Hemma eller borta?

Sv: Hemma eller borta?

Här i huset trivs jag och längtar hem när jag inte är här. Tycker det är trist att åka till jobbet för att jag måste lämna hemmet :)

Har bara känt såhär på ett par ställen förut.

jag tror - eller snarare vet, beträffande mig - att det beror på bostaden. detta är en vänligt hus som vill mig väl. Jag känner mig välkommen och omhändertagen när jag kommer innanför dörren.

Förra huset var hemskt. Ingen har varit lycklig där på de senaste 60 åren minst. De som köpte det har fått ett barn om händertaget av myndigheterna och blivit anmälda till djurskyddet. Jag tror det är husets fel. Där kan ingen leva i frid och lycka. det finns hus där man mår bra bara av att bo. Förra gården är definitivt inte ett av de ställena.

Där jag bor nu har verksamhet förekommit i många hundra år. Människor har samlats och dämt bäcken för gemensam nytta: hytta, såg, kvarn. Platsen har en godhet i sig. Den känns.
 
Sv: Hemma eller borta?

Föredrar faktiskt hemma, där det är lugnt och så som jag vill ha det :D Jag vet vart alla saker är om jag skulle behöva något, jag kan slå på datorn för att hitta en trist film att somna till om jag inte kan somna o.s.v..
 
Sv: Hemma eller borta?

HEMMA :)

Älskar att vara hemma med sambon, hundarna och katterna. Visst kan det vara trevligt att umgås med folk ibland både på hemnmaplan och borta men är inte supersocial så är allra helst hemma i lugn och ro med sambon å djuren.
 
Sv: Hemma eller borta?

HEMMA

Har gärna gäster hemma, eller är borta över en dag men är en riktig hemmagris som älskar mina kvällsrutiner:p
 
Sv: Hemma eller borta?

Jag har väldigt dubbla känslor för "hemma", som med så mycket annat.
Mitt hem är min borg där jag kan vara ensam, slappna av och släppa på all vaksamhet och inte behöver hålla humöret uppe eller anstränga mig för att förstå mig på folk.
Samtidigt är det ibland hemma jag mår som sämst, det kan kännas som ett fängelse där jag blir låst, ensam och borta från världen. Den plats där alla dom sidor av mig själv som jag avskyr kommer fram i ljuset.
Helt beroende på dagsform kan jag uppskatta att få vara själv eller ha besök. Mina få närmaste vänner är dock alltid välkomma och det vet dom. Hos mig kliver goda vänner in genom dörren utan att ringa innan och det är helt okej. Dom vet att jag antingen tar emot med öppna armar och kaffe eller ligger utslagen på soffan och hatar mig själv. I det senare fallet vet dom vart kaffet finns och att jag helt enkelt behöver en spark i baken för att komma ur deppet.

Hemma hos andra blir jag ganska snabbt bekväm, jag hjälper gärna till att duka, brygga kaffe, laga mat , diska osv trots att jag aldrig varit hos personen förut. Givetvis frågar jag först om det är okej. Det har hänt att jag kört igång och städat förutsatt att jag känner personen tillräckligt för att kunna påpeka att "det behövs och nu hjälper jag till".
På fyllan städar jag fast jag aldrig varit hos personen förut :o
Är det hemma hos mina närmaste vänner så är det samma deal som för dom hemma hos mig. Man går bara rakt in om dörren är olåst, jag vet vart kaffet finns och kan slänga ihop lite mat eller städa upp. Är personen inte hemma just då är jag fullt bekväm med att plocka lite i kylen och köra igång Tv-spelet.
Eller slänga i en tvätt eller bädda sängen :D
Vi kör på modellen "Mi casa es su casa" och har i perioder nycklar hem till varandra.
 
Sv: Hemma eller borta?

Åh vad skönt.
Sådant där gillar jag.
Då behöver jag inte ta hand om besökaren utan den klarar sig själv.

Jag trivs överallt och sover bra bara det är tillräckligt plant och mjukt.
Baksätet på min bil är t.ex. inga problem.
Men jag behöver kunna slå upp min laptop någonstans ibland och få kaffe vid behov, vilket är i princip hela min vakna tid.
I övrigt så kan jag sova mitt i ett rum fullt med folk som t.ex. festar, tittar på TV eller spelar TV-spel.
Men jag behöver också ensamtid alldeles i fred, det kan jag dock ta var som helst.
 
Sv: Hemma eller borta?

Hemma och borta.

Hemmet är min borg, min laddningsstation. Trivs bra hemma. Är inte en person som gärna bjuder in folk, det tar på min energi att ha besök. Däremot är jag även social också, men då helst utanför hemmets väggar. Så trivs även bra borta. Hur bra jag trivs borta beror nog helt på personerna och deras hem. Vissa människors hus känns väldigt "hemma" även om man aldrig varit där förut, och en del hus känns aldrig hemma oavsett hur många gånger man är där.

Har inte sovit borta på gudarna-vet-när sist, så har lite svårt att säga hur jag tar det idag, men förut har jag inte haft problem med det så länge jag fått stänga om mig och vara ifred. Har alltid haft lite svårt med att sova många i samma rum, inte på så vis att jag inte skulle få sovit, men sömnen är inte av bästa kvalité direkt. Har varit hus-och kattvakt några gånger åt sambons syster, och där har jag aldrig sovit riktigt bra, fastän vi varit ensamma (jag och sambon :)) vet inte riktigt varför.
 
Sv: Hemma eller borta?

Jag älskar att vara hemma och jag bjuder ogärna in folk. Är ingen social typ faktiskt.

Så handlar det om att bjuda in eller åka iväg åker jag hellre iväg.
 
Sv: Hemma eller borta?

Hemma :love:

Fast hade jag inte haft sambon vet jag inte om svaret varit det samma. Gillar inte att vara ensam för länge, fast har samtidigt svårt att orka aktivt umgås med folk jämt så att få vara hemma, när sambon också är hemma utan att vi nödvändigtvis ska umgås är perfekt! :D

Annars trivs jag med att vara borta hos folk som bjuder på middag. (Eller bara gå ut och äta med sambon) Är så himla trött på att umgås för att festa (har fel vänner tror jag :cautious: ) men älskar att vara hemma hos folk och bara umgås, vara och bli bjuden på god mat :D Blir dock mest hos mamma och pappa :p moster häromveckan och ibland annan släkt... får nog ta och skaffa fler "färdigfestade" vänner ;)

Har lite svårt att bjuda hem folk om det inte är väldigt lättsamma människor jag känner mig bekväm med, blir så nojjig över att någon ska vantrivas eller ha tråkigt :p Men ikväll får vi tydligen över grannarna, det ser jag fram emot.

Får väl dessutom tillägga stallet. Älskar att hänga i stallet och är så glad att jag hittat ett dit jag bara kan åka för att vara.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Ytterliggare ännu en vilken ras tråd men tänkte kika med experterna ;) Jag har gått ganske länge nu i hundtankar och funderar på...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 405
Senast: Praefatio
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
35 425
Senast: Hedinn
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 526
Senast: MML
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 264
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp