Healing i alla dess former

Folk reagerar nog för att det blir som att du visar var du står i frågan men vägrar diskutera det.
Fast det förvånar mig inte att man inte vill diskutera det. Jag tycker healing är total BS men OM jag hade trott på det hade jag nog inte heller orkat ta såna här diskussioner här inne. Precis som att jag är feminist men inte orkar diskutera feminism på Flashback. Typ så.

Jag tycker ärligt talat sidospåret "varför skriva i tråden att du PM:at" känns lite onödigt.
 
Fast det förvånar mig inte att man inte vill diskutera det. Jag tycker healing är total BS men OM jag hade trott på det hade jag nog inte heller orkat ta såna här diskussioner här inne. Precis som att jag är feminist men inte orkar diskutera feminism på Flashback. Typ så.

Jag tycker ärligt talat sidospåret "varför skriva i tråden att du PM:at" känns lite onödigt.
Nej det förvånar inte mig heller. Snarare förvånar det mig att folk försöker diskutera det här. Lär finnas bättre platser på internet för det.
 
Men jisses. Jag har skrivit i trådar när jag PM:at. I mitt fall handlade det om att jag skickat PM och behövde få svar och jag sett att personen varit inne. I samtliga fall har den jag PM:at tackat för shout outen eftersom de antingen inte sett att de har PM eller så har de läst men glömt att svara.

Det är inget jättemysterium det hela tycker jag.
 
Nej det förvånar inte mig heller. Snarare förvånar det mig att folk försöker diskutera det här. Lär finnas bättre platser på internet för det.
Fast frågan är fri, och alla har inte varit här i många år och insett att just "alternativa metoder" inte är något man diskuterar här.
Det är nog inte TS som är fel ute gällande att fråga här...det är nog någon annan...
 
Jag tycker det är jäkligt otrevligt att dessa healers och medium och allt vad det är lurar utsatta människor på pengar. Och att det finns folk som försvarar detta.

Och bland den värsta sorten hittar man de som faktiskt stenhårt tror på sin healing och att det faktiskt kan lindra eller bota allvarliga sjukdomar som egentligen kräver läkarvård. Det är tyvärr inte så ovanligt att healers säger att mediciner inte längre kommer behövas eller att läkarna har fel.
Jag tror inte att de medvetet luras, jag tror inte att de är elaka människor som vill sko sig på andraspråk. Men precis som religiösa botare som kan fördriva allt ont och dess kusiner genom handpåläggning lever de I en värld där deras tro är rätt och sann.
Jag står precis lika frågande inför energier och handpåläggning som magiska kristaller och detoxification.


(ja, det finns den typen av nästintill fanatiska människor i många områden. Men ett dåligt beteende ursäktar inte ett annat, och dåligt omdöme är dåligt oavsett)
 
Idag snackar man om healers, hund eller hästpratare, förr pratade man om bondfångare, är det inte samma fenomen. Ett sätt att klå godtrogna på pengar?
 
Idag snackar man om healers, hund eller hästpratare, förr pratade man om bondfångare, är det inte samma fenomen. Ett sätt att klå godtrogna på pengar?
Nåt sånt ja. Sen tror jag att hälften av utövarna faktiskt tror på det själva också. Jag vet inte vilken typ som är värre...
 
Nåt sånt ja. Sen tror jag att hälften av utövarna faktiskt tror på det själva också. Jag vet inte vilken typ som är värre...

Fast jag tycker nog att man som människa beter sig värre om man medvetet lurar medmänniskor än om man är okunnig, ignorant och vägrar ta till sig kunskap.

Båda grupperna är dock mycket dåliga för samhället i helhet.
 
Fast jag tycker nog att man som människa beter sig värre om man medvetet lurar medmänniskor än om man är okunnig, ignorant och vägrar ta till sig kunskap.

Båda grupperna är dock mycket dåliga för samhället i helhet.
Jo så tycker jag också. Jag tänkte främst på att den ena gruppen är rent elaka och den andra kan bli snudd på farlig eftersom de faktiskt själv tror på allt det där. Jag tänker att en som själv tror på skiten kan dra det hela mycket längre.
 
Jag brukar inte skriva så, men nu kände jag för det, helt enkelt.
Kanske valde jag det framför att skicka det inlägg jag tänkte skicka?
Ni får väl spekulera fritt om det känns nödvändigt :)

Om du själv inte vet varför du skriver det du skriver eller vad du menar med dina inlägg, så verkar det optimistiskt att någon annan skulle komma på det. Skulle jag säga.

Men svaret på frågan varför man skriver inlägg om att man skickat pm är alltså att det vet inte ens de som skriver dem, inläggen är ett resultat av att man helt plötsligt känner för det av för en själv okänd anledning, och börjar posta inlägg man inte själv förstår poängen med. Det låter nästan lite obehagligt, man får kanske vara tacksam att det inte står värre saker i såna helt impulsstyrda inlägg, som man inte själv förstår meningen med eller kan förklara, än att man skickat pm. O_o
 
Nåt sånt ja. Sen tror jag att hälften av utövarna faktiskt tror på det själva också. Jag vet inte vilken typ som är värre...
Sedan är ju både det tragiska och det naturliga att folk greppar efter det sista halmstrået när tiden börjar rinna ut.
Med exempelvis en dödlig sjukdoms dom hängande över sig är det nog lätt att desperat söka och falla i de gropar vissa gräver.
 
Om du själv inte vet varför du skriver det du skriver eller vad du menar med dina inlägg, så verkar det optimistiskt att någon annan skulle komma på det. Skulle jag säga.

Men svaret på frågan varför man skriver inlägg om att man skickat pm är alltså att det vet inte ens de som skriver dem, inläggen är ett resultat av att man helt plötsligt känner för det av för en själv okänd anledning, och börjar posta inlägg man inte själv förstår poängen med. Det låter nästan lite obehagligt, man får kanske vara tacksam att det inte står värre saker i såna helt impulsstyrda inlägg, som man inte själv förstår meningen med eller kan förklara, än att man skickat pm. O_o

...och varför skrev du det här inlägget @Mabuse ? Förstår du meningen med det, eller kan du förklara det? Impulsen som styr?
 
...och varför skrev du det här inlägget @Mabuse ? Förstår du meningen med det, eller kan du förklara det? Impulsen som styr?

Eh, ja? Meningen med inlägget var att 1) peka på att om man själv inte vet varför man gör som man gör är det optimistiskt att tro att random bukeanvändare skulle lyckas bättre och 2) sammanfatta den förklaring jag fick och fundera på vad det innebär.

Jag tänker (hoppas) att det vanliga är att man har någon idé om vad som är poängen med ens inlägg, att man på ren impuls postar inlägg vars innehåll saknar mening för en själv får man väl hoppas är ovanligt. Det låter som sagt obehagligt att vara så impulsstyrd att man gör saker man inte efteråt kan förklara eller förstår meningen med. :cautious:
 
Eh, ja? Meningen med inlägget var att 1) peka på att om man själv inte vet varför man gör som man gör är det optimistiskt att tro att random bukeanvändare skulle lyckas bättre och 2) sammanfatta den förklaring jag fick och fundera på vad det innebär.

Jag tänker (hoppas) att det vanliga är att man har någon idé om vad som är poängen med ens inlägg, att man på ren impuls postar inlägg vars innehåll saknar mening för en själv får man väl hoppas är ovanligt. Det låter som sagt obehagligt att vara så impulsstyrd att man gör saker man inte efteråt kan förklara eller förstår meningen med. :cautious:

Håhhå! :crazy:
 

Liknande trådar

Relationer Hejhopp. Bönar och ber efter nått svar från någon klok människa med lite livs erfarenhet. Har visserligen lite själv betoning på lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 748
Senast: Mabuse
·
Skola & Jobb För tillfället jobbar jag 25% och tycker jobbet är skittråkigt. Jag sitter och tittar på klockan medan jag jobbar och räknar ner tiden...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
22 856
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 944
Senast: Hazel
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 375
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Diarré
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp