Hemmaputs för bett?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare SirWillgott
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 25
  • Visningar Visningar 4 441
Sv: Hemmaputs för bett?

Nej, det kan inte försvinna. Däremot finns risken att det blir repigt om man är för hårdhänt, eftersom mässing är mjukare än ex. rostfritt stål.

vilket jag dyrt fick veta genom puts av ett av mina sprenger bett:cry:
men men... syns inte mycket och jag använder fortfarande svinto, fast är inte lika hårdhänt:angel:

*kl*

Skriver i denna tråden..

Ni skrev ju att man kunde använda Häxans putsmedel, men när jag föreslog det för mamma så sa hon att "Nej, det blir det ju smak av! Hästen ska ju ha det i munnen!".. Blir det smak kvar, även om man tvättar det ordentligt med vatten efteråt? :confused:

Säger som en del andra här - ketchup! Skitbra!

Prova själv :angel: Har inte vi människor ett mer utväcklat smaksinne än hästar?? Och om du inte känner något så lät inte hästen göra det häller ;) Men annars är det väll bara att stoppa det i diskmaskinen efter avslutad puts

Universal som dom brukar sälja på mässor och dyl. Ni vet som dom brukar göra rent diskbänkar med, det fungerar jättebra till betten och är helt giftfritt. :idea:

Liknande trådar

R
Träning Hej alla glada där ute, glad påsk till att börja med :-) Jag har just blivit fodervärd åt en häst, en äldre herre på 18 år, halvblod... 2 3
Svar
45
· Visningar
4 092
Senast: Lager
·
Dressyr Tänkte kolla igenom TR inför en P&R och direkt ligger det ju flera förtydligande/ändringar mm utanför själva TR. Vad är problemet med... 2
Svar
36
· Visningar
3 840
Utrustning Min pålle har en väldigt känslig mun (Och är känslig överhuvud taget överallt;) ), både mungipor, laner och tunga , möjligen att gommen... 2
Svar
33
· Visningar
5 636
Senast: Equilina
·
Utrustning Hej! Imorgon ska jag dra iväg o byta mitt Nova bett som var alldeles förstort på Hööks. Jag funderar på om jag ska byta till ett helt...
Svar
5
· Visningar
937
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka