snurpe
Trådstartare
Jag arbetar i Sthlm under sommaren och har fått nys om ett helt gäng hemlösa katter som lever under ett dagis här i området. Jag har varit och spanat lite idag och har bestämt mig för att försöka hjälpa dessa katter på något vis. En patient på mitt arbete brukar mata kissarna, fram till idag då han inte har möjlighet längre, och åtminstone en brukar komma fram och äta synlig. Dessa är dock mycket rädda och pressade eftersom de lever mitt i ett bostadsområde med människor de fruktar. De har levt där under flera år och har således hunnit avla av sig en del, men har också hört att många av dem dör när vintern visar sig.
Hur som helst. Jag slutar jobbet 16.45. Jag ska då ta med mig torrfoder som jag hört att de äter och undersöka om jag kan se några rädda katter. Jag har även bestämt med patienten som känner till dem att vi ska ses där klockan 07.20 i morgon innan jag måste öppna på vårdcentralen... den ena som är mest modig brukar tydligen visa sig för honom på morgonen.
Måste ju iaf försöka att göra ngt för dem!
/snurpe
*på kattjakt*
Hur som helst. Jag slutar jobbet 16.45. Jag ska då ta med mig torrfoder som jag hört att de äter och undersöka om jag kan se några rädda katter. Jag har även bestämt med patienten som känner till dem att vi ska ses där klockan 07.20 i morgon innan jag måste öppna på vårdcentralen... den ena som är mest modig brukar tydligen visa sig för honom på morgonen.
Måste ju iaf försöka att göra ngt för dem!
/snurpe
*på kattjakt*