skulle väl ordna så att de som varit inaktiva länge blev avregistrerade automatiskt? Tyckte att jag läste något om det? Själv är jag avbockad för att jag känner att jag inte hinner med alla uppdrag och då drar jag bara ner snittet, försöker hjälpa till om jag kan istället. Men som tidigare sagt i tråden får ni kasta ut mig om det behövs. :)

Jo så är det. Men problemet är att en del är inne tillräckligt mycket för att spelet skall uppfatta dem som aktiva, så utan deras egna avregistering finns det inget vi kan göra.

Jag är tillbaka i derbyt men inte lika aktiv som förr utanför mina uppdrag. Bara säg till om jag ska lämna plats till ngn annan :)
Men det är ju precis lagom, connemaran! Så länge man gör vad man kan när man kan tycker jag inte att man skall behövs byta kvarter, bara man avregistrerar sig från derbyt när man vet att man inte kommer hinna med dem nio uppdragen.

Jag tycker den radikala idén kan vara bra nästa vecka. Jag har själv inte spelat sen årsskiftet men har vart ute från derbyt. Ska göra nytt försök att hinna spela nu och även vara med i derbyt. Jag kommer dock inte hinna så mycket mån-tors då jag har praktik och långa dagar. Men borde få ihop mina uppdrag ändå då jag brukar vara rätt snabb :)

Jag tycker den radikala idén kan vara bra nästa vecka. Jag har själv inte spelat sen årsskiftet men har vart ute från derbyt. Ska göra nytt försök att hinna spela nu och även vara med i derbyt. Jag kommer dock inte hinna så mycket mån-tors då jag har praktik och långa dagar. Men borde få ihop mina uppdrag ändå då jag brukar vara rätt snabb :)
Du får väl ta uppdrag där vi kan hjälpa dig, typ buskar eller lastbilar :)

Jag håller med om att det är bra att se vad som händer den här veckan och annars göra något radikalt.

Kan också vara nestor om det behövs, är inne alldeles för mycket ;)

Någon som vet om det räknas som minuspoäng om man tar uppdrag som sedan kastas utan att dra in några poäng?
Får man minuspoäng om man kastar uppdrag på tavlan med?
Försökte läsa mig till det men fick inget svar:confused:

Någon som vet om det räknas som minuspoäng om man tar uppdrag som sedan kastas utan att dra in några poäng?
Får man minuspoäng om man kastar uppdrag på tavlan med?
Försökte läsa mig till det men fick inget svar:confused:

Jag vet att vi får minuspoäng på rankningen när vi kastar uppdrag. Men tror inte att man får minus om du först tar ett uppdrag och sedan kastar det.

Man får inte minuspoäng men uppdraget är förbrukat och räknas som noll poäng. Alltså blir det ett uppdrag för noll poäng = färre poäng totalt i derbyt.

Man får inte minuspoäng men uppdraget är förbrukat och räknas som noll poäng. Alltså blir det ett uppdrag för noll poäng = färre poäng totalt i derbyt.

Jo det förstår jag ju att inte ger några poäng.
Men hittar ingen info att det ger minus att rensa bort uppdrag som ger lite poäng, tar för lång tid osv?
Jag är medledare och kollar ju gärna tavlan. :)

Jag vet att vi får minuspoäng på rankningen när vi kastar uppdrag. Men tror inte att man får minus om du först tar ett uppdrag och sedan kastar det.

Hmm vore ju bra att veta vad som gällerO_o
Har ju öppen visning där man kan se hur många uppdrag och poäng varje spelare tar in.

Jo det förstår jag ju att inte ger några poäng.
Men hittar ingen info att det ger minus att rensa bort uppdrag som ger lite poäng, tar för lång tid osv?
Jag är medledare och kollar ju gärna tavlan. :)
Som jag har förstått det så blir det inga minuspoäng i själva derbyräkningen för borttagna uppdrag, däremot får man sämre resultat i tävlingen om bästa derbykvarter i den stora sammanräkningen. Och förstår inte vad det spelar för roll om man ligger på plats 20000 eller 45000?

Liknande trådar

• Låst
IT & mobiler När jag går och lägger stänger jag oftast av mobilen på nätterna. Känner inget behov av att vara nåbar på nätterna. Händer det något... 7 8 9
Svar
160
· Visningar
6 263
Senast: Mineur
·
IT & mobiler Ni som har bredband på bundet avtal hos Tele2, kolla eran mail!! Det har gått en propp i huvet på nån chef på Tele2 för de tänker höja... 2
Svar
25
· Visningar
1 025
Senast: Enya
·
IT & mobiler Jag hittar inte det personliga valvet längre, det som hade en extra inloggning. Nån som känner igen? Har de avskaffat det och var finns...
Svar
0
· Visningar
173
Senast: Rosett
·
IT & mobiler Nu för tiden kan man ju styra nästan allt med mobilen, hur mycket av elektronik och annat i hemmet styr ni med telefonen? Vi kan... 2
Svar
34
· Visningar
987
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka