Bukefalos 28 år!

Hindra häst från att stegra!

Sv: Hindra häst från att stegra!

Bara sväng mjukt och led åt ena hållet och normalt frammåt drivande hjälper när du känner att de är på G. Att driva på för fullt Samt hålla i henne med div. hjälptyglar kan göra att ni hamnar på rygg och du får X antal kg över dig. Det du ska göra är att aldrig ge henne tillfälle. Se till att din ridning är intressant och omväklande, hela tiden tempoväxlingar och planerade ridvägar. Det har funkat på alla mina tokar.
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 403
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Jag har ägt henne i tre år. vi rider ut ca 4 ggr i veckan. Jag rider alltid ut själv, då jag inte har någon att rida ut med, samt att...
2
Svar
32
· Visningar
2 254
Senast: Sel
·
Hästhantering I måndags skoddes min häst, han fick då snösulor. Samma kväll märker jag att han är spänd och markerar på VF. Vid förra skoningen fick...
Svar
13
· Visningar
1 541
Senast: Meglio
·
Hästvård Hejsan, Min häst tror jag har sträckt sig men behöver lite rådgivning. Hon stog i en väldigt isig hage (vi har spärrat av den delen när...
2
Svar
20
· Visningar
1 262
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp