Healing i alla dess former

Du tar åt dig.

Jag noterar att i varje tråd om den här typen av nyandliga fenomen, så bemöts kritik av fenomenet som om just den kritiken vore en alldeles särskild sorts respektlöshet, på ett sätt som jag inte känner igen när andra frågor diskuteras. Den "respekt", eller vad det är, som tydligen många tycker att man bör visa mot just nyandliga företeelser, är rätt obegriplig för mig. Jag ser inget skäl att låtsas att jag respekterar humbug och jag ser just sådant humbug som något av ett problem i samhället. Samtidigt som just det faktum att vi pratar om humbug, gör att mer grundliga och seriösa analyser ofta känns överflödiga och bortkastade. Men det finns ju några som orkar, och jag tycker att det är bra att de orkar. De personerna bidrar väldigt bra till allmänbildningen här i världen med sina inlägg.

(Det inlägg som @mandalaki svarade på, tyckte jag dock inte var ett exempel på sådan kritik, utan något annat, som faktiskt var olämpligt.)
Ingen har bett dig respektera "humbug", men man kan visa respekt för människor som har frågor om det...eller t.o.m anser sig ha erfarenhet av det.
 
Ingen har bett dig respektera "humbug", men man kan visa respekt för människor som har frågor om det...eller t.o.m anser sig ha erfarenhet av det.
Och vad hade du för synpunkter på mig? Jag har inte skrivit en rad om healing i tråden. Och inte gillat ett enda inlägg utom @Petruska s svar till mig. Det jag skrev handlade om ett påhopp på en utsatt person. Vad har du emot det?
 
Ingen har bett dig respektera "humbug", men man kan visa respekt för människor som har frågor om det...eller t.o.m anser sig ha erfarenhet av det.
Att ha respekt för människor behöver inte innefatta att tro på samma saker som de. Det är tvärtom svårt att se hur det skulle kunna genomföras, måste jag då med judar tro som de och med hinduer tro som de?

Att ha respekt för människor är inte heller att stötta dem i deras villfarelser och att skydda dem från verkligheten.

(Jag har själv erfarenhet av "healing"! Det funkade! :D)
 
Ny här på Bukefalos men har läst här lite till och från under ett par års tid. Men nu skulle jag vilja höra era erfarenheter kring det här med healing. Både närvarande healing och på distans.
Tankar, erfarenhet, vad tycker ni om det? Är det något som bara fungerar för vissa eller kan alla ta emot och påverkas av healing? Hur blir man en healer?

KRAM
Jag är splittrad. Jag har sett folk som jag tycker lurar andra och ibland kan det bli rentav farligt när man säger sig kunna bota sjukdomar. Eller en person som menade att cancer kommer pga att man tänkt så mkt negativa tankar och bara man tänker positiva tankar så försvinner den. Helt utan mediciner eller annat.

Men samtidigt så tror jag att det i vissa sammanhang kan finnas ett syfte av healing etc. Dvs det finns säkert personer som tror på detta och därigenom känner sig friskare.
Jag har också upplevt en del övernaturliga saker dock inte healing vilket gör att jag inte vill förkasta allt och säga att det alltid är av ondo. Men- när jag haft bekanta som har svåra sjukdomar skulle jag definitivt aldrig råda någon att låta bli "skolmedicin" och bara gå på healing etc.
 
Och det stör dig för att...?
Eller glöm det, hela tråden stör uppenbarligen.
Att ni orkar...

Nej, jag undrar varför man skriver ett sånt inlägg, du är inte ensam om det. Jag fattar inte varför, och tänkte att eftersom du skrev det så kanske du har insikt i varför man skriver ett sånt inlägg.

Det stör mig inte, det gör mig konfunderad och nyfiken. Och du verkade vara en bra person att fråga för att få veta.
 
Jag brukar inte skriva så, men nu kände jag för det, helt enkelt.
Kanske valde jag det framför att skicka det inlägg jag tänkte skicka?
Ni får väl spekulera fritt om det känns nödvändigt :)
 
Jag brukar inte skriva så, men nu kände jag för det, helt enkelt.
Kanske valde jag det framför att skicka det inlägg jag tänkte skicka?
Ni får väl spekulera fritt om det känns nödvändigt :)

Men vad är då poängen? Skulle det inte vara mer intressant för andra läsare om du skrivit ett inlägg om frågan? Ett inlägg som "Du har PM!" har ju ingenting med något att göra.
 
@LadyCovergirl - det skulle det säkert. Blir ju mer att hacka på och jag känner att jag fått min beskärda av det.

Hur kan det ens vara intressant föf er att påpeka?
Ni får inte in mig i någon vidare diskussion.
 
Men vad är då poängen? Skulle det inte vara mer intressant för andra läsare om du skrivit ett inlägg om frågan? Ett inlägg som "Du har PM!" har ju ingenting med något att göra.

Jag förstår bra att man inte vill skriva om eventuella erfarenheter av healing här...
Och om nu @GotAsecret aviserade i forumet att hon skickat PM är det väl inget att bry sig om. Finns andra saker att lägga energi på.
 

Liknande trådar

Relationer Hejhopp. Bönar och ber efter nått svar från någon klok människa med lite livs erfarenhet. Har visserligen lite själv betoning på lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 748
Senast: Mabuse
·
Skola & Jobb För tillfället jobbar jag 25% och tycker jobbet är skittråkigt. Jag sitter och tittar på klockan medan jag jobbar och räknar ner tiden...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
22 846
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 937
Senast: Hazel
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 372
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp