Bukefalos 28 år!

Hemligt brev ang otrohet

Sv: Hemligt brev ang otrohet

Vad mina inlägg handlade om då var det här:



Är det alltså vad tråden fortfarande handlar om - de fall då ena parten aktivt letar permanent älskarinna? Jag diskuterar otrohet i allmänhet nu.

Ja, naturligtvis syftar jag på otrohet i allmänhet jag med. 'Plötsligt händer det' är fortfarande en möjlighet/risk för alla hävdar jag. Oavsett överenskommelser eller vädring av ställningstagande inför varandra, oavsett löften.
 
Sv: Hemligt brev ang otrohet

Plötsligt händer det är just vad jag ofta skrivit i otrohetstrådar.

Men eftersom jag gissade att ditt Då skulle det ju inte kunna hända vissa i sina förhållanden inbegrep även mig så ville jag reda ut vilket extremfall det var som jag inte tror skulle hända mig.
 
Sv: Hemligt brev ang otrohet

Men jag blir så trött .. Vadå gammaldags och torr? Vad har det med något att göra?

Jag har inte framhållit mitt förra förhållande som häftigt och cool, jag har bara berättat hur det var. Snarare var det väl han och jag som var gammaldags eftersom vi utgick från att vi var ihop och då var inga andra iblandade.

Jag lånade bara din knapp. Mitt inlägg är inte riktat mot dig personligen eller dina åsikter utan en ren reflektion på många olika inlägg. Dock känner jag att jag verkar vara lite udda som har valt det såhär. Betydligt vanligare att otrohet inte är hela världen, lite hångel är okej, man har inte lagt någon större tanke/vikt osv vid det. Därför känner jag mig gammeldags och torr... för jag har inte den avslappnade synen på otrohet.
 
Sv: Hemligt brev ang otrohet

Men hur visste ni att ni hade samma syn på vad som ÄR trohet/otrohet?.

Jag skulle inte ens under pistolhot kunna svara på vad jag tycker ÄR trohet/otrohet. Tack och lov har jag inte heller ombetts att precisera det.

Jag vet ungefär vilka slags relationer jag vill ha i mitt liv och jag har ganska tydliga ideer om att vara i relationer, att göra relationer. I de ideerna har trohet/otrohet i stort sett ingen plats alls.

De som tycker att otrohet är världens undergång brukar även i andra avseenden se annorlunda på relationer mellan människor än jag gör, och typ poly med flera utvecklade förhållanden är över min relationskapacitet.

Resten diskutera egentligen i ett ständigt pågående samtal.
 
Sv: Hemligt brev ang otrohet

Plötsligt händer det är just vad jag ofta skrivit i otrohetstrådar.

Men eftersom jag gissade att ditt Då skulle det ju inte kunna hända vissa i sina förhållanden inbegrep även mig så ville jag reda ut vilket extremfall det var som jag inte tror skulle hända mig.

Rörigt, jag hänger nog inte riktigt med i vem som sagt vad, men jag ville bara belysa att diskussionen tidigare handlade specifikt om sannolikhet eller osannolikhet som _vissa_ hävdade, nu om grad av uppgörelse och oavsett, så är otrohet ett tillstånd av force major som ingen i förväg kan förutse. Plötsligt händer det även den bästa, den säkraste.

Jaja, jag har inte tid den här veckan att fortsätta fullblodsengagemang i en tråd som galopperar iväg i motorvägsfart. Jag såg din post och kände att den motsa (edit; hur faen skriver man det? Emotsa? Sa emot?) vad som generellt sagt tidigare, kanske inte specifikt just av dig. Men i diskussionen är det relevant, hela tiden. Plötsligt händer det.
 
Senast ändrad:
Sv: Hemligt brev ang otrohet

Absolut inte. Det pratas överallt.

Men det är enbart på buke jag stött på att någon hållit med mig om att otrohet inte är det värsta som kan hända i ett förhållande. Enbart på buke har jag sett någon form av gråskala, inte bara svart/vitt

Jag möter det svartvita enbart på buke, ingen annanstans.
 
Sv: Hemligt brev ang otrohet

Det vet jag ju inte, men jag möter aldrig någon som berättar för mig att hen är absolut mot otrhet. Bara på buke.

Om någon tex säger att x och y har flyttat isär, y träffade visst en annan, så åtföljs aldrig det av att otrohet fördöms, tex. Som det ju däremot rätt ofta gör på buke.
 
Sv: Hemligt brev ang otrohet

Det vet jag ju inte, men jag möter aldrig någon som berättar för mig att hen är absolut mot otrhet. Bara på buke.

Om någon tex säger att x och y har flyttat isär, y träffade visst en annan, så åtföljs aldrig det av att otrohet fördöms, tex. Som det ju däremot rätt ofta gör på buke.

fast det är kanske pga skam , och att folk här är anonyma
men ni kanske inte pratar om sånt om nån blir utsatt ?
 
Sv: Hemligt brev ang otrohet

fast det är kanske pga skam , och att folk här är anonyma
men ni kanske inte pratar om sånt om nån blir utsatt ?

Jag uppfattar snarare den svartvita synen på otrohet som att den kan vara kopplad till skam. Och det är ju den synen jag inte möter utanför buke. Utanför buke möter jag inte heller att man ser otrohet som något som någon "blir utsatt" för, utan mer att det är sånt som händer och det behöver inte vara hela världen.

Livet är som det är, ibland har man sex med "fel" person, ibland träffar någon en annan - snarare en sådan attityd om ämnet på något sätt kommer upp.

När tex par separerar för att den ena har träffat en annan, har jag aldrig hört någon förfasa sig över att man inte gjort slut först och hoppat i säng sen. Snarare är tonfallet i stil med att alla införstådda med att man inte alltid är så perfekt, och det är som det är med det.
 
Sv: Hemligt brev ang otrohet

Jag uppfattar snarare den svartvita synen på otrohet som att den kan vara kopplad till skam. Och det är ju den synen jag inte möter utanför buke. Utanför buke möter jag inte heller att man ser otrohet som något som någon "blir utsatt" för, utan mer att det är sånt som händer och det behöver inte vara hela världen.

Livet är som det är, ibland har man sex med "fel" person, ibland träffar någon en annan - snarare en sådan attityd om ämnet på något sätt kommer upp.

När tex par separerar för att den ena har träffat en annan, har jag aldrig hört någon förfasa sig över att man inte gjort slut först och hoppat i säng sen. Snarare är tonfallet i stil med att alla införstådda med att man inte alltid är så perfekt, och det är som det är med det.


fast så är det i allra högsta grad i mitt liv , jag upplever mig själv som vild o spontan o mina kompisar är ung lika och vi kanske lever ut våra känslor på ett annat sätt än i dina kretsar ...jag har svårt att tro att folk bara skiter i att känna saker -
 
Sv: Hemligt brev ang otrohet

I min omgivning pratar vi nog om människorna det handlar om, om vad otroheten lett till - förhållandekris/separation/ny kärlek osv.

Däremot leder det inte till diskussioner om fenomenet otrohet eller hur otrohet skulle påverka oss själva, typ så som tanten gav exempel på.

Disclaimer: och detta tycker jag varken är coolt, häftigt, modernt, avslappnat eller bättre eller sämre eller något annat. Ingen behöver heller tala om för mig varför min omgivning pratar såhär och förklara för mig att våra motiv är andra de vi själva tror.
 
Sv: Hemligt brev ang otrohet

Kl

Jag diskuterar inte heller otrohet på detta sätt med mina vänner, alls, men det är väl lite det som är tjusningen med ett relativt anonymt internetforum, precis som någon varit inne på. Men samtidigt är det ju extremt normativt att otrohet är FEL, det är bara att läsa löpsedlarna utanför varenda affär, tidningarna lever ju på otrohetshistorier och det finns tydligen folk som köper dessa tidningar eftersom den annars skulle gå i konkurs. Så visst tror jag att majoriteten av folk tycker att otrohet är ett Big No No, dvs svart eller vitt. Och jag ser fler nyanser här där man kan vinkla och vrida som de flesta gör och det är kul! :)
 
Sv: Hemligt brev ang otrohet

I min omgivning pratar vi nog om människorna det handlar om, om vad otroheten lett till - förhållandekris/separation/ny kärlek osv.

Däremot leder det inte till diskussioner om fenomenet otrohet eller hur otrohet skulle påverka oss själva, typ så som tanten gav exempel på.

Ja, sådant prat deltar jag också i. Men då handlar det nog om allt utom själva otroheten i sammanhanget. Sexet bara är, liksom.

Och vi är nog på samma spår, tror jag. Om någon tex träffar en ny och lämnar sin förra, så pratar man om hur livet nu ter sig för den förra, hur jobbigt det är med separationer etc - men egentligen inte om otroheten i sammanhanget. (Ingen tycker väl att det är så konstigt att man har sex med sin nya, helt enkelt. Nykära brukar ju vara rätt pilska.)
 
Sv: Hemligt brev ang otrohet

Ja, det är väldigt normativt, otrohetstrådarna på buke är normerande. Jag tror att de går ut på att befästa den där normen kring otrohet - ju starkare otrohet fördöms, ju fler som fördömer det, desto mindre riskerar det drabba mig.

Jag tror alltså att det är därför det blir så upprört varje gång någon INTE reagerar på "rätt" sätt - alltså gör något annat än fördömer otrohet som något av det värsta som kan hända. Den som säger att hon inte tycker det får finna sig i hela skalan från att påstås inte mena vad hon säger, över att snobba med en påklistrad attityd, till rejäla påhopp. Det är inte tillåtet att tycka olika i just den här frågan.
 
Sv: Hemligt brev ang otrohet

Men vad är grejen med disclaimern? :confused: Jag syftade inte på dig och Voff har förklarat sig. Jag förstår inte problemet?

Sen tycker jag att man alltid blir analyserad och får det förklarat för sig på Buke varför man tycker si eller så. Är det extra fel i den här tråden eller är det alltid något som stör dig?
 
Sv: Hemligt brev ang otrohet

Och om man på något vis har problem med otrohet tycker vissa att man är uptight, har dåligt självförtroende och är trist och moraliserande.

Det är ju lite så det är här.
 
Sv: Hemligt brev ang otrohet

Nej, det var inte till er två, det var i största allmänhet. Den uttrycker min vanmakt över alla otrohetstrådar genom åren - där man liksom i den här tråden verkar anses som att man tycker att ens egen inställning är coolare än andras. Och att man liksom kanske inte ens tycker det man skriver men det verkar coolt, därför skriver man det - verkar många tycka.
 

Liknande trådar

Samhälle Jag ska skicka in hästarnas pass till föreningen och därför behöver jag veta att det kommer fram. Hur fungerar det som förr hette...
Svar
14
· Visningar
954
Senast: Ramona
·
Kropp & Själ Det finns säkert 100 sådana här trådar redan. Men jag behöver lite stöttning. Jag ska opereras den 30e, alltså nästa torsdag. Och jag är...
2 3
Svar
59
· Visningar
2 931
Senast: Amha
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok *Ler sött och fladdrar med ögonfransarna" 6 maj Arcus "Steg till arbete" - ett drömscenario om arbetsterapeuter och arbetskonsulenter...
Svar
2
· Visningar
360
Senast: IngelaH
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
346
Senast: ryujaneiro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp