F
Fitness
Var på ridskolan idag och tittade på när min kompis red. Samtidigt red en privatryttare sin häst och det var bland det värsta jag sett på länge. Hästen i fråga var otroligt fin! (säkert inte länge till)
Den hade ett fantastiskt steg och var reslig och högrest!
En häst man verkligen lägger märke till!
Men ryttaren, som hon red. Jag led verkligen med hästen.
Hon hade ett jätte långt dressyrspö som hon slog till hästen hårt med i nästan varje steg!
Vid varje slag drog hästen in baken under sig med ett ryck. Dessutom piskade svansen som en väderkvarn precis hela tiden!!
Vid ett tillfälle fick ryttaren även ett smärre vansinnesutbrott och slet tag i tyglarna samtidigt som hon sparkade hästen i sidorna med sporrarna. (det är en vuxen människa vi pratar om)
Jag tittade inte särskilt länge för jag tyckte så synd om hästen. Har aldrig sett ett så oharmoniskt ekipage förut. Dressyr ska ju vara ett samspel mellan häst och ryttare - inte en kamp där hästen ska vara den underlägsna.
Den hade ett fantastiskt steg och var reslig och högrest!
En häst man verkligen lägger märke till!
Men ryttaren, som hon red. Jag led verkligen med hästen.
Hon hade ett jätte långt dressyrspö som hon slog till hästen hårt med i nästan varje steg!
Vid ett tillfälle fick ryttaren även ett smärre vansinnesutbrott och slet tag i tyglarna samtidigt som hon sparkade hästen i sidorna med sporrarna. (det är en vuxen människa vi pratar om)
Jag tittade inte särskilt länge för jag tyckte så synd om hästen. Har aldrig sett ett så oharmoniskt ekipage förut. Dressyr ska ju vara ett samspel mellan häst och ryttare - inte en kamp där hästen ska vara den underlägsna.