Hemsidehjälp sökes

Sv: Hemsidehjälp sökes

Jag har spray webbhotell, vilket jag är nöjd med. De har ju dessutom lite olika storlekar på sina hotell så att man inte betalar för mer än man behöver + att det är lätt att uppgradera till större storlek om man behöver utöka utrymmet ;)
 
Sv: Hemsidehjälp sökes

många skapar hemsidor av färdiga mallar som finns på webbhotell.. t.ex spray.. ruskigt fula hemsidor som jag faktisk tinte ens orkar titta på, oavsett vad det står för information där..

ett enkelt sätt att börja är att leta reda på en HTML-skola på internet.. jag själv har använt http://www.ubbis.se/markus/htmlskola/ som har hjälp mig MYCKET med basgrejerna..

jag skriver bara koden rätt av i notepad och gör hyfsat snygga hemsidor med enkel design
t.ex http://www.geocities.com/gfrkhorses/ OBS ej reklam för min hemsida, bara en bunt presentationer av ridskolehästar, jag annonserar inte för denna ridskola utan visar bara exempel..

sedan kan jag rekommendera www.geocities.com som webbhotell, jag använder dom till alla 4 hemsidor jag har..
 
Sv: Hemsidehjälp sökes

många skapar hemsidor av färdiga mallar som finns på webbhotell.. t.ex spray.. ruskigt fula hemsidor som jag faktisk tinte ens orkar titta på, oavsett vad det står för information där..

Intressant åsikt.. Jag tycker de flesta mallade sidor är rätt ok..

sedan kan jag rekommendera www.geocities.com som webbhotell, jag använder dom till alla 4 hemsidor jag har..

Där om något görs gräsliga sidor + den enerverande reklamlisten längst till höger, som kan driva vem som helst till vansinne :crazy:
 
Sv: Hemsidehjälp sökes

jag förstår inte att folk vill hålla på med alla dessa gratiswebhotell som bygger på reklam.
för 400-500 spänn/år så har man ett kvalitetshotell OCH en EGEN domänadress
 
Sv: Hemsidehjälp sökes

Jag har en färdig sida MEN jag vill inte använda den eftersom den inte är som jag vill ha den. Därför så måste jag (eller maken) försöka lära mig att göra en egen.
 
Sv: Hemsidehjälp sökes

Nu i början så kommer det förmodligen inte att behövas så mycket men sen så kommer det att finnas lite filmer och en hel del bilder. Lite beroende på hur företaget utvecklar sig.
 
Sv: Hemsidehjälp sökes

Jag har en färdig sida MEN jag vill inte använda den eftersom den inte är som jag vill ha den. Därför så måste jag (eller maken) försöka lära mig att göra en egen.

Enklast/behändigast om man inte kan programmera själv och inte vill använda färdiga mallar är nog att använda frontpage att göra sidan i tror jag..
 
Sv: Hemsidehjälp sökes

Jag har gjort hemsidor i Microsoft Front Page, är som Wors ungefär, färdiga mallar och enkelt att ändra färg, teckensnitt och lägga in bilder osv osv.

De har 3 fönster, ett som är som Words, ett som visar HTML och en som man kan förhandsgranska!

När man sen börjar bli mer och mer haj på hur allt fungerar så blir det bara bättre.

Kan nog säga att jag använder det lite av lathet också ;)

Raderat av moderatorn

Jag har min sida hos surftown, och så har jag registrerat .se adressen själv, Tror jag för detta betalar max 400:-/år. Då ingår det även mail osv.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hemsidehjälp sökes

Jag har gjort hemsidor i Microsoft Front Page, är som Wors ungefär, färdiga mallar och enkelt att ändra färg, teckensnitt och lägga in bilder osv osv.
Menar du att du har gjort din nuvarande hemsida i Front Page? Var finns i så fall sådana snygga mallar... jag hittar bara fula, jag:confused:
 
Sv: Hemsidehjälp sökes

Japp, jag har klippt och klistrat i HTML för att få fram ramen. (Har som sagt använt FP i säkert 10 år nu så man lär sig en helt del koder i huvudet också)
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej, jag behöver lite klartänkta hjärnor på det här problemet, då jag själv har lite....svårt....att bli tillsagd vad jag ska göra...
Svar
6
· Visningar
1 133
Senast: starcraft
·
Äldre Fick detta på mailen och undrar om någon går på sånt här längre och betalar in summan det som står nästan längst ner " m, de enda pengar...
Svar
5
· Visningar
1 393
Senast: Billy
·
Relationer Eller drake och enhörning kanske... Har anonymt nick men tänker inte himla om vem jag är och jag tror många räknar ut det, åtminstone de...
15 16 17
Svar
320
· Visningar
25 015
C
IT & mobiler Vår "stora" stationära dator (musikdatorn) rasade för en vecka sedan, lämnades in i fredags. Hårddisken hade rasat totalt, fick bytas...
Svar
8
· Visningar
1 126
Senast: cissiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Höstföräldrar 2023
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Engelsk grammatik

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp