Healing i alla dess former

Healing är underbart!

Jag lever med en människa som är mycket kunnig inom det naturliga och det paranormala.
Healing går inte att förklara, jag kör mycket med chakrahealing på mig själv. Men har sett resultat av både distans healing, chakra healing med flera.

Jag har varit med om saker som gör att jag tror på att det är energier runt oss och att det finns paranormal aktivitet. Men jag var helt otroende fram tills för 6 år sen då jag fick uppleva saker i allra högsta grad som inte går att förklara. Däremot finns det väldigt mycket bluff inom den världen tyvärr, jag vet några stycken i hela landet som faktiskt kan det dem sysslar med, men ser många människor som hamnar hos de som försöker tjäna pengar på att lura människor.

En seriös healare lovar inte resultat, de lovar ingenting och dem behöver ingen information alls.

Och då förklarar du det oförklarade med flumtermen "paranormal aktivitet"? Suck.
 
Ojojoj! Fick feeeeeeling! Är det nån som kan heala mitt envetna nageltrång på höger fot? Stortån.
Lider troligen av chackraläckage. Borde gå barfota mer för att jorda mig. Och chackraflödesmassage! How could I forget?
Tycker det är jäkla onödigt och tråkigt att driva med någon såhär. Var och en må vara salig i sin tro. En fråga om healing...och "gänget" går igång :( Mycket tråkigt!
 
Vissa må vara saliga i sin tro och andra i kunskap är väl ändå en mer korrekt beskrivning?

Ja men det är väldigt tråkigt att det ska vara så svårt för många här att svara vettigt eller låta bli att svara i en sån här tråd. Varför måste man förringa, förminska, dumförklara och driva med folks funderingar såhär?? Samma sak varje gång healing eller annat liknande kommer upp :(
 
Ja men det är väldigt tråkigt att det ska vara så svårt för många här att svara vettigt eller låta bli att svara i en sån här tråd. Varför måste man förringa, förminska, dumförklara och driva med folks funderingar såhär?? Samma sak varje gång healing eller annat liknande kommer upp :(
Om någon påstår att en frisk häst har tre ben och lila fläckar och bäst matas med 100 lappar, skulle du låta bli att svara?
 
Ja men det är väldigt tråkigt att det ska vara så svårt för många här att svara vettigt eller låta bli att svara i en sån här tråd. Varför måste man förringa, förminska, dumförklara och driva med folks funderingar såhär?? Samma sak varje gång healing eller annat liknande kommer upp :(

Håller med om att: om man svarar bör man göra det vettigt. Att göra narr av är inte trevligt (även om ett av mina inlägg ligger på gränsen att göra narr av, om man väljer att tolka det så).
Men det ska ju inte heller stå oemotsagt och få presenteras som en sanning, när det är synnerligen dåligt belagt att fenomenet i egentlig bemärkelse existerar.
 
Tycker det är jäkla onödigt och tråkigt att driva med någon såhär. Var och en må vara salig i sin tro. En fråga om healing...och "gänget" går igång :( Mycket tråkigt!


Jag avser inte att driva med en enskild person, utan fenomenet. Jag har på allvar fått tips av en kollega med kristaller i blomkrukorna om att gå barfota på jobbet för att jorda mig och stoppa mitt chackraläckage. Samma person hävdar att cancer och alla andra sjukdomar bara sitter i huvudet.
Jag är lite less på det, helt enkelt.
Att jag tillhör ett gäng var ny info, men det känns ju lite coolt att vara gängmedlem, kontorsråtta och GOD MOR på samma gång. Tänker närmast på Gemma i samcro.
 
Ny här på Bukefalos men har läst här lite till och från under ett par års tid. Men nu skulle jag vilja höra era erfarenheter kring det här med healing. Både närvarande healing och på distans.
Tankar, erfarenhet, vad tycker ni om det? Är det något som bara fungerar för vissa eller kan alla ta emot och påverkas av healing? Hur blir man en healer?

KRAM

Healing har väl effekt genom placebo rimligen, och för att det ska funka måste man tro på det, plus att du kan ju aldrig få mer effekt än placeboeffekten, den kan ju inte bota allt (även om den är rätt kraftfull, och det varierar en del mellan olika personer hur känslig man är för placebo).

Man blir väl rimligen healer genom att lära sig och ha fallenhet för att skapa placeboeffekter.
 
Men då funkar det inte så bra på dig om man läser din andra tråd.

Jag skrev inte någonstans att det botar, det lindrar däremot defintivt mina problem. Men det är inte meningen att healing ska byta ut medicinska vägar, det är ett alternativ hjälp. Jag har ingen som helst energi att bråka, min upplevelse av healing är positiv och resten av den alternativa världen.
 
Det håller jag med om. Det där var ett elakt inlägg. Riktigt taskigt.

(Jag tycker däremot inte att det är elakt att bemöta healing i allmänhet, som också görs i tråden. Idén att just nyandligt flum ska få stå oemotsagt är främmande för mig.)

Sådärja, nu kan du och @mandalaki och alla som hurrar sluta med er "förklädda mobbning".

Jag tycker inte heller att det är elakt att bemöta healing, men jag tycker det är jäkligt otrevligt att göra narr av andras frågor. Läste du att jag skrev just det?
 
Sådärja, nu kan du och @mandalaki och alla som hurrar sluta med er "förklädda mobbning".

Jag tycker inte heller att det är elakt att bemöta healing, men jag tycker det är jäkligt otrevligt att göra narr av andras frågor. Läste du att jag skrev just det?
Vad snackar du om? Jag reagerade på ett jävligt lågt inlägg mot någon som har svåra grejer att tampas med. Hur kan det vara mobbing?
 
Sådärja, nu kan du och @mandalaki och alla som hurrar sluta med er "förklädda mobbning".

Jag tycker inte heller att det är elakt att bemöta healing, men jag tycker det är jäkligt otrevligt att göra narr av andras frågor. Läste du att jag skrev just det?
Du tar åt dig.

Jag noterar att i varje tråd om den här typen av nyandliga fenomen, så bemöts kritik av fenomenet som om just den kritiken vore en alldeles särskild sorts respektlöshet, på ett sätt som jag inte känner igen när andra frågor diskuteras. Den "respekt", eller vad det är, som tydligen många tycker att man bör visa mot just nyandliga företeelser, är rätt obegriplig för mig. Jag ser inget skäl att låtsas att jag respekterar humbug och jag ser just sådant humbug som något av ett problem i samhället. Samtidigt som just det faktum att vi pratar om humbug, gör att mer grundliga och seriösa analyser ofta känns överflödiga och bortkastade. Men det finns ju några som orkar, och jag tycker att det är bra att de orkar. De personerna bidrar väldigt bra till allmänbildningen här i världen med sina inlägg.

(Det inlägg som @mandalaki svarade på, tyckte jag dock inte var ett exempel på sådan kritik, utan något annat, som faktiskt var olämpligt.)
 

Liknande trådar

Relationer Hejhopp. Bönar och ber efter nått svar från någon klok människa med lite livs erfarenhet. Har visserligen lite själv betoning på lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 873
Senast: Mabuse
·
Skola & Jobb För tillfället jobbar jag 25% och tycker jobbet är skittråkigt. Jag sitter och tittar på klockan medan jag jobbar och räknar ner tiden...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
23 207
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 421
Senast: Hazel
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 429
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Kön kattungar 4st
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp