Hemligt brev ang otrohet

Sv: Hemligt brev ang otrohet

Liknande har jag sett och hört mååånga gånger både irl och i synnerhet här på buke. Både gällande tott och andra.

Och det tyckte du var så trevligt att du genast bestämde dig för att göra likadant vid första bästa tillfälle?
 
Sv: Hemligt brev ang otrohet

Men är det relevant i sammanhanget 'otrohet' där man bryter ett löfte/sviker någon i en förhållanderelation? Jag kan inte riktigt se relevansen i det.

Jo, det handlar om att människor förutsätter att saker och ting är på ett visst sätt - utan att checka av med mig eftersom inga andra alternativ finns på kartan. Typ "jag trodde att vi [blablabla] och så gör du [bläbläblä]?". De upplever sig bli svikna av mig, de upplever att vi hade någon slags överenskommelse som inte var uttalad i ord utan har ingåtts genom (sexuella) handlingar. Att bara ha legat en gång är ett extremexempel, men säg istället att det är någon man har träffat och dejtat ett par månader.

Jag betraktar alltså inte detta som ovanligt eller undantagsfall av knäppa människor. Det är så jag upplever att väldigt, väldigt många tänker.

Kan dra ett anekdotiskt exempel på hur normativt monogami är och hur det förstärks även utanför de egna nära relationerna: Härom dagen satt jag och snackade strunt med en kollega. Jag nämner något om att spana in snyggingar. Efter en liten stund förlöper samtalet såhär

Kollegan: Men... hade inte du en kille?
Jag: Jo jag har en sambo.
Kollegan: Ja jag tänkte väl att du hade det. Ja, ja, titta får man ju göra.

:crazy:

Bland mina nära vänner är det (tack och lov) inte såhär men i övrigt... Jag skulle gärna befinna mig på samma ställe där ni andra som inte upplever det såhär befinner er.
 
Sv: Hemligt brev ang otrohet

Om den tilltänkte partnern ser otrohet som Det Värsta Som Kan Hända, räknar jag med att hen tar upp det.

Visst, men då får du ha i bakhuvudet att dessa människor jävligt sällan gör det. För de tror gärna att alla andra är likadana, och de som inte är det tillhör skaran De Otrogna Svikarna.

Men jag har för all del gärna fel i frågan. Väldigt gärna faktiskt.
 
Sv: Hemligt brev ang otrohet

Kan dra ett anekdotiskt exempel på hur normativt monogami är och hur det förstärks även utanför de egna nära relationerna: Härom dagen satt jag och snackade strunt med en kollega. Jag nämner något om att spana in snyggingar. Efter en liten stund förlöper samtalet såhär

Kollegan: Men... hade inte du en kille?
Jag: Jo jag har en sambo.
Kollegan: Ja jag tänkte väl att du hade det. Ja, ja, titta får man ju göra.

:crazy:

Bland mina nära vänner är det (tack och lov) inte såhär men i övrigt... Jag skulle gärna befinna mig på samma ställe där ni andra som inte upplever det såhär befinner er.

Det där exemplet, tror jag är en åldersrelaterad normativitet. Jag kan känna igen händelsen, samtalet själv, men herrejisses det är många många år sedan jag hörde sån kommentar. Idag när jag är 45+ så är tongångarna _helt_ annorlunda. Befriande annorlunda, även i mycket normativa sällskap som jag kan säga att tex mina kollegor är. Aldrig att den kommentaren skulle yppas i den här åldern. Inte i mina sociala kontakter iallafall.
 
Sv: Hemligt brev ang otrohet

Kollegan är i ungefär samma ålder som du...

Tja, det kan ju vara väldigt individuellt. Men överlag upplever jag både mig själv och andra i just den här åldern som mer avslappnade och kravlösa. Saker och ting behöver inte längre vara så förbenat inmallat,.
 

Liknande trådar

Samhälle Jag ska skicka in hästarnas pass till föreningen och därför behöver jag veta att det kommer fram. Hur fungerar det som förr hette...
Svar
14
· Visningar
884
Senast: Ramona
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 709
Övr. Hund Balder är hopplös med att äta olämpliga saker på promenaderna, med konsekvensen att han ofta är jättedålig i magen. Han är snabb som en...
Svar
17
· Visningar
1 735
Senast: ildiko
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 980
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp