Hej vännen

Sv: Hej vännen

tss.... som alla säger till mig... leta inte efter kärleken så hittar den dig.. vadåååå.... har inte letat på 20 år å den har banne mig inte hittat mig heller så:crazy:
mig gör det inget om jag blir kallad gullet, älskling,whatever....gör dom det med glimten i ögat är det väl ok... hade dom menat det hade det ju varit än bättre..... jag säger sånt med glimten i ögat till dom som jag vet förstår det.. på rätt vis... jag börjar ju inte direkt på första svaret i en kontakt annons "tjena gullet"... eller... jag kanske har gjort det ja... /s :D
 
Sv: Hej vännen

Givetvis gäller samma sak för män :confused:

Det är inte jag som gör gällande att män och kvinnor är väsensskilda och därför omöjliga att förstå. Tvärtom.

Och (kan inte fatta att jag måste förklara detta) samma gäller för kvinnor som för män: man får ha hyfs, etikett och lite fingertoppskänsla för vad man kan kalla folk för. Och om de inte uppskattar ett visst smeknamn så ber om man ursäkt och backar.

Gäller liksom män som kvinnor.

Jag gjorde en sådan miss en gång - på jobbet har vi ofta haft en jargong som är lite åt "tjena gullet"-hållet, och en gång skrev jag nåt liknande på jobbchatten till en person som tydligen inte var med på tåget. Han svarade med "det var lite över gränsen" och då bad jag om ursäkt och sa aldrig mer något liknande till honom. Jag tyckte det var hemskt pinsamt, det här är många år sen nu, och jag är så glad att han bara sa till på en gång så det aldrig hann bli värre. Vi jobbade ihop i ca 2 år efter det här utan problem, och när jag lärt känna honom mer förstod jag att han var sådan mot alla, han skojade inte på det sättet.
Det var ju jag som missbedömde situationen, sa förlåt och gjorde inte om det.

"Vännen" vet jag inte riktigt vad jag tycker om faktiskt... kan både se det som gulligt och lite översittaraktigt. Beror jättemycket på person och situation.
 
Sv: Hej vännen

Usch då! Men det finns fler fiskar i havet, inte deppa ner dig för någon du bara träffat nån gång!

Nä, men tycker det är så surt. Menar ingen vad den säger, eller??? Jag vill ju (kunna) tro att en man menar vad han säger!:crazy:
 
Sv: Hej vännen

Nä, men tycker det är så surt. Menar ingen vad den säger, eller??? Jag vill ju (kunna) tro att en man menar vad han säger!:crazy:


Jo , en del gör det ..men inte de flesta som är i nätdejtingsvängen

..min Plutt ;) ..menar allt han säger o lite till..Men det var ju av en händelse bara som vi träffades
 
Sv: Hej vännen

Usch och tvi vad surt!!!

Skickade nyss ett sms. Frågade om läget och skrev lite om vad som händer här. Slutade med "solen skiner iaf :) Ha en bra dag! Kram"

Fick genast svar:

"Härligt väder!! Kram"

Varken mer eller mindre... Han torde iofs vara på jobb (eget enmansföretag) ...men ett SÅ kort svar :mad: Gör bara ont i magen och gör definitivt ingenting bättre iaf.

Vad gör jag nu? Struntar i allt? Agerar i tron att han vill hålla kontakten, som han sade i onsdags? Agerar i tron att han vill komma hit och hälsa på mig? Berättar att jag noterat kort ton, och frågar om han ändrat sig?
 
Senast ändrad:
Sv: Hej vännen

Hade jag fått samma sms hade jag nog tolkat det som att han försöker vara trevlig, men inte intresserad. Svaret han gav är neutralt, lite avvisande, men ändå artigt att svara tillbaka. Ledsen för din skull, men mitt råd är att glömma och gå vidare tyvärr... Det FINNS bra män (även om jag inte hittat han själv än;) ), bara att låta dem hitta dig istället:)
 
Sv: Hej vännen

Jag skulle låta det vara och fortsätta koncentrera mig på mitt liv och andra intressanta personer.

Ni har setts en gång, slängt upp lite förslag i luften, inte lovat varandra något. Så jag skulle varken agera, agera, berätta eller fråga. Om du vill ha ett annat sätt/ annan kommunikation från honom, ge honom chansen att agera så. Det måste han komma fram till själv. Får du inte den kommunikationen av honom du hoppas på och beter han sig inte på ett sätt du skulle önska, släpp det och gå vidare. Kanske han kommer tillbaka, kanske inte, men gör du roliga saker för dig själv och med dina vänner så har du iallafall inte suttit hemma och deppat över en kille du träffat en gång :)
 
Senast ändrad:
Sv: Hej vännen

..alltså jag skulle faktiskt fråga om jag var osäker..
..du grabben, ska vi ses nångång eller inte ...vill bara veta om jag ska gå vidare eller nåt, gillar dig men gillar mig själv bättre ...typ...
 
Sv: Hej vännen

Jag skulle låta det vara och fortsätta koncentrera mig på mitt liv och andra intressanta personer.

Ni har setts en gång, slängt upp lite förslag i luften, inte lovat varandra något. Så jag skulle varken agera, agera, berätta eller fråga. Om du vill ha ett annat sätt/ annan kommunikation från honom, ge honom chansen att agera så. Det måste han komma fram till själv. Får du inte den kommunikationen av honom du hoppas på och beter han sig inte på ett sätt du skulle önska, släpp det och gå vidare. Kanske han kommer tillbaka, kanske inte, men gör du roliga saker för dig själv och med dina vänner så har du iallafall inte suttit hemma och deppat över en kille du träffat en gång :)

Du har så rätt så!!

Blir bara så vansinnigt irriterad på att folk (han i det här fallet) slänger ur sig en massa saker som dom ändå inte menar fullt ut. Inte hade jag behov av att, efter 1 timmes snack, få höra att han vill komma och hälsa på mig någon helg. Jag gillade att han sade det, för jag hade gärna träffat honom igen, men jag hade lika bra nöjt mig med "Tack för en trevlig date. Vi hörs vidare", typ.
...men det är väl det där med att äta kakan och ha den kvar... Bra att "försäkra" sig om att ha mig kvar på tråden ifall han inte träffar någon intressantare - vilket han säkert gjort nu.

Håller med dig i din tråd "Jag förstår mig inte på (vissa...de flesta) män"
 
Sv: Hej vännen

Blir bara så vansinnigt irriterad på att folk (han i det här fallet) slänger ur sig en massa saker som dom ändå inte menar fullt ut.

"Tack för en trevlig date. Vi hörs vidare"

Men alltså, du suger ju tolkningar ur varenda stavelse som någon man råkar yttra till dig. Det är klart att du inte kan bli annat än besviken. Du gör ju det hela på plågsammast möjliga vis för dig själv.

Hade han sagt som du skriver, hade du med stor sannolikhet startat en tråd som handlade om vad "vi hörs vidare" egentligen betyder.

Varför blir ens lite besviken över att det inte blir något med en person vars agerande du är missnöjd med från första stund? Och från första stund försöker tolka för att du själv ska bete dig på sätt som leder till önskad respons från honom?

Jag förstod till fullo frågorna tidigare i tråden, om vilken sorts relation du vill ha, osv, men det märktes ju att du själv överhuvudtaget inte såg kopplingen.
 
Sv: Hej vännen

Men alltså, du suger ju tolkningar ur varenda stavelse som någon man råkar yttra till dig. Det är klart att du inte kan bli annat än besviken. Du gör ju det hela på plågsammast möjliga vis för dig själv.

Hade han sagt som du skriver, hade du med stor sannolikhet startat en tråd som handlade om vad "vi hörs vidare" egentligen betyder.

Varför blir ens lite besviken över att det inte blir något med en person vars agerande du är missnöjd med från första stund? Och från första stund försöker tolka för att du själv ska bete dig på sätt som leder till önskad respons från honom?

Jag förstod till fullo frågorna tidigare i tråden, om vilken sorts relation du vill ha, osv, men det märktes ju att du själv överhuvudtaget inte såg kopplingen.

Frågorna hade ingenting med det jag ville ha ut av tråden att göra.

...och jag är som jag är. Jag jobbar på att bli bättre. Det är SVÅRT! Jag väljer inte aktivt att vara en sån som gör det besvärligt för mig själv pga mina egna tankar, så därför är det onödigt att "skälla" på mig för det.

Jag vill bli bättre, jag frågar råd av sådana som redan är (mycket) bättre :(
 
Sv: Hej vännen

...och jag är som jag är. Jag jobbar på att bli bättre. Det är SVÅRT! Jag väljer inte aktivt att vara en sån som gör det besvärligt för mig själv pga mina egna tankar, så därför är det onödigt att "skälla" på mig för det.

Jag vill bli bättre, jag frågar råd av sådana som redan är (mycket) bättre :(

Har du kollat upp vad som händer med oss när kroppen släpper ut mer oxytocin? :) Kan vara kul att läsa på lite. Dels så sägs det att vi kan bli lite OCD när oxytocinnivåerna höjs, och sedan reagerar kvinnor och män olika på höjda oxytocinnivåer resp sänkta dopamin(?)nivåer. Kvinnor och män har lite olika triggers till höjda oxytocinnivåer också, kvinnor främst genom närhet och kommunikation. så det finns fysiska andledningar till att folk knyter an till personer snabbt och blir lite OCD och koko. ;) kemi :D

lär dig förstå vad som är en "kick" och vad som är rationellt hos dig själv så kanske du kan ge dig själv en brejk :)
 
Sv: Hej vännen

Jag skulle anta att han inte var intresserad. Sen skulle jag gå vidare. Hör han av sig sen och vill nåt, fine. Men jag skulle inte vänta.
 
Sv: Hej vännen

Jag skulle anta att han inte var intresserad. Sen skulle jag gå vidare. Hör han av sig sen och vill nåt, fine. Men jag skulle inte vänta.

Har Feng Shuiat mobilen på vår sms-konversation och har tagit bort honom som favorit på mp, för att jag inte genast ska se om han är inne. Kollar på nya killar och har fått trevlig kontakt med en nu under kvällen. Känns bättre nu :)
 
Sv: Hej vännen

Har Feng Shuiat mobilen på vår sms-konversation och har tagit bort honom som favorit på mp, för att jag inte genast ska se om han är inne. Kollar på nya killar och har fått trevlig kontakt med en nu under kvällen. Känns bättre nu :)

Gôtt :) .....
 

Liknande trådar

Relationer Jag har efter några terminer i skolan äntligen hittat en person som är otroligt lik mig och jag tyckte vi fick en bra connection. Hur...
Svar
11
· Visningar
774
Senast: Lingon
·
Relationer Jag har haft några vänner genom åren som ägnar sig åt att ställa in, avboka eller omboka träffar, ibland med kort varsel. Jag funderar...
14 15 16
Svar
313
· Visningar
10 867
Senast: Saeta
·
Hästmänniskan Hej, ridlärare (27 år) här. Hoppas att detta är okej att fråga här, annars får ni säga till, vet inte vilket annat forum man kan vända...
Svar
2
· Visningar
681
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 730
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp