Hemligt brev ang otrohet

Sv: Hemligt brev ang otrohet

Lustigt att en tråd som inte ens TS är intresserad av kan skapa så många inlägg.

Klassiskt trollande. Man slänger in ett inlägg som sätter eld på forumet.

Jag tror att TS är en av dem som diskuterar i tråden under sitt vanliga nick:p
 
Sv: Hemligt brev ang otrohet

Så vid ett lunchbord skulle du vända dig till X och säga Tycker Y har trasslat in sig i sina tyckande ganska många gånger i det här samtalet, men det är inget hon kan erkänna... - så att Y hörde det? Det är inte vad jag skulle kalla social kompetens

Du är så rolig mandalaki...eller så inte;)
 
Sv: Hemligt brev ang otrohet

Du tycker att det är okej att fälla såna kommentarer alltså? Om en person som du varit på kollisionskurs med under hela samtalet?
 
Sv: Hemligt brev ang otrohet

Klassiskt trollande. Man slänger in ett inlägg som sätter eld på forumet.

Jag tror att TS är en av dem som diskuterar i tråden under sitt vanliga nick:p

Det är ganska uppenbart att det är en trolltråd, men eld? Nja, det är väl i sån här tråd och i efterdyningarna av diskussionen det blir tydligt vilja som kan skilja mellan sak och person. Ganska nyttigt kan jag tycka.
 
Sv: Hemligt brev ang otrohet

Har du kommit över det NU då? Även om du är kär och har det jättebra nu så låter det lite som om mycket är obearbetat för dig. Ett nytt förhållande kanske mest blir plåster på traumat man upplevt, när det man behöver är att läka inifrån.

Jag ifrågasätter inte ett ögonblick att det var chockartat och smärtsamt för dig. Att ens partner haft ett bredvidförhållande i tre år tror jag tar lika hårt på vem det än är.

Ett sätt för dig att verkligen lägga det bakom dig skulle kanske vara att få lite samtalshjälp? Så kan ditt medvetande placera den där skitskallen där han hör hemma;)

Jag är över honom och jag är över mitt gamla liv osv. Men jag har sämre självförtroende, är lite osäkrare och mer försiktig av mig på ett sätt som inte är jag...om du förstår. Det blir bättre hela tiden. Men det händer saker ibland som gör att man blir påmind om det och det väcker ett kort obehag. Mer är det inte. Men det har tagit tre år. Min nya partner har hjälp mig mycket, vi har kunnat prata om detta. Det har ju påverkat mitt mående och min person på ett sätt så det har varit bra att vara öppen med det så vi förstår varandra.
Jag hade ett "plåsterförhållande" första året efter separationen. Men sen insåg jag att jag behövde vara själv och reda ut saker i mig själv fört. Mannen jag har nu har jag känt i över tjugo år och det var först efter mycket prat om eftertanke som jag kände mig redo att ge efter för känslorna. Nu vill jag säga att jag har ett riktigt förhållande igen.

Jag kan säga att exet och otroheten inte är något som jag tänker på i vardagen. Inget jag längre pratar om med mina vänner. Det blir mer att man får en flashback till den tiden när man kommer i diskussion om det i en tråd som den här :)

BTW....satt förut och funderade på samma sak som du skrev om TS ;)
 
Sv: Hemligt brev ang otrohet

Jo fast jag menar mer att trollande går ut på att sätta eld, att flamma forumet. Sen graden av glöd i just det här trollandet kan säkert diskuteras.
 
Sv: Hemligt brev ang otrohet

Ok, ett kort obehag när man blir påmind - ja, det får man nog leva med när chocken och smärtan varit så stor.
 
Sv: Hemligt brev ang otrohet

(Jösses vad tråden brakar iväg snabbt.)

+ Trani

Bra, då visar det sig att vi pratar från helt olika utgångspunkter. Att dejta flera samtidigt har aldrig slagit mig, dejtat har jag visserligen hört att en del i min ålder gör men jag har själv nästan aldrig gjort det. Mina förhållanden har kommit till ändå.

När jag träffat en person har jag alltid varit helt fokuserad på den (obs, jag säger inte att det är rätt, ni har säkert roligare ;)). Det är inget medvetet val, jag har bara jäkligt lång startsträcka för att bli intresserad. Att jag då skulle lyckas bli intresserad av mer än en åt gången är utopiskt (men vore trevligt:cool:)
Ja då riskerar du inte att bli Den Som Sviker. När jag läser vidare här i tråden så ser jag många exempel på det jag vill undvika genom att tidigt diskutera gränser/förväntningar (vad vi nu ska kalla det). Min ståndpunkt i det hela är mycket mycket enkel: jag vill inte ha några gränser alls. Det är också utgångspunkten i mitt stadiga samboförhållande. Men i praktiken innebär det att vi har en löpande dialog om det hela. Det är inte räkmacka hela vägen direkt utan det kan uppstå små konflikter som grundas i (praktiska) intressen som krockar.

Äh, min poäng är att jag ser i tråden just den attityd jag är rädd för. Att "otrohet" (sexuella handlingar med, kåthet till någon annan än partnern?) är ekvivalent med att himlen faller ner. Eftersom den attityden bevisligen finns anser jag det vara jäkligt riskabelt att inte checka den grejen så tidigt som det går. Som så mycket annat syns det ju inte utanpå vad en person tycker om sådant.

Visst handlar det för mig om att jag inte vill uppleva min sexualitet som kontrollerad eller ägd av någon annan. Min erfarenhet är att det inte är så vanligt att de som gillar klassisk monogami problematiserar den. Det är vi andra som problematiserar och diskuterar sådant. Därför känns det som att det ligger på mig att bekänna färg och ta upp frågan. Jag är kanske lite paranoid efter ett par jobbiga käftsmällar. Numera när jag har en sambo blir det dessutom väldigt svårt att undvika den diskussionen med människor jag träffar. Bjuder jag hem någon så ser de ju att jag inte bor ensam och jag pallar aldrig ljuga.
 
Sv: Hemligt brev ang otrohet

jag tänker inte backa i tråden för det.
Det förväntade jag mig inte heller. Ville bara säga att jag tycker det fungerar bättre med citat, så det är klart vad man menar. Men visst, ibland kan man se trender genom trådarna hur tongångarna brukar gå. Svårt att citera då.
 
Sv: Hemligt brev ang otrohet

Du tar alltså någon tillfällig relation hem till dig och din sambo?
 
Sv: Hemligt brev ang otrohet

Då kan det helt klart vara av vikt att ha diskuterat igenom det innan :D
 
Sv: Hemligt brev ang otrohet

(

Äh, min poäng är att jag ser i tråden just den attityd jag är rädd för. Att "otrohet" (sexuella handlingar med, kåthet till någon annan än partnern?) är ekvivalent med att himlen faller ner. Eftersom den attityden bevisligen finns anser jag det vara jäkligt riskabelt att inte checka den grejen så tidigt som det går. Som så mycket annat syns det ju inte utanpå vad en person tycker om sådant.

Fast är det så, egentligen? Är det sexet som är DET som får himlen att falla? Jag tycker ju inte det, utan det är LÖGNEN om sexet som är otroheten. Jag vill som du, göra klart vad som gäller så det inte sker missförstånd. Det innebär inte nödvändigtvis att man sätter sig ner och spaltar upp någon regelbok utan det handlar väl mer om att man vädrar grundläggande värderingar om, i och runt relationen. Inte något du får inte, om du gör si eller så kommer jag att...du får göra det, men inte det utan att man i relationen vet var partnern står, vad värderingarna ligger och hur de kommer dit.
 
Sv: Hemligt brev ang otrohet

Om du menar med den tillfälliga relationen så beror det på. Är det ett krogragg så bryr jag mig inte mer än att om de frågar (vilket de brukar göra när de ser att "jag" har två skrivbord i lägenheten) så svarar jag att "jag har en sambo och vi har en öppen relation, frågor på det?". Folk ifrågasätter gärna och jag vill parera de här som "inte vill bidra till någons otrohet".

Kan ju tillägga att jag inte drar hem ragg när sambon är hemma, vi bor inte tillräckligt stort för det.
 
Sv: Hemligt brev ang otrohet

Alltså jag har varit med om att personer jag bara har haft sex med(!) har blivit arga på mig när de sedan sett mig hångla(!) med någon annan. Utan att vi diskuterat ett jäkla skit och framför allt utan att vi ens hade något uttalat på gång, så att säga. Väldigt obehagligt och det är sådant som har gjort mig en smula rädd faktiskt.
 
Sv: Hemligt brev ang otrohet

Alltså jag har varit med om att personer jag bara har haft sex med(!) har blivit arga på mig när de sedan sett mig hångla(!) med någon annan. Utan att vi diskuterat ett jäkla skit och framför allt utan att vi ens hade något uttalat på gång, så att säga. Väldigt obehagligt och det är sådant som har gjort mig en smula rädd faktiskt.

Men...men....meneee...kan en tillfällig relations åsikt ha någon som helst tyngd i det hänseendet? Hur då?
 
Sv: Hemligt brev ang otrohet

Inte så att jag bryr mig särskilt om den personen men det är aldrig kul när någon blir arg eller sur på en, särskilt när det inte känns befogat. Annars är det väl mer ett bevis på att folk kan vara rent galna i frågan. :cautious:
 

Liknande trådar

Samhälle Jag ska skicka in hästarnas pass till föreningen och därför behöver jag veta att det kommer fram. Hur fungerar det som förr hette...
Svar
14
· Visningar
885
Senast: Ramona
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 709
Övr. Hund Balder är hopplös med att äta olämpliga saker på promenaderna, med konsekvensen att han ofta är jättedålig i magen. Han är snabb som en...
Svar
17
· Visningar
1 735
Senast: ildiko
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 984
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp