Hemligt brev ang otrohet

Sv: Hemligt brev ang otrohet

Äh, min poäng är att jag ser i tråden just den attityd jag är rädd för. Att "otrohet" (sexuella handlingar med, kåthet till någon annan än partnern?) är ekvivalent med att himlen faller ner. Eftersom den attityden bevisligen finns anser jag det vara jäkligt riskabelt att inte checka den grejen så tidigt som det går. Som så mycket annat syns det ju inte utanpå vad en person tycker om sådant.

Det är precis det jag menar med att vi har olika utgångspunkter. Från ditt perspektiv förstår jag att du behöver reda ut det där redan tidigt. Jag som däremot kör traditionell och normtrogen monogami kan mycket lättare
bara lunka på.

(Sen skulle faktiskt sex just nu vara ekvivalent med att himlen trillade ner men det är kanske ett sidospår;))
 
Sv: Hemligt brev ang otrohet

Inte så att jag bryr mig särskilt om den personen men det är aldrig kul när någon blir arg eller sur på en, särskilt när det inte känns befogat. Annars är det väl mer ett bevis på att folk kan vara rent galna i frågan. :cautious:

Men är det relevant i sammanhanget 'otrohet' där man bryter ett löfte/sviker någon i en förhållanderelation? Jag kan inte riktigt se relevansen i det.
 
Sv: Hemligt brev ang otrohet

Så vid ett lunchbord skulle du vända dig till X och säga Tycker Y har trasslat in sig i sina tyckande ganska många gånger i det här samtalet, men det är inget hon kan erkänna... - så att Y hörde det? Det är inte vad jag skulle kalla social kompetens

Men Mandalaki, detta är knappast ett lunchbord , lååååångt ifrån för beter sig folk såhär ute vid lunch vore det krig i landet

..och visst snackas det om folk både hit o dit o gliringar o spydigheter varenda dag , och varför kan inte Petruska försvara sig själv om detta ( om det nu är nåt att ens bry sig om )
 
Sv: Hemligt brev ang otrohet

Så jag skulle stanna hos en man som jag inte längre kände tillit till,
Jag påstår absolut att otrohet är orsaken till många separationer.

Nej, jag har ingen åsikt om vad du borde ha gjort. Självklart inte! Och jag är absolut inte den sorts person som tycker att man till varje pris ska hålla ihop förhållanden.

Men det är ingen naturlag att just partners sex med någon annan är till den grad laddat, som det verkar ha varit för dig. Och det är ingen naturlag att man inte kan få ihop förhållandet igen.

För mig är det du skriver snarare ett slags tecken på att det besparar mig en del lidande att inte se otrohet som så laddat, och det är ett tecken på att det är hur man ser på otrohet - inte otroheten själv - som avgör om man gör slut i samband med otrohet.
 
Sv: Hemligt brev ang otrohet

Jag önskar att jag hade kunnat sett på otrohet så som du. Det hade givetvis besparat mig mycket. Men mina känslor och hjärtat gav mig den här reaktionen. Det var inget val jag gjorde.....det fanns bara i mig.
 
Sv: Hemligt brev ang otrohet

Jag vände mig direkt till henne tidigare i tråden. Lönlöst det också.

Jag svarade, du var inte nöjd med mina svar. Det kan jag inte göra så mycket åt.

Det kan inte ha med graden av relevans av din vetskap om det som det handlar om?

Det skrev jag ju för längesen, att det där var "såvitt jag vet". Vad jag däremot vet, är att jag aldrig irl hör någon gå på om hur fruktansvärtfruktansvärt otrohet är. Det sker bara på buke.

När jag läser vidare här i tråden så ser jag många exempel på det jag vill undvika genom att tidigt diskutera gränser/förväntningar (vad vi nu ska kalla det).

Om den tilltänkte partnern ser otrohet som Det Värsta Som Kan Hända, räknar jag med att hen tar upp det. Inte för att jag direkt har funderat på det då jag har inlett förhållanden, men nu när jag tänker på det inser jag att det är så jag gör.

Anledningen till att jag själv inte tar upp frågan om "otrohet" eller "gränser" (som har med umgänge med andra personer att göra), beror helt enkelt på att jag inte ser de sakerna som något som förhållandet bygger på.

Och att definiera förhållandet negativt - vi äger inte varandra, vi kontrollerar inte varandra osv, känns destruktivt. Som om vi måste förhålla oss till en skräckbild. Så kan man inte leva, tror jag. Snarare visar det sig när man vet hurdant förhållande man har, vad det finns plats för och inte. Det ser också olika ut under olika perioder, tycker jag.

Skulle något hända som den andra tar illa vid sig av, får man väl hantera det då.

Jag är nog inte så orolig för de potentiella kriserna i förväg, helt enkelt.
 

Liknande trådar

Samhälle Jag ska skicka in hästarnas pass till föreningen och därför behöver jag veta att det kommer fram. Hur fungerar det som förr hette...
Svar
14
· Visningar
884
Senast: Ramona
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 704
Övr. Hund Balder är hopplös med att äta olämpliga saker på promenaderna, med konsekvensen att han ofta är jättedålig i magen. Han är snabb som en...
Svar
17
· Visningar
1 735
Senast: ildiko
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 972
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp