Bukefalos 28 år!

Hemligt brev ang otrohet

Sv: Hemligt brev ang otrohet

Om någon tex träffar en ny och lämnar sin förra, så pratar man om hur livet nu ter sig för den förra, hur jobbigt det är med separationer etc - men egentligen inte om otroheten i sammanhanget.
Beror det på att berörda parter inte ser otrohet som ett svek mot sin partner - eller beror det på att ni inte pratar om djupare känslor med varandra?
 
Sv: Hemligt brev ang otrohet

Vad tror du om att hans kompis sa att han får inte ligga bredvid , skulle din man komma hem o tycka att det var lika konstigt ?

Då skulle vi nog ha pratat om hur trist det verkar vara att ha ett förhållande där man pratar i termer av vad man får och inte får.
 
Sv: Hemligt brev ang otrohet

För mig framstår det du beskriver mer som sviterna av att separera än sviterna av att ena parten hoppar i säng med någon annan. Jag ser inte otrohetens centrala roll i det där. Om du förstår hur jag menar?
 
Sv: Hemligt brev ang otrohet

Jag måste få fråga - var det otroheten i sig som gjorde allt detta eller var det uppbrottet?
Jag menar om ni hade brutit även utan otroheten så hade det ju haft samma konsekvenser
 
Sv: Hemligt brev ang otrohet

Fast det var v'l just det han kom hem och tog upp med dig ? Att han tyckte det var konstigt att kollegan inte fick äta så många räkor o frågade om du åt räkor i smyg .. då kontrade jag med mitt inlägg
 
Sv: Hemligt brev ang otrohet

Jo, jag förstod det. Men han UNDRADE alltså. Han utformade inte en regel om vad jag får och inte får map jätteräkor. Det sista han vill är att jag känner att jag behöver göra saker i smyg för honom.
 
Sv: Hemligt brev ang otrohet

Jo, jag förstod det. Men han UNDRADE alltså. Han utformade inte en regel om vad jag får och inte får map jätteräkor. Det sista han vill är att jag känner att jag behöver göra saker i smyg för honom.

Ja det förstår jag , men skulle ligga bredvid vara i smyg eller skulle han köpa det bara du inte dolde det
 
Sv: Hemligt brev ang otrohet

orkar inte backa för att leta citat, dessutom skulle jag bara få den jag citerade i strupen:D
Jag tycker nog att det är bättre att citera om man kommenterar någons åsikter, så de får en chans att bemöta det; istället för att göra kommentaren "generell". Vi har så pass bra diskussionsklimat här att vi kan prata om saker och ting utan att hänga varann i strupen, tycker jag. ;)
 
Sv: Hemligt brev ang otrohet

Jag måste få fråga - var det otroheten i sig som gjorde allt detta eller var det uppbrottet?
Jag menar om ni hade brutit även utan otroheten så hade det ju haft samma konsekvenser

Nej. Vi hade inte gått isär annars. Inte då iaf. vad som hänt sdan är ju omöjligt att spekulera i. När älskarinnan avslöjade otroheten hade han gjort slut för att "satsa på familjen", hans ord. Han ville att jag skulle stanna.

1½ år efter otroheten gjorde vi faktiskt ett nytt försök och började dejta för att se om det gick att "fixa". De gamla känslorna fanns kvar mellan oss. Vi pratade då mycket om anledningen och om otroheten för att bena ut saker och ting. Älskarinnan var ett "lunchnyp" typ. Det fanns inga känslor till henne, det handlade bara om spänning och nyfikenhet. De träffades nån timme el två då och då. Det gick ibland månader mellan gångerna...ibland nån vecka bara. Men det pågick i tre år. Allt det här styrkes i det långa pm hon skickat mig på FB där bubblan brustit. Att hon avslöjade allt var för att hon fick känslor för honom och ville att han skulle lämna mig. Detta erkände hon i Pmet.

Till saken hör att vi under den här otrohetsperioden hade det tufft med nystartat företag, småbarn, husrenovering och allt runt min mamma som var döende i cancer. Han orkade inte fejsa allt utan stoppade huvudet i sanden några timmar då och då på detta sätt. Det är hans förklaring....han tyckte att det "inte rockade hemma". Hans ord.

När allt ordnat upp sig bröt han med henne. När bubblan brast hade vi det riktigt bra. Bättre än på flera år eftersom alla tunga bitar var avkarade. Firman gick bra, han kunde anställa så bördan blev mindre, huset började bli färdigt, sonen var större.
 
Sv: Hemligt brev ang otrohet

Jag tycker att vi pratar runt varann.

Jag menar att konsekvenserna av ett uppbrott hade varit lika oavsett otroheten. Menar du att om ni brutit av andra anledningar så hade konsekvenserna också varit annorlunda?

Sen så kanske ni inte brutit om han inte varit otrogen.
Det finns ju ytterligare andra alternativ tänker jag. Ni hade kunnat fortsätta och då hade ju otroheten inte alls fått samma konsekvenser.
 
Sv: Hemligt brev ang otrohet

*kl*
Jag är övertygad om att otrohet är inte det värsta som kan hända i ett förhållande, även de som säger sig tycka det kan nog komma på både en och flera saker som är värre. Som exempel har vi ju två användare här som upplevt att partnern avlidit i olycka/akut sjukdom. Jag känner även till en annan person där det kom fram att partnern var pedofil och det fanns ett barn i förhållandet. Förhållandet upphörde omedelbart, men tyvärr dog den ena föräldern några år senare och pedofilen blev kvar som förälder till sitt minderåriga barn. :yuck:

Inte heller tror jag att man alltid i början av ett förhållande diskuterar otrohetens vara eller icke vara eller om man är exclusiva, jag kan inte påminna mig att jag och mitt sneaste ex gjorde det utan det var nog bara något som togs för givet. När jag var yngre däremot så diskuterades det ingående och där var vi rörande överens om att det inte var ok, sen om det har hänt eller inte har jag ingen aning om och som andra redan sagt, det jag inte visste då har inte heller skadat mig.

Om man nu vet att någon bedrar sin partner så tycker jag man kan ha så pass mycket ryggrad att man vänder sig till bedragaren i första hand och inte till den bedragne/bedragna rent generellt. Att skicka ett anonymt brev är väl ändå höjden av ynklighet, antingen håller man käft eller så står man för det man vet?
 
Sv: Hemligt brev ang otrohet

Ja det förstår jag , men skulle ligga bredvid vara i smyg eller skulle han köpa det bara du inte dolde det

Fortfarande helt bredvid poängen. Vad jag döljer är naturligtvis min sak, det är inte lätt för någon annan att ha någon synpunkt på det. Eftersom det är dolt.

Om jag ligger vid sidan och döljer det för honom därför att jag var rädd för vad han skulle tycka, så skulle det bekymra honom. (Fast han skulle ju inte veta om det, eftersom jag dolde det.)
 
Sv: Hemligt brev ang otrohet

Det vet jag ju inte, men jag möter aldrig någon som berättar för mig att hen är absolut mot otrhet. Bara på buke.

Om någon tex säger att x och y har flyttat isär, y träffade visst en annan, så åtföljs aldrig det av att otrohet fördöms, tex. Som det ju däremot rätt ofta gör på buke.

Frågar igen, jag är förvirrad. Innebär 'träffa en annan' per automatik att det varit otrohet inblandat? Det är ungefär lika logiskt som din räk-liknelse du gör. Jag bor kanske vid fel kust, men jag förstår inte din definition på otrohet?
 
Sv: Hemligt brev ang otrohet

Han ville att jag skulle stanna.

Då uppfattar jag det ännu mer som att det är separationen, inte otroheten, som ledde till de tråkiga konsekvenserna. Hade du stannat och ni hade tagit er igenom det, så hade ju inte separationen ägt rum (inte då i alla fall).

Utifrån vad du berättar, skulle man ju lika gärna kunna tolka det som att separationen orsakades av att du/ni tog så allvarligt på otroheten, som av själva otroheten. Det är ju två ganska olika saker.

Det låter ju som att du valde att lämna, trots (förutsebara) negativa konsekvenser.
 
Sv: Hemligt brev ang otrohet

Frågar igen, jag är förvirrad. Innebär 'träffa en annan' per automatik att det varit otrohet inblandat? Det är ungefär lika logiskt som din räk-liknelse du gör. Jag bor kanske vid fel kust, men jag förstår inte din definition på otrohet?

Jag har ingen definition, ser ingen nytta med en heller. Flera av exemplen verkar handla om separationer som föregåtts av otroheter, vilket jag tolkar som att man har träffat en annan och hunnit ha sex med vederbörande innan separationen var genomförd. (Som jag ser det är det där sexet en rätt ointressant del av sådana fall, men där tycks ju meningarna gå isär.)
 
Sv: Hemligt brev ang otrohet

Jag har ingen definition, ser ingen nytta med en heller. Flera av exemplen verkar handla om separationer som föregåtts av otroheter, vilket jag tolkar som att man har träffat en annan och hunnit ha sex med vederbörande innan separationen var genomförd. (Som jag ser det är det där sexet en rätt ointressant del av sådana fall, men där tycks ju meningarna gå isär.)

Så alla separationer som föregås av att en part träffat en annan innebär (för dig) per automatik att otrohet varit inblandat för att du tycker det 'verkar' handla om det, och för att du 'tolkar' det som så. Där grundar du din åsikt som ett argument i den här diskussionen?
Jag känner inte igen dig riktigt. Och jag kan inte på något sätt hålla med dig heller.
 
Sv: Hemligt brev ang otrohet

Nej, naturligtvis inte. Detta var en typ av fall som jag uppfattade som återkommande i tråden. Det var allt.
 
Sv: Hemligt brev ang otrohet

Nej, naturligtvis inte. Detta var en typ av fall som jag uppfattade som återkommande i tråden. Det var allt.

Du skrev:

Det vet jag ju inte, men jag möter aldrig någon som berättar för mig att hen är absolut mot otrhet. Bara på buke.

Om någon tex säger att x och y har flyttat isär, y träffade visst en annan, så åtföljs aldrig det av att otrohet fördöms, tex. Som det ju däremot rätt ofta gör på buke.

Du menar alltså att folk i dina kretsar inte anger värdering av otrohet som skäl och en del i separationsorsaken, eller att de inte varit otrogna?
 
Sv: Hemligt brev ang otrohet

Jag tycker att vi pratar runt varann.

Jag menar att konsekvenserna av ett uppbrott hade varit lika oavsett otroheten. Menar du att om ni brutit av andra anledningar så hade konsekvenserna också varit annorlunda?

Sen så kanske ni inte brutit om han inte varit otrogen.
Det finns ju ytterligare andra alternativ tänker jag. Ni hade kunnat fortsätta och då hade ju otroheten inte alls fått samma konsekvenser.

Konsekvenserna hade inte varit helt samma i en planerad och genomtänkt separation. Då hade vi tex haft tid att sälja huset vilket hade betytt avsevärt för ekonomin och jag hade kunnat lösa det akuta problemet med hästen på ett annat sätt.

Som jag skrev så provade vi ju...men det fanns ingen tillit alls kvar. Det gick inte att bli bekväm mer i det förhållandet. Otroheten förstörde det.
 

Liknande trådar

Samhälle Jag ska skicka in hästarnas pass till föreningen och därför behöver jag veta att det kommer fram. Hur fungerar det som förr hette...
Svar
14
· Visningar
928
Senast: Ramona
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok *Ler sött och fladdrar med ögonfransarna" 6 maj Arcus "Steg till arbete" - ett drömscenario om arbetsterapeuter och arbetskonsulenter...
Svar
2
· Visningar
324
Senast: IngelaH
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
284
Senast: ryujaneiro
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 816

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp