Apropå hemgjort etc är det någon som har tips på nån liten bra bok man kan ha med sig när man är ute och samlar örter får gärna finnas recept och "den är bra för att..."
 
Jag är lite rädd för explosioner med jäsning, men det är kanske överdrivet? Låter klart värt ett försök med fläderskumpa annars ju!
 
Uuuäck!! Fy fan vad äcklig syrenlikören var!

Däremot tyckte sonen att den var jättegod så den kommer nog till användning iallafall.

HUr länge rekomenderar ni att granskottssirapen står. Och gonar sig? Och hur fÅr man bort själva skotten sedan, det är ju nu både grynigt och väldigt trögt.
 
Uuuäck!! Fy fan vad äcklig syrenlikören var!

Däremot tyckte sonen att den var jättegod så den kommer nog till användning iallafall.

HUr länge rekomenderar ni att granskottssirapen står. Och gonar sig? Och hur fÅr man bort själva skotten sedan, det är ju nu både grynigt och väldigt trögt.

Likören behöver stå minst till jul för att bli god :p
 
Uuuäck!! Fy fan vad äcklig syrenlikören var!

Däremot tyckte sonen att den var jättegod så den kommer nog till användning iallafall.

HUr länge rekomenderar ni att granskottssirapen står. Och gonar sig? Och hur fÅr man bort själva skotten sedan, det är ju nu både grynigt och väldigt trögt.
Tyckte jag läste mig till att sirapen skulle stå ca fyra veckor men är inte helt säker.
Sen silas. Kan tänka mig att det behöver stå i silen ett litet tag just för att det är väldigt trögt att komma genom.

Tyvärr hinner jag nog inte med sirapen jag, hamnade på BB istället för att kunna plocka granskott :p
 
Tyckte jag läste mig till att sirapen skulle stå ca fyra veckor men är inte helt säker.
Sen silas. Kan tänka mig att det behöver stå i silen ett litet tag just för att det är väldigt trögt att komma genom.

Tyvärr hinner jag nog inte med sirapen jag, hamnade på BB istället för att kunna plocka granskott :p

Det får nog räknas som giltigt förfall ;) Grattis till bebis :)
 
Tyckte jag läste mig till att sirapen skulle stå ca fyra veckor men är inte helt säker.
Sen silas. Kan tänka mig att det behöver stå i silen ett litet tag just för att det är väldigt trögt att komma genom.

Tyvärr hinner jag nog inte med sirapen jag, hamnade på BB istället för att kunna plocka granskott :p

Grattis!! Jag som läste BB som Bed & Breakfast.....men så lugnt och skönt är det ju knappast att få barn :D;)
 
Haha :laugh:
Bed&breakfast hade allt varit nåt det! :up::p

Va, fick du vare sig säng eller frukost?! O_o

Min mamma talade alltid om hur underbart det var med ostmackan och teet efter förlossningen. Jag ärvde inte familjens gen för fika kan vi säga ;) Fast jag tror hon var rätt nöjd med att ha fått ut mig också :D :heart
 
Va, fick du vare sig säng eller frukost?! O_o

Min mamma talade alltid om hur underbart det var med ostmackan och teet efter förlossningen. Jag ärvde inte familjens gen för fika kan vi säga ;) Fast jag tror hon var rätt nöjd med att ha fått ut mig också :D :heart
Hehe jodå både säng och frukost har jag fått på detta b&b :p
Fika också, lyxigt!
Tänk om man fick checka ut snart också :D
 
Någon här som har gjort fläderchampange och har tips på hur jag enklast får upp alkoholhalten?

Och dessa citroner folk envisas med att ha i fläderrecept, behövs de?

Frågade sambon igår vart fläderbusken var, inte konstigt att jag missat den då det var ett träd och ingen buske!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp