Pazuzu

Trådstartare
Åke Hultberg tävlade en häst som hette Himera. Enligt en artikel i Tidningen Ridsport 1978 var hon då 6 år (alltså född 1972) och importerad från Ryssland. Jag kan tyvärr inte hitta hennes stam, är det någon som känner till den? Kan det vara denna?
http://www.allbreedpedigree.com/himera23

Hon beskrivs i artikeln som "nästa storhoppare", men uppenbarligen blev hon inte det (i vart fall inte hos honom) eftersom jag inte kan hitta något mer om henne. Någon som sitter inne på mer information?
 
Jag kan se i tyska ridförbundets databas att Åke tävlade henne i Tyskland. Tyvärr inte mycket övrig info , står som brun född 1972.
Det ryska Trakehnerstoet född i Kirow var fux, hon har även namnet Chimera
 
Jag kan se i tyska ridförbundets databas att Åke tävlade henne i Tyskland. Tyvärr inte mycket övrig info , står som brun född 1972.
Det ryska Trakehnerstoet född i Kirow var fux, hon har även namnet Chimera

Hm, vad mystiskt! Jag har en färgbild på henne och på den är hon fux? I och för sig är det inte helt omöjligt att de har angett fel färg, det förekommer ju än idag. Tack för kollen! :)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
10 425
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det sägs att man blir som sina föräldrar när man blir äldre. Jag har alltid fått höra att som kvinna så kommer jag att bli som min mamma...
Svar
0
· Visningar
492
Senast: cassiopeja
·
Avel Ja, skulle vilja ha lite information om ponnyhingstarna Gerlof och Park's Titan. Gerlof, f. 1995, har uppgiven stam Orchard...
Svar
3
· Visningar
869
Ekonomi & Juridik Sitter ganska ofta och kollar på HästNet och liknande :D Inte för att jag ska köpa häst precis i morgon, men ändå, förhoppningsvis inom...
2
Svar
26
· Visningar
4 165

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp