Hingst hjälp, ska betäcka för första gången

Sv: Hingst hjälp, ska betäcka för första gången

Har du kollat Business x ? :love::love::d:d
 
Sv: Hingst hjälp, ska betäcka för första gången

Jag har för mig att man ändrat reglerna angående shagyablod i angloaraber, så att hästen blir angloarab trots det. Men det går säkert att kolla upp via rasföreningen.

Jag tycker du ska titta på de godkända anglohingstarna också, inte bara halvbloden.
 
Sv: Hingst hjälp, ska betäcka för första gången

Jag vill inte köpa något nytt om några år, jag testade nästan 40 hästar innan jag besluta mej för att köpa en unghäst å forma den som jag själv ville.

Nu vill jag ju ha en avkomma efter min underbara tös som jag följt snart 4år i hennes liv å sett hennes utveckling.,

Vill inte ha en arab, Vill ha ett halvblod!

så nu återstår min fråga:

NÅGON som vet mer om dessa hingstar än de som står på flyinges sida, det jag söker är mer filmer å bilder.

Har efterforskat mkt å det är någon av dessa hingstar jag vill ha.
 
Sv: Hingst hjälp, ska betäcka för första gången

Jag visste inte att SAAF tillåter shagyablod. Tack för infon!
 
Sv: Hingst hjälp, ska betäcka för första gången

håller med maria-mp , har du kollat på Business x ??? Han e kanonfin!
 
Sv: Hingst hjälp, ska betäcka för första gången

MEN jag vill inte ha någon annan HINGST än dem jag nämnt i mitt första inlägg...

Ska jag avla ska jag ta ett halvblod på henne å det blir någon av dem jag skrev innan..


inget annat så nu e min FRÅGA igen osvarad...

Får ursäkte att jag blir lite irreterad men hela meningen med att jag startade tråden va för att jag ville ha info om dom hingstarna...

Vill inte veta någon info om angloarab hingstar lr arab hingstar..

Snälla vore bra om ni kunde hjälpa mej å hålla er till ämnet..
Tackar för infot om va hon e för något men de visste jag redan..

Så nu till ämnet VILKEN av dom hingstarna jag nämnt tror ni skulle passa bäst?

å NÅGON SOM VET vart de finns mer info å bilder å filmer på dem?
 
Sv: Hingst hjälp, ska betäcka för första gången

Vill du ha lite gångarter skulle jag ta Quiet Easy
 
Sv: Hingst hjälp, ska betäcka för första gången

alltså de e jätte svårt nu säger en vänn till mig att quite easy lämnar av kommor med lösa benbitar?

malube= svåra ridbara hästar till bara duktigta ryttare.

de e inte lätt vilka ska man tro på?? läs på rejält å de e både ris å ros om alla ju!


vet ni nått om nobel? bleb tippsad om honom hittar ingen info
 
Sv: Hingst hjälp, ska betäcka för första gången

ojojoj nu satt jag å kolla runt lite mer å oj jag hitta det jag sökte


Tror det blir http://niveau.se/ han va ju det jag letade efter med tecken som påminner om min god hoppförmåga å fina gångarter
 
Sv: Hingst hjälp, ska betäcka för första gången

MEN jag vill inte ha någon annan HINGST än dem jag nämnt i mitt första inlägg...

Ska jag avla ska jag ta ett halvblod på henne å det blir någon av dem jag skrev innan..

Jag undrar lite om du överhuvudtaget är mogen för att avla seriöst. Du hade ju inte ens full koll på stammen på ditt sto innan du bestämde dig?:confused:


Vill inte veta någon info om angloarab hingstar lr arab hingstar..

OM nu ditt sto är så fantastiskt, varför då inte fortsätta att avla på rasens fina egenskaper? Jag förstår inte alls hur du tänker...

MEN - det behöver jag ju iofs inte göra. Jag skulle iallafall undvika M d P av de hingstar du skrivit, då han ger hästar som är ganska svårridna...
 
Sv: Hingst hjälp, ska betäcka för första gången

Börja med att INTE lyssna på dina kompisar som snackar en massa skit !

Däremot så tycker jag att du skall läsa på mer hom halvblod än bara de du har räknat upp i första inlägget. Varför just nån av dem liksom ?

Vill du ha en mer allraound betonad avkomma så sök gärna i trådar till exempel med ordet "multitalang"
 
Sv: Hingst hjälp, ska betäcka för första gången

Alltså allvarligt, hur kan du avgöra om jag är mogen lr inte?

Alla är vi nybörjare någon gång, å eftersom jag bara ägt valacker innan så tänkte jag att jag kan höra här om dem innan jag bestämmer mej med vilken.

Efter som alla säger olika, vissa tycker om dom vissa tycker inte om dom, det finns ris å ros om alla det är ju därför man EFTERFORSKAR som jag gör nu!

MEN det är ju självklart att vi alla inte kan allt därför jag frågar, för jag inte vill avla något som inte kommer hålla, sen vill jag ju inte avla bara för att ta ett föl på henne utan jag vill avla för att få nåhot till mej i framtiden är det inte moget??

nä ibland tycker jag folk slänger ut sej saker när dom inte vet vem man är, vad för kunskaper man har, det jag saknar kunskap om är just avel det finns vell en anledning med ett diskusions forum det är vell att man ställer frågor å får hjälp?
 
Sv: Hingst hjälp, ska betäcka för första gången

VArför jag inte väljer att avla på just renrasig anglo är att jag inte vill ha en liten storhäst till, min har haft svårt för kombinationer i hoppningen å kommer inte räcka långt i dressyren just för att hon är liten å det har stor innebörd, det är iaf vad tränarna sagt till mej, därför vill jag ha en halvblod så hennes avkomma ska ha de lite enklare för sej.

HAR vell inte sagt att hon är fantastisk, ganska många hästar kan gå 120 hopp, i mina ögon e hon underbar å för mej e hon fantastisk just för att hon växte över ponny måttet men äändå kan hävda sej fast hon är liten.
 
Sv: Hingst hjälp, ska betäcka för första gången

jag har faktiskt kollat på dessa multitalanger å sökt runt å hört mej för.

Men dem flesta säger att dessa inte blir någon multitalanger, avkommorna alltså.

Sökte mer info å har nu bestämt mej för hingsten ovanför, han har fint steg å hoppar fint å har mkt vitt, många tecken som jag ville ha
 
Sv: Hingst hjälp, ska betäcka för första gången

alltså hennes stam viste jag vell va de var OCH jag viste att hon va angloarab det va ni som inte viste riktigt å nu e ju erat mysterium löst.

För mej å alla andra ink chipmärkare osv är hon angloarab.

eftersom jag mest hållt på med travhästar innan så kan jag bara dessa stammar halvblod å fullblod har jag inte fördjupat mej i.

Det jag inte bryr mej så mkt om är hennes stamtavla, jag vet vem mamman är och pappan har både filmer å mkt kort på dem.

Nu har jag iaf bestämt mej

http://niveau.se/



SKulle vara snällt om NI kunde hålla er till ämnet nu ist för att hacka på mej som faktiskt är en förstagångare som försöker få lite info.

OCH vilken hingst jag väljer är vell upp till mej, vill jag ha halvblod och jag tycker att de blir bra med halvblod så väljer jag ett halvblod.


Så nu komme ren ny fråga från mej som gärna vill lära mej men inte behöver massa elaka komentarer om vad jag ska välja å om jag är mogen detta e faktiskt min första gång jag känner att jag vill ta ett föl på ett sto, å jag skrev här för att fråga om hingstarna inte få massa förslag på andra hingstar lr få mej en uppläxning om renrasig avel.


SÅ nu till ämnet jag valde iaf

http://niveau.se/

han va det jag ville ha så är det någon som vet något mer om honom så söke rjag mer info alltid skoj att ha, fick en skiva med massa bilder å filmer på ellas pappa å mamma när jag köpte henne är så skoj att ha.


SÅ har ni något att komentera honom blir jag väldigt tacksam..

Resterande behöver inte skriva då jag enbart söker info om honom!!
 
Sv: Hingst hjälp, ska betäcka för första gången

Niveau har inte gjort så mycket ännu eftersom han bara är 4 år. Men å andra sidan det han har gjort har han gjort med bravur ! Han vann bland annat 4-årschampionatet i höstas. Det är en jättefin hingst med både gång och hopp. Det som kanske saknas är hingstkaraktär och jag är fortfarande lite, lite, lite tveksam till kotorna som ser något veka ut. SÅ om märren har långa veka kotor skulle jag väljt bort honom.
 

Liknande trådar

Ridning Jag är tretton år och rider på ridskola och har gjort i runt 4 å, vet inte hur det är på era ridskolor men på vår kan man bli fodervärd...
Svar
14
· Visningar
2 716
Senast: Badger
·
Avel Jag går ettan på hästgymnasium och har en uppgift kallad "fantasi-avel" där vi väljer ett sto och en hingst som vi ska låtsas avla på...
Svar
13
· Visningar
2 707
Senast: Kisseninan
·
Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 195
Avel Efter trettioelva muskelskador så börjar jag tröttna. Till våren tänkte jag ha en hingst redo, ifall att. :meh: helt ärligt, jag har...
2
Svar
35
· Visningar
5 277
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Svensk politik nr 3
  • Flytta eller ej?
  • Hämta eller sälja? Toyota Auris

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Lösa hundar
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp